Kirjoittaja Aihe: Menee Guzzit halvalla..  (Luettu 13587 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #30 : Huhtikuu 03, 2016, 19:15:37 ip »
Jos jännittää, niin laittaa koneeseen semisynteettiset öljyt. Nuo mineraalit ja synteettiset öljyt saa kyllä muutenkin sekoittaa. Ei ne puuroksi mene tai muuten pilalle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #31 : Huhtikuu 03, 2016, 19:36:05 ip »

 Motorex Power Synt. 10W60 öljy. 

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #32 : Huhtikuu 03, 2016, 19:40:27 ip »
Valvolinen 10-60 pysyy ainakin vanhankin rupsun sisällä. Se on semisynteettistä.

Paikallisen Minimanin ylähyllyltä löysin eilen Shellin 10-60 öljypöniköitä. Otin kokeeksi, sporttiin, muihin en synteettistä laita. Saapi nähä mitä on. Mutta on siinä Ferrarin luokitukset ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #33 : Huhtikuu 03, 2016, 19:48:12 ip »
Mulla on omassa ollut Bilteman ja Motonetin kuuskymppisiä synteettisiä. Hyvin toimivat, vaahtoavatkin vähemmän.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #34 : Huhtikuu 03, 2016, 21:00:13 ip »
Pääasiasta Motonetistä hakenut Valvoline 20W50 mineraalia moottoreihin. Vaihteisto- ja peräöljyt luokituksen mukaisia mutta vaihtelevilla merkeillä mineraalia. Autossa Mobil 3000 synteettinen.
Poikeuksena Centauro jossa Red Line "marjapuuro" vaihteistossa. On ainakin pysynyt nipussa ja ilman vuotoja.

California Adamantiin laitan peruskunnostetun koneen joten voin siinä aloittaa syntteettisen käytön. Myös vaihteisto on läpikäyty eli synteettistä sinne. Molempiin RVS seuraksi. Perään 85W120 mineraalin myös RVS-jatkeella. Kunhan tästä ryhdistäydyn tekemään. Joutuu ulkona työstään koska trike ei mahdu pajaan.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #35 : Huhtikuu 03, 2016, 21:17:15 ip »
Joka keväinen öljykeskustelu aloitettu!  ;)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #36 : Huhtikuu 04, 2016, 09:41:18 ap »
Jep. Onneksi tuli hankittua eka Guzzi ennen internettiä. Nyt jäisi hankkimatta. Jo pelkän öljyn vuoksi.  ;D

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #37 : Huhtikuu 04, 2016, 10:02:36 ap »
Jep. Onneksi tuli hankittua eka Guzzi ennen internettiä. Nyt jäisi hankkimatta. Jo pelkän öljyn vuoksi.  ;D
Hyvä pointti!
Sama täällä. Eka Guzzi lopuhkoileen ajettu ent. viranomaispyörä jonka entisöin ja remontoin sellaiseksi kuin se olisi tehtaalta lähtenyt. Tosin vaiheittain ulkonäkö edellä. Siihen oli laitettava mineraaliöljyä. Suodatinta ei ole kuin kampiakselin mutkassa. 160.000 km sillä ajelin ja sen osti minulta Archie69, basisti, hyväkuntoisena. Lienee nyt muulla omistajalla mutta viimeksi näkemäni mukaan oikein siistissä kuosissa ja museokilvissä.

Oljyvalinta oli siihen helppo: halvinta joka täyttää vaatimukset. Sillä linjalla olen mennyt moottoriöljyjen suhteen. Merkittävä muutos asiaan tuli Centauron kohdalla vuosituhannen vaihteessa kun siihen lisättiin ahdin. Piti nostaa pintapaineenkestävyyttä joten aiheeseen tarkoitetun mineraaliöljyn hinta oli hieman kalliimpi. Että ei tarvitsisi muihin ostaa erilaista öljyä siirryin käyttämään tätä pintapaineensietoista öljyä muissakin pyörissäni vaikka sen luokitukset olivatkin yläkanttiin eli vaativampaan käyttöön tarkoitettua. Mutta eipä jää nurkkiin vajaita purkinpohjallisia.

Mutta kuten tuolla toisaalla mainitsin, saatan ryhtyä käyttämään halvinta synteettistä öljyä joka täyttää peruskunnostetun Cali3-moottorin vaatimukset. Taitaa olla silti ylilaatua.

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #38 : Huhtikuu 04, 2016, 10:32:59 ap »
Jep. Onneksi tuli hankittua eka Guzzi ennen internettiä. Nyt jäisi hankkimatta. Jo pelkän öljyn vuoksi.  ;D

Tähän sopinee lainaus jostain aussien guzzipalstalta :

Want to start an argument on a Guzzi forum? What oil should I use and should I put a hose clamp on my filter?

I use Penrite Diesel 20W-60. All the good stuff in the way of zinc, etc, for top end protection, high detergency which is called for in the Stone's handbook, and the viscosity to handle cold starts in Victorian winters and long, hot days in the Australian summer. A belly full of this and the Stone's ready to ride. It's so good, I pour it on my porridge instead of milk!

 ;D

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #39 : Huhtikuu 04, 2016, 11:28:58 ap »
Ennen kuin muut ehtivät: Delvac!

ei talvikunnossapitoa

  • Viestejä: 99
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #40 : Huhtikuu 04, 2016, 14:31:06 ip »
Eks pitäis olla perään punanen, askiin valkonen tai ainakin vaalee ja koneeseen vihree. Löytyykö?
V50 Rosso club racer,  Nevada Cappuccino Racer kilvissä, Galletto 192 museo, SWM Silver Vase ja Cali III + Eml Sport

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #41 : Huhtikuu 04, 2016, 14:39:31 ip »
Punainen Redlineltä, valkoinen vaan tavalliseen lootaöljyyn litiumrasvaa ja moottoriin joku Castrolin Edge tms oli vihreää. Ja jotkut oikeat kilpaöljyt.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

rimpjar

  • Viestejä: 331
  • tuolla mennääntämä suvi
Vs: Menee Guzzit halvalla..
« Vastaus #42 : Huhtikuu 04, 2016, 15:56:38 ip »
Minulla on kulkenut vuosikymmeniä Bilteman punasella kannulla, niin autot,moottoripyörät,mopot,ruohonleikkurit,arrigaatti ja on sitä 2-tahtiöljynäkin käytetty veneenmoottorissa niin ja samasta kannusta on riittänyt moottorisahan teräketjuvoiteluunkin.
Ja mikään laite ei ole öljyn laadun takia leikannut kiinni, ainaskaan toistaiseksi. :)