Kirjoittaja Aihe: Onko guzzi menossa kohti suurempaa?  (Luettu 5516 kertaa)

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Onko guzzi menossa kohti suurempaa?
« : Lokakuu 12, 2006, 12:07:35 ip »
On ainakin cruisereiden osalta kuutiokilvat käynnissä ollut jo pitemmän aikaa. Japsit tekee hervottomia 1800 - 2000 kuutioisia v-twinejä ja nyt harrikkakin päivittää myllyn ens kaudelle 1600 kuutioon, puhumattakaan triumphin 2.3l Rocketista(ei tosin ole v-kone). Guzzi on pitänyt pintansa ja pysyttänyt isoimman twininsä 1064 kuutioisena jo pitkään, kunnes... nyt on sitten pikkuhiljaa ilmaantunut Norgen ja uuden Sport 1200 myötä lähemmäs 1200 kuutioiset koneet. Eli mitäs veikkaatte, tuleeko Californiaankin peräti jo ensi kaudelle isompi 1200 kone ja myös Brevaan, tai vaikkapa kahden vuoden kuluessa? Kysyisin myös enemmän tekniikka-asioista tietäviltä, että kuinkahan isoksi Guzzi voi moottoriaan isontaa, kun se on poikitain rungossa(mahdolliset teknilliset esteet, vaikutus ajo-ominaisuuksiin ym.) Voisikohan Californiaan ajatella esim. 1500 kuutioista moottoria.

PS. Nykyinenkin riittää :vau:
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

BMW

  • Viestejä: 338
Onko guzzi menossa kohti suurempaa?
« Vastaus #1 : Lokakuu 12, 2006, 12:26:15 ip »
Pitkittäin se Guzzin kone on rungossa.

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Onko guzzi menossa kohti suurempaa?
« Vastaus #2 : Lokakuu 12, 2006, 12:29:50 ip »
ai niin, vasen oikea, haarukka veitsi, pitkittäin poikittain, no horisontin suuntasesti kumminkin :)
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Onko guzzi menossa kohti suurempaa?
« Vastaus #3 : Lokakuu 12, 2006, 13:13:41 ip »
Pitkittäin vai poikittain . Viittaan tekniikkapalstan osioon V-2 moottori sivulla 4 käytyyn keskusteluun.
Titaniumin kuski

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Onko guzzi menossa kohti suurempaa?
« Vastaus #4 : Lokakuu 13, 2006, 02:10:21 ap »
Kyllä se kampiakselin suunta määrittää sen, kuinka päin moottori on. Sama autoissa. MP Maailma -lehteä ei kannata uskoa, siellä ei tiedetä mistään mitään.
Emeritus-guzzisti

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Onko guzzi menossa kohti suurempaa?
« Vastaus #5 : Lokakuu 13, 2006, 05:27:24 ap »
Oli muuten Moto- Ykkönen - lehti
Titaniumin kuski

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Onko guzzi menossa kohti suurempaa?
« Vastaus #6 : Lokakuu 13, 2006, 11:03:30 ap »
Kyllä ainakin Moto-ykkösen Norgen esittelyssä 6/2006 tiedettiin oikein, että moottori on pitkittäin.
Eipä ole enää hollilla sitä MP-maailman numeroa, missä taas tiedettiin, että Harley-Davidsonin 90 asteen V-moottori on pitkittäin. Numerossa 5/2006 taas tiedetään, että tonnista Grisoa ei erota 850 kuutioisesta ulkonaisesti, vaikka pienemmästä puuttuu selvästi näkyvä öljynjäähdytin.
Toinen neronleimaus samassa numerossa on väite, että moottorijarrutus kuluttaa rengasta enemmän kuin jarrulla jarruttaminen - "moottorijarrutuksessahan jarrutusvoima kohdistuu loppujen lopuksi renkaisiin, eikä jarrulevyyn tai rumpuun". Heh heh!
On moinen lausahdus pantu vielä kouluttaja Jarmo Jokilammen suuhun, mitä epäilen suuresti.
Hauska lehti on MP-maailma!
Emeritus-guzzisti

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Onko guzzi menossa kohti suurempaa?
« Vastaus #7 : Lokakuu 14, 2006, 16:17:41 ip »
Eikös olisi reppavaa 2 L kusti. Tuhat kuutioo per muki siinä polvien edessä. Tulee ihan mieleen vanhan vihreen zetorin puksutus  joka ojan nähdessään kysyi ohjastajaltaan jotta tostako tostako.

Pientä taustatietoa nuoremmille lukioille.

TÅ¡ekkiläisvalmisteinen Zetor on vesijäähdytteinen, kaksisylinterinen ja nelitahtinen                    traktori. Sen voima perustuu suureen, painavaan vauhtipyörään. Jos en väärin muista niin koko oli just litra per pytty.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Onko guzzi menossa kohti suurempaa?
« Vastaus #8 : Lokakuu 15, 2006, 12:57:33 ip »
Joo, oikein muistettu. Hyvät tyhjäkäyntiominaisuudet
perustuvat suurehkoon vauhtipyörään (147 kg).
Vauhtipyörät kuulemma joskus hajoavat, jos revittää
liikaa kierroksilla. Pari vuotta sitten oli lehtijuttua jonkun
Zetorista, jonka vauhtipyörän palaset olivat levinneet
n. 100 m säteelle.



Zetor 25 A Technical specifications

# 2-cylinders
# 4-strokes 2.08 liters diesel. 25hp/1800 rpm.
# Compression ratio 1:18. Piston diameter 105mm. Stroke 120mm.
# Flywheel weight 147,5kg
# 6 speeds manual gearbox. Maximum speed 32km/h with 1800 rmp.
# 158570 Zetor 25 A&K tractors are produced between 1946-1961.
# Sales released in Finland 1952.

poku

  • Viestejä: 133
Onko guzzi menossa kohti suurempaa?
« Vastaus #9 : Lokakuu 16, 2006, 17:27:02 ip »
Täyty oikeen tarkistaa, Guzzi tulee lähitulevaisuudessakin pitäytymään tutuksi tulleeseen kavaan, eli moottori puolella ei olisi suurempia muutoksia, mutta eihän noista ikinä tiedä.