Luin Apriliapalstan Guzziosastolla tarinaa siitä, kun kaksi Guzzistia (V7-II ja Griso) esittävät totisella tekstillä, että heillä on pyörä mennyt itse itseään komentaen berserkkiin ja lähtenyt täydellä teholla lapasesta. Siellä muutamat sitten koettavat perustella että ei mahdollista (Griso/5AM ecu = ei Ride By Wire, V7-II/MIUG3, ei varsinainen RBW, vaijeri liikuttaa läppää).
Tämä oli mielenkiintoinen kohta (P.Roper):
"
Lots of people crash. Lots of people who ride RBW bikes, try and blame the bike's electronics. That's the reason why the 7 SM bikes have a 4 way demand sensor and a data storage system in the ECU from which a file can be downloaded and analysed after the fact when claims of Berserker behaviour are made. So far, to the best of my knowledge, there hasn't been a successful claim because, quite simply, the evidence shows that the claimant was either mistaken or lying.
"
=> Tämähän lienee esim. onnettomuuksien tutkintalautakunnalle avuksi. Jos ecu toimii ikään kuin lentokoneen "musta laatikko" ja tallentaa aina viimeiset toimet johonkin tiedostoon. Saattaa olla sarjassamme "ecun toimintoja, jotka ovat siellä mutta joista ei isommin huudella"?