Kirjoittaja Aihe: Uusi jäsen ja heti alkuun aiheen vierestä  (Luettu 7876 kertaa)

• Vieras
Uusi jäsen ja heti alkuun aiheen vierestä
« : Lokakuu 05, 2006, 14:52:42 ip »
Hei kaikille foorumilaisille,

olen vielä Guzziton mutta aiheesta innostunut uusi jäsen.

Hyvä syy liittyä foorumille tässä lokakuisessa tihkusateessa kun ajatus pyörii muutamassa kesäisessä ajoreissussa... :) Senpä vuoksi muistaisin mielelläni minua kesällä kyydinnyttä motoristia jollakin Moto Guzzi-aiheisella lahjatavaralla kuten vaikkapa T-paidalla. En löytänyt googlella ainakaan suomeksi mitään, joten kysynpä oletteko tilanneet em. tyypistä sälää jostakin vai onko jollakin jälleenmyyjistä myynnissä tuotteita?

Kiitos etukäteen vastauksista :)

Ykä

« Vastaus #1 : Lokakuu 05, 2006, 15:29:04 ip »
Kiva kun muistat kyyditsijääsi lahjalla... oli sitten hyvät kyydit :D No huonoa makua osoittava vitsailu sikseen!

Maahantuojalla taitaa olla jotain tekstiilejä ym myynnissä: motoitalia.fi osoitteesta löytyy tietoja ja mielellään hoitavat asioita puhelimitsekin - mukavata porukkata kyseisessä putiikissa:)

• Vieras
« Vastaus #2 : Lokakuu 05, 2006, 16:13:51 ip »
Kiitos nopeasta vastauksesta, soittelen tuonne heti huomenna!

Kävin noilla sivuilla jossain vaiheessa mutta en löytänyt lahjuksia... jos siellä on vielä mukavaa porukkaa töissä niin ei kun soittamaan siis :)

Vacilando

« Vastaus #3 : Lokakuu 11, 2006, 10:18:21 ap »
Moi. Guzzi kerhollakin on T-paitoja myytävänä, ja ihan kohtuu hintaan. tai oli ainakin keväällä. Vähän myöhänen vastaus, mutta uteleppa kerhosta.:)

Kimmo Saarelainen

• Administrator
« Vastaus #4 : Lokakuu 11, 2006, 11:49:12 ap »
Ja kerhotavaroita voi kysellä:
Mika Akonniemi (03) 367 1182 tai (etunimi.sukunimi@pp.inet.fi)

Mikolla ja TimoStonella on ollut projekti saattaa tavarat nettiin kaupan, jotta ne olisivat laajemmalti nähtävillä. Kerhon nykyisille sivuille ei mahdu kuvia tilanahtauden takia. Kesän yleiskokouksessa päätettiin uusien sivujen perustamisesta. Mihin lie projekti jäänyt? Voisiko Timo valaista asiaa?
Kimmo

Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

TimoStone

• Vieras
« Vastaus #5 : Lokakuu 11, 2006, 23:45:15 ip »
Asiahan on seuraavan kokoinen:
- Palvelintilaa yms. tarvittavaa saa vuokrattua aikas sujuvasti.
- Paras on hommata oman domain, siis tyyliin www.guppoguzzi.fi tms.
- Edelleenkin asia on sikäli hallituksen käsissä, että hallitus päättää asiasta vuosikokouksen mukaisesti ja päättää antaa siihen rahat. Hallitus hakee domainnimeä Viestintävirastolta. Ymmärtääkseni tämä asia odottaa vain Gruppon virallista ry-vahvistusta. Minähän en yksityishenkilönä tätä asiaa pysty hoitamaan, ilman virallista hallituksen päätöstä ja pöytäkirjaotetta. Tai sitten rekisteröin nimen itselleni ja myyn sen kallilla hinnalla Gruppolle, kiäh, kiäh... Siis ei riitä, että "...joo siellä Luumäellähän näin sovittiin..." -tyyliin.
Toisaalta, tämän saa myös ostopalveluna, mutta miksi ihmeessä maksaa asiasta jonka pystyy itsekin suht.näppärästi pyöräyttämään?
- Kun ko. nimi on saatu, niin kysellään eri palveluntarjoajilta mitäs maksaa ja sitä sitten ostetaan.
- Rahaa tähän Gruppolla kaiketi on riittävästi.
- Tuotekuvat saadaan kotisivuille näppärästi, mutta tapahtuma-, yms.kuvat olisi mielestäni parasta tallettaa vuokrattavaan kuvakirjastoon. Tämä siitäkin syystä, että sinne voidaan tarvittaessa antaa taikasana muillekin.
- Rahaa tuohon kuplettiin palaa n 100-150 €, joten ei se kallista ole.
- Mielestäni asia on parasta hoitaa kerralla paikalleen, kun Gruppo on ry. Siksikin, että domainin omistaja on yhdistys, eikä jäsen n:o 47...Nythän Gruppo ei ole oikeastaan mikään. Juridisesti olemme kaveriporukka, joka pitää yhteyttä keskenään ja kukin on antanut omia rahojaan Heinäsen Penalle. Huomatkaa, että esim. ns.vuosikokouksen päätökset yms. eivät velvoita ketään mihinkään, eikä asiaa voi viedä eteenpäin mihinkään. Ry taas on lainalainen ja oikeustoimikelpoinen. Ja sekin vielä, että ei-ry- Gruppon nimissä saa toimia kuka vain. Eikä asiaa pysty virallisesti moittimaan.

Jos jollakulla on kaveri- tai tuttavapiirissä webbiasian ammattilainen, niin saa kertoa asiasta tai vaikka valtuuden hoitaa asian. Vaikeaa tää ei ole. ;-D

Siispä: RY kuntoon => domain hakuun => webbihotellin vuokraus => voilá!

jjp

« Vastaus #6 : Lokakuu 12, 2006, 01:55:33 ap »
Nuo webbihotellifirmat hoitaa kyllä sen domainipuolenkin ry:n puolesta siinä samalla. Ainakin ne olis hoitanu, joihin olen itse törmännyt. Ja se maksaa käytännössä saman kuin jos sen itse 'suoraan' hankkii.

Tuossa justiin katsoi, että gigan levytilaa ja muutenkin asialliset varustelut aliverkkotunnuksineen ja myäskuuällineen saa esmes satasella vuodessa, kun laskutusväli on 12kk(tai 36kk).
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

• Vieras
« Vastaus #7 : Lokakuu 12, 2006, 02:22:39 ap »
Kiitos hyvistä vinkeistä, eiköhän noista löydy jotakin sopivaa :)

Mukava, että täällä on aktiivista porukkaa. Voi ainakin käydä lukemassa muiden tarinoita ensi kesän reissuja odotellessa kun ei vielä sitä omaa pyörääkään ole...

I.H.

« Vastaus #8 : Lokakuu 12, 2006, 04:52:40 ap »
Näyttää vahvasti siltä että oman kustin hankintaa mietitään ensi kesäksi,onkos mallia jo yhtään ajateltu ?
Titaniumin kuski

TimoStone

• Vieras
« Vastaus #9 : Lokakuu 12, 2006, 06:11:43 ap »
>> Nuo webbihotellifirmat hoitaa kyllä sen domainipuolenkin ry:n puolesta siinä samalla. Ainakin ne olis hoitanu, joihin olen itse törmännyt. Ja se maksaa käytännössä saman kuin jos sen itse 'suoraan' hankkii.

Tuossa justiin katsoi, että gigan levytilaa ja muutenkin asialliset varustelut aliverkkotunnuksineen ja myäskuuällineen saa esmes satasella vuodessa, kun laskutusväli on 12kk(tai 36kk). <<

Joo, eihän kyseessä olekaan raha tai asian sujuva toimittaminen, vaan tähän tarvitaan "byrokratia kuntoon" eli lähtötilanne pitäisi olla se, että Gruppo ry on ensin virallinen.
Sen jälkeen asia on Kalervon pala eli Peace of Gace...Eli ry valtuuttaa vaikka minut hoitamaan asian käytännössä. Ja sitten rips-raps ja homma toimii.

• Vieras
« Vastaus #10 : Lokakuu 12, 2006, 10:07:23 ap »
Terve!

Siis ymmärsinkö oikein; Kerho ei ole virallisesti ry?

Mutta toimii kuten ry. (ainakin ulospäin)?????????????

Mutta vastuuhenkilöitä on jo ollut ja rahaakin on jo liikuteltu jonkin aikaa?????

Lähes 500 jäsentä!!!!!!!!!!

Kannattaisi laittaa töpinäksi http://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/perustaminen.html

Ei ole vaikea homma.

Toimintaperiaate/tarkoitus olisi myös tärkeää laittaa kaikkien nähtäväksi esille esim. nettiin.

-Lexa-
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2006, 10:11:00 ap kirjoittanut Lexa »

TimoStone

• Vieras
« Vastaus #11 : Lokakuu 12, 2006, 13:57:01 ip »
Asia ollut vireillä jo pitkään. Paperit kerran tulleet jo PRH:sta bumerangina. Ja käsittääkseni menneet sinne jo uudestaan. Vaan nuo virastojen kiiruut ovat niin verkkaisia...
Joten älähän hättäile!

jjp

« Vastaus #12 : Lokakuu 16, 2006, 11:20:55 ap »
En mie siitä ryystä tuossa puhunutkaan, vaan siitä että ensin hankitaan domaini ja sitten vasta paikka sivuille, vaikka homman voi hoitaa kerralla. SE ei vaikuttanut järkevältä. Vaikka mitä sitä atk-mies noista nykyajan it-hommista vois tietääkään.

TimoStone kirjoitti:
Lainaus
>> Nuo webbihotellifirmat hoitaa kyllä sen domainipuolenkin ry:n puolesta siinä samalla. Ainakin ne olis hoitanu, joihin olen itse törmännyt. Ja se maksaa käytännössä saman kuin jos sen itse 'suoraan' hankkii.    Tuossa justiin katsoi, että gigan levytilaa ja muutenkin asialliset varustelut aliverkkotunnuksineen ja myäskuuällineen saa esmes satasella vuodessa, kun laskutusväli on 12kk(tai 36kk). <<    Joo, eihän kyseessä olekaan raha tai asian sujuva toimittaminen, vaan tähän tarvitaan "byrokratia kuntoon" eli lähtötilanne pitäisi olla se, että Gruppo ry on ensin virallinen.  Sen jälkeen asia on Kalervon pala eli Peace of Gace...Eli ry valtuuttaa vaikka minut hoitamaan asian käytännössä. Ja sitten rips-raps ja homma toimii. 
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler