Kirjoittaja Aihe: Pakko vain hyväksyä  (Luettu 5684 kertaa)

mosa

Pakko vain hyväksyä
« : Huhtikuu 04, 2016, 15:46:57 ip »
Vaihdatin Voorttiini uudet geenimanipuloidut (Nokialaiset) kesärenkaat. Neljä rengasta ja hinta töineen päivineen nafti 500 €. Auton renkaat ovat yleensä kestäneet vähintäänkin 60 000 ja useinkin vielä huomattavasti enemmän. Californian osalta "luvut" ovat hieman toiset eli pari viimeistä vaihtoa, Metzeler Lasertecit, kaksi rengasta töineen myös nafti 500 €. Ja renkailla ajettu 15 000 - 20 000 km. Nuo kilometrimäärät toki ovat ymmärrettäviä, mutta joskus tuntuu, että kokonaisuutena kaksipyöräisen rengaskustannus per ajokilometri on autoon verrattuna kohtuuttoman suuri, varsinkin, kun työn osuus (kaksipyöräisissäkin) on ollut aivan kohtuullinen eli 60-70 €. Mutta noiden renkaiden hinnat ... >:(
mosa

TunturiTT

Vs: Pakko vain hyväksyä
« Vastaus #1 : Huhtikuu 04, 2016, 15:50:55 ip »
Renkaat Saksasta/Euroopasta ja itse vaihtaa alle? Jos ei ihan puolta säästä, mutta kuitenkin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

« Vastaus #2 : Huhtikuu 04, 2016, 17:43:31 ip »
On kohtuuttoman hintavia auton kumeihin nähden pyöriin tehdyt.
Ei vissiin kuluteta niitä tarpeeksi.
Yhtään rengasta en ole pyörässä saanut kestämään yli 13.000km, olisko ajotavasta kun välillä innostuu mutkateillä.
Autoissa kyllä 60.000km jotkut kestäneet, varsinkin talvirenkaita.
Saksasta tuli viimeksi tilattua ei viimeistä mallia vaan edellisiä renkaita Caliin, vyörenkaita ja n225e koko sarja rahteineen nopeasti perillä ja kylän paja asentelee 15e kipale.
Suomesta hinta olisi ollut yli 320e kumeista.
Taitaa olla aika yleistä että noin ajokausi per rengas pyörään?
Jos kankaille, niin pidempäänkin, mutta siitä taitaa olla konsensusta ominaisuuksiin, ettei yli kuluneilla ajeta.

Pyöräpuolella on paljon samaa kuin veneissä.
Jos joku hela käy yleiskäyttöön, niin vaikka 5e, jos veneeseen sama niin 30e.
Suomeksihan se on törkää kusetusta, mutta venekielellä; maailman asioiden murehtimin käydään muualla kuin vesillä, purjehteminen on onneksi vain tuuliajoa.

GinTurismo

« Vastaus #3 : Huhtikuu 04, 2016, 19:37:20 ip »
Tuolta olen tilaillut ja itse laittanut päälle ihan vanhaan malliin rengasraudoilla ja mäntysuovalla:

https://fi.mynetmoto.com/shop.cfm/mp-renkaat.html

Valikoimaa on ihan kohtalaisesti. Jotkut ovat väittäneet, että sesonkiaikana tahtovat toimitusajat pidentyä, että kannattanee ajoissa laittaa tilaus.
Vielä yksi GT, kiitos.

mosa

« Vastaus #4 : Huhtikuu 05, 2016, 12:32:12 ip »
Kävin vilkaisemassa tuossa edellisessä viestissä olevan rengasliikkeen tarjontaa. Hinnat vaikutavat lupaavilta. Metzeler Laserteccien rengasmerkinnät eivät ole tarjokkaissa aivan samoja kuin nykyisissä alla olevissa. Lieneekö suurta eroa, jos nykyisessä takarenkaassa merkintä VB17 ja tuossa tarjokaassa B17 ja vastaavasti eturenkaassa 18 61 V ja tarjokkassa18 61 H?
mosa

TunturiTT

« Vastaus #5 : Huhtikuu 05, 2016, 13:50:28 ip »
Kirjain perässä on nopeusluokka. Tarkoittaa suurinta sallittua jatkuvaa nopeutta.

B kirjain tarkoittaa puolivyörengasta.

Tässä vielä:

Pekka

« Vastaus #6 : Huhtikuu 05, 2016, 15:30:57 ip »
Minulle tuli tarjous, uudet renkaat autoon alle 100€. Mikä niissä 500 maksaa? ;D

Mynetmotosta olen tilannut moottoripyörien renkaat, rengaskone ja tasapainotusväline
ovat olleet pakolliset hankinnat aikoinaan. Ovat jo hintansa hankkineet, reilusti.
Jos renkaidenvaihtoon tarvii apuja, voin jonkun renkaan joskus pyöräyttää vanteelle.
Sohc van Helmi.

Kosse

« Vastaus #7 : Huhtikuu 05, 2016, 21:08:58 ip »
Minä sain Nevadaan takakumin halvalla. Ei ole laatumerkkiä, mutta kai sillä kesä-pari ajaa. Ja hinta kuittaa paljon. 40€ päälle laitettuna. Löytyi paikallisen rengasliikkeen vintiltä edelliskesäinen.

motomatti

« Vastaus #8 : Huhtikuu 06, 2016, 10:37:15 ap »
Autoon laitatin halvat kiinankumit. Rengasmelu väheni murto-osaan verrattuna alkuperäisrengastukseen. Hinta myös. Melu oli vaihtosyy, ei kuluminen.

Pyöriin olen ostellut syksyllä liikkeiden varastoon jääneitä ylivuotisia kumeja. Hyvin niilläkin on taivaltanut.
Itse kinkeän renkaat vanteelle ja tasapainotan. Olen arka viemään rengasliikkeeseen: naarmuttavat vanteet ja tasapainotuskin on vain sinne päin. Asiasta on kokemusta. Itse pitää tehdä.
Nykyrenkaat eivät juuri rengasrautaa kaipaa ja jos tarvitsee niin pala sitkeää muovia väliin niin ei tule jälkiä.

Itse olen havainnoinut että useat motoristit laittavat alle ylilaatua. Laitetaan reilusti yli pyörän suorituskyvyn omaavia kumeja jotka kaiken lisäksi ovat nopeita kulumaan. Olen tullut varsin hyvin toimeen monessa pyörässä Deli, Sheng Sin ja muunkin merkkisillä halpiskumeilla.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #9 : Huhtikuu 06, 2016, 10:37:59 ap »
Calissa on takakummi kestänyt yleensä liki 13´000km. Ja eturengas tuplamäärän. Olen rengastyöt teettänyt täällä: http://www.koskenhuolto.fi/ . Kerran vaihdettiin samalla krapisevat etulaakerit, kun Matilla on tapana kuulostella ruuvarin avulla laakerit vaateripenkissä. Mielestäni hintakin on ollut hyvä, kun itse ei tarvi tehdä muuta kun syödä tiheetä makkarasoosia viereisessä Barbaarissa.  

Niin...ja Matti on myös Guzzimiehiä, joten perhepiirissä on mukava asioida...

TunturiTT

« Vastaus #10 : Huhtikuu 06, 2016, 10:57:57 ap »
Yhteen testiin lähtenee kesällä Gummistrada.comista tilatut Veerubber renkaat. Katsotaan miten käy! Rengassarjalla oli hintaa postikuluineen 69€  ;D

mosa

« Vastaus #11 : Huhtikuu 25, 2016, 17:11:41 ip »
En vielä alkanut Saksanmaalta tilaamaan, vaan kyselin tarjouksia lähiseudun (Tapanila/HKI) pajoilta. Prätkäpajalta Tattarisuolta tarjosivat Lasertecit töineen 360 € eikä tarvitse jonottaa vaihtoaikaa kuin pari päivää. Onhan tuossakin vielä hintaa jonniin verran enemmän kuin jos menisi pajalle vaihdattamaan itse hankitut renkaat messissä (renkaat yht. rapiat 200 € + työt 50-100 €). Kyseisestä pajasta aiemmin saatu hyvä palvelu käänsi pään tähän ratkaisuun.
Mosa

NorgeGTL

« Vastaus #12 : Huhtikuu 28, 2016, 16:21:06 ip »
Esimerkkinä Stevioihimme, 4 rengasta, Conti Trai Attack2 gummit Mynetmotosta rengastyöt tehtyinä noin 530€. Meikäläinen ovh renkaille 800€ + rengastyöt 40€ miinus alennus renkaista x prosenttia. Hyviä tarjouksia toki on kuten tuosta '08 Stelvion takarenkaasta juuri nyt Allrightilla -35%. Mutta niin on Mynetmotollakin jatkuvasti tarjouksia jo muutenkin edullisista hinnoista.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Niki

« Vastaus #14 : Toukokuu 03, 2016, 14:14:17 ip »
Tilasin kuukausi sitten Norgeen Michelin Pilot Road 4 GT:t eteen ja taakse http://www.1001renkaat.com :sta. Hintaa yhteensä 282 euroa sis. toimituskulut. Make sitten veivasi ne Piikkiössä huollon yhteydessä paikalleen.

Kokonaiskulut jäi aika sopivaksi ja ensimmäisen tonnin kokemuksella renkaat toimivat hienosti.
Norge 1200 GT 8V -17 (-15)