Kirjoittaja Aihe: Guzzi GTS 400?  (Luettu 4832 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Guzzi GTS 400?
« : Lokakuu 18, 2006, 11:00:31 ap »
http://www.vintagebike.co.uk/Bikes%20for%20Sale/Pages/Moto-Guzzi-400-GTS-77.htm

Tuommonen tuli vastaan netissä, mikäköhän tää tämmönen on? En ole moisesta koskaan kuullukkaan. Moottori näyttää  hondan nelikolta (350/500cc), tietääkö joku paremmin? 

Onkohan näitä tehty kuinka paljon ja onko tämmösiä suomessa?

 
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2006, 11:05:00 ap kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

  • Vieras
Guzzi GTS 400?
« Vastaus #1 : Lokakuu 18, 2006, 11:31:30 ap »
Hondalta näyttää mutta voisiko olla Benelli? Motomatti osannee sanoa ehken enempi.

Taitaa olla Benelli Quattro 400 kuutioisena

http://www.motorbikes.be/en/Benelli_500_Quattro_1977.aspx
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2006, 11:42:00 ap kirjoittanut Luukas »

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Guzzi GTS 400?
« Vastaus #2 : Lokakuu 18, 2006, 11:43:08 ap »
Benellihän se, tarroitettu Guzziksi.
Benellin rivikoneilla oli läheinen sukulaisuussuhde
Hondaan, siitä yhdennäköisyys.

MikaA

  • Viestejä: 47
Guzzi GTS 400?
« Vastaus #3 : Lokakuu 18, 2006, 12:03:21 ip »
Näitä tehtiin vuosina 1974 - 79, ensin 350 ja sitten 400 kuutioisina. De Tomaso omisti silloin sekä Guzzin että Benellin. Siitä yhdennäköisyys. Moottori on kopio Hondan koneesta mutta pyörässä oli Italialainen runko, Brembon jarrut ja Boschin sähköt. 350 lykkää pihalle 38hv ja 400 40hv. Valmistus määrää toi mun opus ei kerro.

T: MikaA

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Guzzi GTS 400?
« Vastaus #4 : Lokakuu 19, 2006, 10:50:17 ap »
Tuosta kopioasiasta voidaan olla montaa mieltä. Kieltämättä vaikutteita on saatu johonkin suuntaan. Kun laitetaan H***an ja Benellin fourit rinnakkain alkaa eroja olemaan. H***an sylinteriryhmä on pystyssä ja Benellin eteen päin kallistettu. Kytkinmekanismi poikkeaa Hondan vastaavasta joltain osin kuten moottorin muu muotoilukin. Ikäväkseni myös olen todennut että valitettavasti osatkaan eivät ole ristiin sopivia.

Ihmetellä sopii miksi Benelli olisi vaivautunut ensin kopioimaan ja sitten vielä muuttamaankin rakennetta jos valmiita koneita olisi voinut ostaa Japaniasta. Benellillä oli jo kuuskymmentäluvulla nelisylinterinen rivikone mutta kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla. Lopputulos lienee aika pitkälti markkinoiden sanelema ratkaisu. Tällaista kansa ostaa.

Koko neli- ja kuusimukisten rivikoneiden mallisarja: 250, 350, 400, 650 Quatro-malleja ja 750 ja 900 Sei-malleja ja niiden lukuisia eri versioita. Markkinolla tavattu Motobi, Benelli ja Moto Guzzi merkeillä markkina-alueesta ja diileristä sekä valmistajasta riippuen. Esim. toinen mun Benelli 750 Seistä on rakennettu Mandellossa.

Alkavat olla keräilykappaleita. Hyvin useat Guzzin osat yhteensopivia.

mm

poku

  • Viestejä: 133
Guzzi GTS 400?
« Vastaus #5 : Lokakuu 21, 2006, 14:05:53 ip »
Mannheimin Veteraamassa oli nelipyttyisiä Guzzeja myynnissä puolisen kymmentä eikä ollu hinnalla pilattuja muutaman sata euroa.