Kirjoittaja Aihe: Automaattivaihde pyörään kuin pyörään  (Luettu 19412 kertaa)

Vierailija

Vs: Automaattivaihde pyörään kuin pyörään
« Vastaus #45 : Helmikuu 22, 2016, 22:56:20 ip »
TomTom on yksinkertainen käyttää - sopii minulle (kaverilla on Garmin, ei sovi minulle).
Emeritus-guzzisti

Machiavelli

« Vastaus #46 : Helmikuu 22, 2016, 23:03:13 ip »
 Olisikohan mahdollista saada moottoripyörään Fullerin 13 -vaihteinen, synkronoimaton laatikko... siinä erottuisi  jyvät akanoista  ;) Itse aloitin ammattikuljettajana -80 ja mulle annettiin Jyry Sisu varustettuna kyseisellä vaihteistolla. Voi hyvänen aika sitä rutinaa ja pauketta kun ei meinannut mennä vaihteet sisään eikä ulos... mutta kun opin välikaasut ym. kikat niin parempaa laatikkoa saa hakea! Volvo -ja Scaniamiehet lyttäsivät Fullerin koska eivät ikinä oppineet käyttämään sitä...
  Nykyisessä työautossa ZF:n 16 -vaihteinen laatikko, huonompaa ei heti tule mieleen...
  Moottoripyörään en ikinä ottaisi automaattivaihteistoa, jotain rajaa sentään!

gringo

« Vastaus #47 : Helmikuu 22, 2016, 23:16:34 ip »
Nokian Here ilmainen ja hyvä windows-puhelimiin.
Nykyhölkkääjillä enemmän prosessoritehoa ranteessa kuin jossain avaruusaluksissa aikanaan.

Machiavelli

« Vastaus #48 : Helmikuu 23, 2016, 02:14:25 ap »
  Eikös se Tom Tom ollut jokin euroviisukappale vuosien takaa... tyttö Espoosta lauloi...  :P

motomatti

« Vastaus #49 : Helmikuu 23, 2016, 09:15:25 ap »
Mulla on Here paikannusohjelma Maemo Harmattan käyttöjärjestelmäisessä valokuvauskamerassa jolla voi myös soittaa. Silläkin perille päästy mutta kannattaa kykeä vasta silloin päälle kun jo osoitteen sisältävässä kaupunginosassa. Näyttää myös metsäpolut ym. pyörä- ja kulkuväylät. Jopa kauppakeskuksien käytävät.

Vierailija

« Vastaus #50 : Helmikuu 23, 2016, 10:15:18 ap »
Kännykän akussa ei näytä riittävän sähköä kovin pitkään reissuun navigaattorina.
Muuten toimii kyllä hyvin autokäytössä - mp-käytössä vedenkesto myös ongelma... no, kaikenlaisia koteloita saa kyllä.
Moottoripyöränavigaattori on käytössä yksinkertaisin, ei tarvitse ylimääräisiä virityksiä - ja TomTom Riderin akulla ajelee päivän, en ole sitä edes pyörän sähköihin kytkenyt.
Emeritus-guzzisti

GuzGuz

« Vastaus #51 : Helmikuu 23, 2016, 10:38:39 ap »
Onhan Guzzeissa akut, eli virtaa on aina matkassa.
Useissa virran ulostulokin valmiina.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #52 : Helmikuu 23, 2016, 10:57:46 ap »
Minä siirsin tupsyn satulan alapuolelta stongaan. Kätevästi käsillä ja homma meni ns. heittämällä. Taitavat kädet... :P

TunturiTT

« Vastaus #53 : Helmikuu 23, 2016, 11:16:43 ap »
Mulla ei ole koskaan ollut navia reissussa tankoon tai kojelautaan kiinnitettynä. Katson siitä lähtiessä suuntimat, osun jonnekin ja katson sitten uudestaan. Eli ihan kirjaimellisesti en ole navin perässä ajellut. Olen myös ladannut tuohon valmiiksi ennen Saksan reissua kartat kaupungista ja käyttänyt sitä offlinenä jalkapatikassa paikan päällä. Mainio peli.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #54 : Helmikuu 23, 2016, 11:24:20 ap »
Itseä viihdyttänyt autossa kolmella yhtä aikaa päällä olevalla suunnistuskoneella. Melkomoisen messun saavat aikaan vaikka perusasetukset olisivat suurinpiirtein samat: alkavat riitelemään yllättävänkin usein ja varsinkin lähellä kohdetta. Kirkonkylien välit menevät hiljaisuudessa ja niin pitääkin kun reitti on selvä mutta kylälle tullessa reittejä on moninaisia ja jokaisella omansa. Mitäpä luulette palveluntarjoajien sijaintitetojen vaikuttavan laitteen valitsemaan reittiiin?

Vierailija

« Vastaus #55 : Helmikuu 23, 2016, 13:35:30 ip »
Jokin algoritmi niissä navigaattoreissa laskee reitit - kartat on varmaan aikalailla samat, mutta algoritmit erilaiset.

Esim. viime kesänä laitoin TomTomiin Värtanin satamassa kohteeksi Göteborgin sataman ja sinnehän se olisi minut vienyt. Kaveri oli kotona tietokoneella suunnitellut reitin ja Garminiinsa syöttänyt - ja sehän ajatti Tukholman keskustan kautta (no, minä perässä). Jönköpingin seuduilla oli Garminissa jonkinlainen reittipiste ja sehän ajatti niin kummallisia pikkuteitä, että en vieläkään tiedä, missä käytiin.

Tässä on myös filosofioiden ero. Minä (yleensä) tiedän, mihin olen menossa ja asetan sen kohteeksi - ja jos navigaattori ohjaan paikkoihin, joihin en halua, en mene.
Kaveri taas suunnittelee reitit etukäteen ja seuraa niitä lähes orjallisesti ja havaittu on ennenkin, että Garmin tykkää kaupunkien keskustoista, TomTom ei.
Emeritus-guzzisti