Kirjoittaja Aihe: Moto-ostoksilla (taas)  (Luettu 17523 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #30 : Maaliskuu 09, 2016, 22:21:44 ip »
Lambdan puuttuminen ja PC:n ilmeneminen kertoo että moottorinohjauksen asetukset ovat hyvin todnäk neitseelliset.

On siis olemassa kaksi reittiä optimoida moottoria: käyttää PC:tä virittelyyn tai ottaa se pois, laittaa lambda käyttöön ja säätää alkuperäinen moottorinohjaus haluttuun tilaan. Kyseessä ilmeisimmin 15RC ECU.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #31 : Maaliskuu 09, 2016, 22:34:03 ip »
Komentaja, peukkuja ylös.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #32 : Maaliskuu 10, 2016, 09:30:02 ap »
Lainaus
power commander pyörässä myöskin on
No silviistii :), käyphä se niikii. Omassa oli ensimmäisenä vuotena PC III Usb, moottori täysin vakio, imuilmasuodattimena vakiokotelossa K&N ja pakoputkisto heti alkukäyrien jälkeen koko matkalta normaalia avarampi. Kuva samalta rullalta kun LeCa:n käyrät, hänellä "crankshaft" ja minulla "wheel" (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=1577.msg49811#msg49811). Osoittaa hyvin, että "veljekset kuin ilvekset" ja että V11 kohdalla päästään takapyörässä 80 hv huituville optimointitoimilla, ilman että itse moottoriin kosketaan.  Vain imu-/pakopuoli ja moottorinohjaus, kuten gringon tapauksessa on ilmeisesti tehty.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2016, 22:38:03 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #33 : Maaliskuu 12, 2016, 10:16:38 ap »
Duoda duoda, melkoiset käppyrät. Ihan kuin nykytaide, aukenee vain harvoille. Tunnen itseni tyhmäksi. Ja siitä puheen ollen, mitenkähän tuollainen power commander-jutska mahtaa polttoaineen kulutukseen vaikuttaa?  No, tietysti riippuu ajotavasta jonkin verran. Olen maltillinen kuski, ei näyttämisen tarvetta. Mutta tuskin maltan odottaa, että pääsen grillille kurvailemaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #34 : Maaliskuu 12, 2016, 12:10:57 ip »
Riippuu sen Commanderin kartasta. Silläkin voi vähentää syöttöä, ei pelkästään lisätä. Jos on hyvin säädetty, voi kokonaiskulutus jopa tippua.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #35 : Maaliskuu 12, 2016, 12:14:53 ip »
Juuri noin asia oli Vintagessa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #36 : Maaliskuu 12, 2016, 12:17:01 ip »
Mullakin tiputettiin ala-keskialueelta. Mutkasta ulos tullessa vähän puutui kun oli paksullaan. Lambda huiteli vajaata kymppiä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #37 : Maaliskuu 12, 2016, 14:04:04 ip »
Lainaus
maltillinen kuski, ei näyttämisen tarvetta
Just näin, mutta kun on jyrkähkö nousu ja kaartaa samalla napakasti: siinä kun avaa kaasua... kun on optimoitu kone että potkua on...voi sitä nautintoa.  Ei tarvitse potkia "3 x pienemmälle" ja huudattaa, sen kun kaasun avaa ja nauttii, ikään kuin ei välttämättä tunne niin paljoa mutta ymmärrys kertoo että miten tuo horisontti tulee vaan lähemmäs :).

Punaiset käyrät ovat ilman PC:tä, siniset säätöjen jälkeen. Vääntö ja teho lisääntyneet PC:n avulla.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2016, 00:00:14 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #38 : Maaliskuu 15, 2016, 19:57:03 ip »
no joo, tänään, siis virallisena Moto Guzzin 95-vuotispäivänä, toin Le Mansin kotiin. Nyt voidaan katsoa uuden ajanlaskun alkaneeksi. Harmi, että peräkärryllä piti noutaa, kas kun en saanut kyytiä Vantaalle, jotta olisin voinut sitten ajella kotiin. Toisaalta, vaikka moottoritie oli Kuuma (+13), niin ilma oli sakeana hiekkaa. Pienet tyypit ehdin ajaa, mutta mitään suuria johtopäätöksiä ei vielä muutaman kilsan perusteella kannata tehdä. Kaupungin hitaissa käännöksissä verrattain jäykkä. Verrokkipyörään nähden. Saas nähdä miten ottaa ranteille. Pääsin ajamaan maksimissaan 70 km/h ja kate hoiti hommansa. Ja mitkä äänet! Kun laukut otti veks, niin pääsi muodotkin oikeuksiinsa. Jätin toistaiseksi telineen paikalleen, sekin vähän häiritsevä hässäkkä on, mutta saattaa olla enemmän kuin tarpeen kun lähtee Turkuun harrastuksiin tai johonkin pitemmälle. Saahan tuon kiskaistua melko vaivattomasti pois. Vilkut tosin on siirrettävä myös.
Väritys miellyttää silmää, mutta saattaa tuo shamppanjan värinen punaisella katteella ja Nero Corsa olla jopa aavistuksen tyylikkäämpiä. (vitsi vitsi). Nuo ruutulippua symboloivat kuviot vähän häiritsevät. Näen ne nimittäin salmiakkikuvioina. Ja se taas muistuttaa, etten voi salmiakkia verenpainetautisena syödä. Metallinen tankki olisi piste geen päälle.
Kilometreihin nähden minimaalisia, tuskin havaittavia käytön jälkiä toki on. Tietenkin ne pistävät enemmän silmään, kun on viimeksi ajellut pyörällä, joka näyttää uudelta.
Suunnitelmana on, että ajan nyt pari kuukautta tällä, että opin vähän tuntemaan laitetta, sitten siirryn vähäksi aikaa Grisoon, ja ellen pysty molempia pitämään, täytyy toisesta luopua. Griso on myynnissä, mutta se herättää ristiriitaisia ajatuksia. Kumpa tulisi muutama mehukas toimeksianto, että voisin säilyttää nämä molemmat, suuresti havittelemani pyörät. En vieläkään käsitä, että omistan kaksi sellaista pyörää, jotka vielä vähän aikaa sitten vaikuttivat saavuttamattomilta unelmilta. Tähän olisi hyvä viimein pysähtyä. Tietenkään ei olisi pahitteeksi joku matka-custom ja pikku enduro jo olemassa olevan kaluston lisäksi.
Täytyy vähän kilpailuttaa vakuutusyhtiöitä. Mutta ennen sitä, taidan ottaa kaljan. Ja vielä toisshen.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #39 : Maaliskuu 16, 2016, 10:11:55 ap »
Tuttu tunne gringo. Itselleni tuli Nero Corsa samalla tapaa. Väkisin ja järkisyyt edestään kumoten. Tulihan siinä tietysti kaivettua avuksi moninaisia tekosyitä, että miksi on lähes pakko ... vaikka oli pari Guzzia ennestään.

Ja hankinnan jälkeen samat aatokset kuin sinullakin. Kunhan ei tarvitsisi luopua yhdestäkään niistä.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #40 : Maaliskuu 16, 2016, 11:47:42 ap »
Lohduttavaa että on vertaisryhmää että en ole ainoa Guzzi-addikti.

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #41 : Maaliskuu 16, 2016, 19:48:30 ip »
Kahdesti tässä vain eletään.
Tänään pääsin vähän pitemmälle lenkille, ja ihan 120 km/h vauhtiakin jonkun matkaa. Vähän hämmensi, kun prätkä nytkähteli välillä, kun ajoi tasaista rauhallista vauhtia tai en antanut kaasua lainkaan. Ikään kuin yksi "sydämenlyönti" olisi jäänyt väliin. Eilen en moista huomannut. Kovaa ajaessa, suuremmilla kierroksilla, ei nytkähdellyt.  Lisäksi vieno kumin käry. En pystynyt paikallistaamaan mistä moinen. Ei ainakaan takarenkaasta ;D. Niin, ja tottumattomana kytkimeen, sammui pyörä pihamaalle (kylmänä). Bensa haisi ja piti odotella tovi, jotta lähti käyntiin. Tuossahan on automaattiryyppy. Annan aina käydä tovin, ennen kuin lähden liikkeelle. Jokainen pyörä on yksilö, enkä tämän yksilön sielunelämään ole vielä tietenkään voinut perehtyä.
 Liekö käärme luikerrellut paratiisiin  :o

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #42 : Maaliskuu 16, 2016, 20:00:09 ip »
Lainaus
Vähän hämmensi, kun prätkä nytkähteli välillä, kun ajoi tasaista rauhallista vauhtia tai en antanut kaasua lainkaan. Ikään kuin yksi "sydämenlyönti" olisi jäänyt väliin.

Ei ole outo ongelma tuo nytkyttely silloin kun ajetaan vähän kuormittavaa tasakaasuajoa. Centaurossa 16M-moottorinohjaus tekee samaa jos köröttelee. Kuudenkympin vauhdissa 2 ja 3 vaihteilla ilmenee voimakkaimmin. Kun oikein tarkkaan säätää niin saa ilmiön lähes katoamaan kunnes se sitten jälleen yllättää. Centaurostani ilmiö hävisi toisen moottorinohjauksen ja ahtimen lisäyksen jälkeen. Tosin tasakaasuajokin on sittemmin jäänyt vähälle.....

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #43 : Maaliskuu 16, 2016, 20:05:12 ip »
Kahdesti tässä vain eletään.
Tänään pääsin vähän pitemmälle lenkille, ja ihan 120 km/h vauhtiakin jonkun matkaa. Vähän hämmensi, kun prätkä nytkähteli välillä, kun ajoi tasaista rauhallista vauhtia tai en antanut kaasua lainkaan. Ikään kuin yksi "sydämenlyönti" olisi jäänyt väliin. Eilen en moista huomannut. Kovaa ajaessa, suuremmilla kierroksilla, ei nytkähdellyt.  Lisäksi vieno kumin käry. En pystynyt paikallistaamaan mistä moinen. Ei ainakaan takarenkaasta ;D. Niin, ja tottumattomana kytkimeen, sammui pyörä pihamaalle (kylmänä). Bensa haisi ja piti odotella tovi, jotta lähti käyntiin. Tuossahan on automaattiryyppy. Annan aina käydä tovin, ennen kuin lähden liikkeelle. Jokainen pyörä on yksilö, enkä tämän yksilön sielunelämään ole vielä tietenkään voinut perehtyä.
 Liekö käärme luikerrellut paratiisiin  :o

Noita "ominaisuuksia" ja hajuja on alkutaipaleella, mutta kyllä ne kohta muuttuu ominaisuuksiksi...
Tämäkin vielä! ! !

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #44 : Maaliskuu 16, 2016, 21:48:33 ip »
Ok. Yksi kysymys tulee vielä mieleen. Pyörässä on muutamia tarroja, jotka eivät siihen ole alunperin kuuluneet. Haluaisin ottaa ne pois. Olisiko joku metodi, jolla tarrat saisi siististi pois? Tarrat ovat muoviosissa; katteen läpinäkyvässä osassa ja sivulla.