Vähän riippuu siitä millaiset on välineet. Tässä minimisetti.
Pyörä keskituelle, pukki moottorin alle, akku, tankki, satula, sivukotelot jonnekin sivuun etteivät koloonnu, takajarrusatula irti ja rungon mukaan, takajarrupolkimen välitanko irti jarrusylinteristä, pakoputket koko matkalta irti, takapyörä irti, takahaarukka irti, sähköjohdot ja vaijerit irti alapäistään. Kaasutinmallissa voi kaasuttimet nostaa rungon päälle mutta ruiskumalleissa pitää läppärungot jättää mielellään paikoilleen. Ilmanpuhdistinkotelokin lähtee jossain vaiheessa irti.
Sitten alarungon etupään ja takapään pultit irti ja vaihteiston päältä pultit irti niin rungon voi nostaa etuhaarukoineen sivuun. Nostamiseen tarvitsee kaverin tai kaks. Yksinkin onnistuu jos purkaa etuhaarukankin pois. Loppupurkaminen on helppoa: otetaan alarunkoputket irti moottorista ja vaihteistosta. Samalla irtoaa keskiseisontatukikin joten pukin moottorin alta voi ottaa pois.
Jos on koukku katossa niin talja on hyvä apuväline rungon kannatteluun.
Hommaan menee vajaa tunti niin vaihteistokin on jo irti moottorista.
Korjaamokäsikirjan ohjeilla pääsee myös asiaan:
http://guzzitek.org/gb/atelier_gb.htm#gb