Integraalijarrun muuttaminen normaaliksi liittyy siihen aikaan, kun radalla piti päästä
mahdollisimman lujaa ja jarrutukset jäivät viime tinkaan. Integraalilla oli kahvasta
käytetty laikka (oikeako se oli?)mustan sininen ja se toinen jalalla käytetty vain lasittui kiiltäväksi.
Hidastamiseen tarvittu voima jarrukahvassa oli aivan älytön, lisäksi etujarrun lukkiutumisrajan
hakeminen samaan aikaan poljinta ja kahvaa säätämällä oli hankalaa. Jalalla käytetyn
etujarrun osuus jarrutustapahtumasta ei ollut kovin suuri kun jalkajarrua piti löysätä
takajarrun lukkiutumisen vuoksi.
Moottoripyörällä ajamaan oppineelle erilliset jarrut ovat mielestäni paremmat.
Jos pääasiallinen kulkuväline on auto ja moottoripyörällä ajaa paritonnia kesässä,
yhdistelmäjarru voi olla parempi valinta.
Niin kuin Matti edellä toi esille, pitäisi tutustua kunnolla outoon pyörään
ennekuin sillä lähtee ajamaan, jopa sen jarrujen toiminta voi olla erilaista
kuin omassa kulkineessa.
Mitä tulee takajarrun lukkiutumiseen ja suuntavakavuuden menetykseen, olen
pikkuhiljaa alkanut pelätä takajarrun lukitsemista enemmän kuin etujarrun.
Yhdistelmäjarrujen tekeminen ei ole aina onnistunut isoiltakaan valmistajilta.
Pari vuotta sitten tuli EAK-kurssilla esille sellainen asia, että joku Hondan
kirjainyhdistelmäjarru, mitä nyt en muista, saattaa jättää etujarrun lukkoon vaikka
etujarrukahvan löysää kokonaan. Siis silloin kun jarrutetaan molemmilla jarruilla
samanaikaisesti ja etupyörä menee lukkoon, ei etujarrukahvan löysääminen auta.
Ongelma poistui kun tuohon lisättiin vielä ABS.