Kirjoittaja Aihe: sport1200 julkistettu  (Luettu 6586 kertaa)

Olli

  • Viestejä: 264
sport1200 julkistettu
« : Lokakuu 04, 2006, 03:58:15 ap »
Törmäsin ihan guzzin omilla sivuilla.

  Olli

 

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
sport1200 julkistettu
« Vastaus #1 : Lokakuu 04, 2006, 07:59:41 ap »
Saapa nähdä mitä kaikkea ne vielä tuon Breva runkoon saakaan rakennettua. Kumma valinta, että eivät laittaneet Grison etuhaarukkaa Sporttiin. Brevan etupää kun ei ole ihan niitä kaikkein sporteimpia.

MikaA

  • Viestejä: 47
sport1200 julkistettu
« Vastaus #2 : Lokakuu 05, 2006, 11:31:45 ap »
Ehkä Breva jää kokonaan pois, kun Norge tuli ikäänkuin samoille apajille.

Mutta tää versio sportista ei ihan jaksa innostaa. Kyllähän ne Mandellossa osaa sportti pyörän tehdä(vrt. MGS) jos vaan on halua. Tämmöinen tuntuu vähän halvalta ratkaisulta. Ei Rosso Corsa tälläiseen vaihdu vaikka race kittiäkin siihen luvataan.

MikaA

aripitka

  • Viestejä: 48
sport1200 julkistettu
« Vastaus #3 : Lokakuu 09, 2006, 09:26:21 ap »
Tästä tuli heti mieleen pikkuserkkuni Pohjanmaalla. Noin 4-5 vuotiaana kun remonttia tekivät kotona, niin räväkkänä sällinä hyppäsi ensimmäisenä pihalle kun katontekijät saapuivat paikalle. Huusi heti portailta ikimuistoiset: "Kyllä teitä on S***na odotettuki. Niin se isäki sisällä sanoi jotta kyllä ne pe****eet sateella sitte tuloo!!"

Siinä oli vanhempien kiva kipaista perässä pihalle... "Ehheh, maistuiskos kahvi!"

Tähän voisi sanoa että kyllä tätä on odotettuki... Lisätietoa vaan odotellaan, tehot, saatavuus jne...


Edit- innostuksissa kirjoitetut virheet...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2006, 09:27:00 ap kirjoittanut aripitka »

PekkaHml

  • Viestejä: 155
sport1200 julkistettu
« Vastaus #4 : Lokakuu 09, 2006, 12:28:14 ip »
Kaikenkaikkiaan kumminkin harkinnassa, ajattelin odotella seuraavaa versiota. Tässä betaversiossa varmaan on vileä yhtä ja toista kesken.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
sport1200 julkistettu
« Vastaus #5 : Lokakuu 11, 2006, 10:10:05 ap »
Aika masentavaa.:( Vaikka varmaan muuten on hauska peli ajella. Mandellossa oli moottoreiden kokoonpanolinjalla likemmäs 30kpl "Daytona-moottoreita".  Odotammeko vielä vai odotammeko turhaan? Vai ovatko ne luvatut MGS 01:t vielä valmistamatta? Mandellossa nähtiin Italian kilvissä oleva MGS 01. Kilvessä vain oli pieni p-kirjain. Ilmeisesti joku prova-kilpi?
Sohc van Helmi.

Marko

  • Viestejä: 612
sport1200 julkistettu
« Vastaus #6 : Lokakuu 11, 2006, 11:02:18 ap »
ja mulla on valokuva tehtaalta, rikkinäisen ikkunan läpi otettu (oikeesti!) jossa näkyy toistasataa mainittua lohkoa. /edit: löytyihän se:

Johonkin ne niitä meinaa käyttää; eihän MGS:iä ollut tarkoitus valmistaa kuin 50 kpl?

Odottakaamme EICMA:a Milanossa, marraskuun puolenvälin paikkeilla... desmo/bologna -osasto taitaa siellä julkistaa uuden superbiken. :O
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2006, 11:05:00 ap kirjoittanut Marko »

MikaA

  • Viestejä: 47
sport1200 julkistettu
« Vastaus #7 : Lokakuu 12, 2006, 04:23:19 ap »
Varrotaan sitä näyttelyä, jos vaikka noille neliventtiilikoneille olis löytynyt jotain käyttöä. Tuleehan siellä esille (kai) erään toisen Italo vehkeen sportti esille. Mulla on kyllä kuviakin tosta kilvellisestä MGS:stä, mutta sen pienentäminen tänne ei nyt oikein sujunut.

MikaA 

Marko

  • Viestejä: 612
sport1200 julkistettu
« Vastaus #8 : Lokakuu 12, 2006, 07:22:46 ap »
Guzzin italiankielisillä sivuilla on enemmän tekstiä uudesta sportista; 'racing kit':llä teho nousee huimat 5hv, 95 ->100. jee. onks tää joku vitsi? uusi pakoputki ja ilmanputsari ehkä?

joo, tiedän, kaksiventtiili-tönäristä ei oteta japaninpyörien tehoja, mutta kuitenkin.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
sport1200 julkistettu
« Vastaus #9 : Lokakuu 12, 2006, 08:24:25 ap »
Kyllä näistäkin tehoja saa mutta tuo saasteosasto eli normin alittaminen on työlästä tehojen kanssa. Pitää pystyä polttamaan bensaa tehokkaammin. Kaksiventtiili työntötankokone ei ole paras siihen. Tosin melko yksinkertaisin ratkaisuin löytyy potkua, päästöjen kustannuksella tietenkin, kun konetta viritetään. Sitten ei ollakaan enää lain tarkoittamissa normeissa.

Moottorin hengitystä parantamalla eri menetelmin saa joko alavääntöä tai huipputehoa. Itse olen näitä vääntömiehiä. Kuten Motojussikin. Hänen California "K" pyörästään irtoaa yli sata hummaa ja vääntökin on toisella sadalla. Luoman Jussin kisaguzzista irtoaa sen verran ettei näy nykyajan siviipyörillä matkassa pysyvän. Vaikka käytössä olis lähemmäs 150 hepoa.

Syyhyttäs sormia laittaa 1100 tai 850 Grison kylkeen mekaaninen ahdin. Siinä oikealla koneen kyljessä kun näyttäis oleva ihan sitä varten paikka jos öljyjäähyn (vain 1100) sijaintia hieman muuttais.

mm

MotoJussi

  • Viestejä: 965
sport1200 julkistettu
« Vastaus #10 : Lokakuu 12, 2006, 09:29:03 ap »
motomatti kirjoitti:
Lainaus

Itse olen näitä vääntömiehiä. Kuten Motojussikin. Hänen California "K" pyörästään irtoaa yli sata hummaa ja vääntökin on toisella sadalla.


Joo... 101.5 hp ja 120Nm kellotettiin vuosi sitten Piikkiön penkissä. Ahtopainetta vasta 0.5 bar.

Lainaus

Syyhyttäs sormia laittaa 1100 tai 850 Grison kylkeen mekaaninen ahdin. Siinä oikealla koneen kyljessä kun näyttäis oleva ihan sitä varten paikka jos öljyjäähyn (vain 1100) sijaintia hieman muuttais.


Niin, jos toisella kyljellä on ahdin niin toiselle kyljelle sopii öljyjäähy :) Eiköhän tätä teemaa vielä päästä soveltamaan tässä talven mittaan...

Voi olla ihan hyvä ajatus vähän viilentää öljyä, vaikkei mittaustietoa lämpötiloista olekaan. Ilmeisesti vasen pakoventtiili leikkasi kiinni pari viikkoa sitten ja pyörä on nyt telakalla. Lasketaan puristuksia ja katsotaan venttiilit läpi.

Ehkäpä tässä talven mittaan keksitään muutakin pientä hassua Mandellon ihmeen kiusaksi ...

MotoJussi & California K

MikaA

  • Viestejä: 47
sport1200 julkistettu
« Vastaus #11 : Lokakuu 17, 2006, 12:03:00 ip »
Tehtaan sivuilta löytyy nyt teknistä tietoa laitteesta. Briteillä oli jo race kittien hinnatkin selvillä.

Stage 1: Tulee putket (2-1-2) ja uusi ECU n. £800

Stage 2: Putket + Ecu ja uudet kannet, kiilloitetuilla kanavilla ja korkeammalla puristuksella n. £1400. Tällä pitäis sitten löytyä n. 100 hevosta eli ihan viisi enemmän. Aika arvokkaita koneja!

Tuolta löytyy ajovideoo kahdesta sportista. Maisemat ainakin on hienot. 

http://www.moto.it/news/061013guzzi1200.asp