Kirjoittaja Aihe: 30v huolto  (Luettu 41318 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 30v huolto
« Vastaus #30 : Tammikuu 04, 2016, 21:51:43 ip »
Meillä olisi Pilttipurkkeja. Ovat vaan hivenen pieniä oikeisiin remontteihin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: 30v huolto
« Vastaus #31 : Tammikuu 04, 2016, 22:02:06 ip »
Läpikuultavat jätskipurkit ovat mainioita pikkutavaroiden säilytykseen.
Myös vanhoja syviä sähköuunin pullapeltejä kannattaa väijyä "alusastioiksi" purkutöihin.
Sohc van Helmi.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 30v huolto
« Vastaus #32 : Tammikuu 20, 2016, 21:19:12 ip »
Kaikki venttiilit ja ohjurit uudet. Pakopuolen ohjurit oli kovin väljät. Saa nähdä kuinka paljon ne teki kolkutetta. Osat halpoja, koneistamon lasku ei.

Laatikkoon uusin kolme laakeria,kaksi ihan varuiksi ja yksi takerteli. Muuten samat romut takasin.

Kytkintä en taida jaksaa avata, sillä ole ajettu vasta kun alle 50tkm. Painelaakeri oli heikolla, sillä se kytkin taisi välillä olla outo.




HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 30v huolto
« Vastaus #33 : Tammikuu 20, 2016, 21:25:15 ip »
Nätti kansi. Kalvattiinko seetejä paljonkin?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: 30v huolto
« Vastaus #34 : Tammikuu 21, 2016, 10:42:10 ap »
Mistäs Ikkala hommasit venttiilit ja ohjurit ?

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 30v huolto
« Vastaus #35 : Tammikuu 21, 2016, 10:48:18 ap »
Dinseltä. Otan nykyään melekeen kaikki osat sieltä.

Niin ne venttaalit tuli sitte kuitenkin ihan vakiokokoiset.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #36 : Tammikuu 21, 2016, 11:16:41 ap »
Pienemmistä ei ole muuntokokemusta mutta 1100 koneen kansien suhteen on helppo suurentaa venttiilikokoa koska seeteissä riittää varaa koneistaa isommiksi. Itse en muista minkä kokoiset venttiilit laitoin mutta MotoJussilla lienee asia paremmin muistissa.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: 30v huolto
« Vastaus #37 : Tammikuu 21, 2016, 11:46:08 ap »
Saman jutun tein viime keväänä, uudet venttiilit Dinseltä ja OMK hylsäsi alkuperäiset ohjurit. Hylsät ja työt maksatti jotain pari satkua. Minusta ei pahakaan, mutta toimitusaikaa oli silloin kolmisen viikkoa. Mittasin ihan uteliasuuttani vanhojen venttiilien varret, suurin kuluma oli luokkaa 0.1 mm mutta ihmeen pyöreitä olivat vielä kaikki. 

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #38 : Tammikuu 21, 2016, 12:20:55 ip »
Irtomoottorin kansiremontti on vielä tilauksessa. Vein kansityöyrittäjälle laitettavaksi. Sanoi päällikkö että menee harrastelaitteet jonon viimeiseksi. Aina ammattilaitteiden remontit edelle. Tässä ootellaan. Kuukausi mennyt. Vielä ei ole hätä. Kuukauden ja muutaman viikon päälle voin vielä vartoilla. Sitten haen osat omalle verstaalle ja teen itse. Onnistuu se niinkin.

Uudet ohjurit laitetaan mutta vanhat venttiilit. Siivouksen jälkeen olivat varsin hyväkuntoisen oloiset ja koneistusvaraa riittää. Ajokilometreistä en tiedä mutta arvioisin muusta kunnosta päätellen että noin 100.000 km ehkä olisi takana. Männänrenkaat olivat kokolailla kulumarajan maksimissa ja öljykarstaa oli kannessa hieman. Vasen pytty käynyt rikkaammalla. Jatkossa seokset ovat paremmin kohdillaan.

Vaihtoon menivät männänrenkaiden ohella kiertokankien alapään laakerit ja kaikki nostimet. Blogissani on aiheesta juttua jos kiinnostaa.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: 30v huolto
« Vastaus #39 : Tammikuu 21, 2016, 13:49:38 ip »
Dinseltä. Otan nykyään melekeen kaikki osat sieltä.

Niin ne venttaalit tuli sitte kuitenkin ihan vakiokokoiset.
olikos nuo ohjurit vakiokokoiset ? SD:llä niitä näyttää olevan eri mitalla olevia.
Titaniumin kuski

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #40 : Tammikuu 26, 2016, 11:48:43 ap »
Venttiilinohjureita lienee muutamaa läpimittaa. Liekö sitten venttiileitä. En ainakaan tiedä että miksi olisi eri läpimittaisia kun venttiilin varsia ei pidetä tapana ohentaa. Tai en ole moisesta ainakaan kuullut.

Off topic: Näkyy olevan Tampereella S-D:ltä viime viikolla tilaamani osat. Koskahan ovikello soi?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 30v huolto
« Vastaus #41 : Tammikuu 26, 2016, 12:48:30 ip »
En löytänyt SD:ltä kuin yhtä ohjuria?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 30v huolto
« Vastaus #42 : Tammikuu 29, 2016, 23:40:49 ip »
Jumanlaade että käy nätisti kun nokkaketju ei roimi lohkoon eikä venttiilit heilu ohjureissa!

Seuraavaksi etuhaarukka paloiksi ja ohjauslaakerit vaihtoon, hätinä saa sarvia enää käänneltyä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: 30v huolto
« Vastaus #43 : Tammikuu 30, 2016, 18:33:25 ip »

Älä nyt kaikkea korjaa.... ensi talveksi joudut hommaamaan taas uuden .. :D
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #44 : Tammikuu 30, 2016, 19:52:03 ip »
Eihän se homma siihen lopu että on kaikki viimeisen päälle kunnossa. Se on hyvä pohja ryhtyä parantamaan.
Parantaminen on taas suhteellinen asia mitä pidetään parantamisena: parempia ajo-ominaisuuksia, enemmän voimaa, näyttävämpää ulkonäköä.
Kussakin hommassa on arvaamattomasti töitä ja mitä lähemmäs täydellisyyttä pääsee sitä suurempia pitää panostukset olla joten aivan lähellä täydellisyyttä olematon parannus vaatii äärettömän vaivannäön. Siksi sitä täydellistä ei ole vielä tehty.

Nojoo, jokaisella on oma "täydellisyytensä" toisille riittää vähän, joillekin ei mikään.

Tuossa yksi tontilla poikennut H-D:n omistaja mainitsi eräästä projektistani että olenpa nähnyt paljon vaivaa. Kysyin onko se hänen mielestään hieno. "Jos se olisi Harley niin se voisi olla, nyt se on vain kasa osia joilla ei ole arvoa".