Yksi kommmentti lisää...
Tänään iltapäivällä olin pyörälenkillä, ajelin tien vasemmalla puolella olevaa kevyenliikenteen väylää, kun takaani tuli pieni kuorma-auto ja ohitettuaan minut kuski laittoi vinkkarin vasemmalle, eli kääntyi minun eteeni.
Minun oli pysäytettävä, koska näytti siltä , että päälle tulee. Kuski kurvasi viereiselle parkkipakalle ja minä käännyin katsomaan oliko kuski humalassa, väitti ettei ollut ja selvältä näytti, sanoi ettei huomannut minua (keskellä kirkasta päivää), vaikka tuli takaani, että olisi pitänyt nähdä minut noin 100-200 m matkalla.
Kuski oli n. 30-40 vuotias , heitti kohdallani tupakan tumpin vielä ikkunasta eteeni.
Kuten onnettomuustilastotkin kertovat, nuoret ovat todella arvaamattomia auton ratissa, joo, ei tietenkään kaikki, mutta ongelma onkin siinä, pyöräilijä tai jalankulkija ei tiedä kuka niistä.
Näitä kahjoja tulee eteen joka päivä, kun olen pyörä- tai kävelylenkillä.
Autoilija on vihollinen, liikennesäännöt monilla täysin hukassa, ei tietoa mikä on suojatie ja mikä pyörätien jatke.
Joitakin päiviä sitten yksi vatipää tuli pyörätiellä vastaani, otin siitä valokuvan, niin nulikka kehtas tulla vielä meuhkaamaan millä oikeudella kuvasin hänen autonsa.
Muuten ihme juttu, kun minä olen autolla tai motolla liikenteessä, niin hyvin harvoin näen törttöjä jalankulkijoita tai pyöräilijöitä liikenteessä ja nuo liikennehäiriköt, kahjot kotilokuskit ovat minun kokemukseni mukaan pääsääntöisesti 18 – 40.