Kirjoittaja Aihe: Vapaavalo  (Luettu 9143 kertaa)

Jouko S

  • Viestejä: 861
Vs: Vapaavalo
« Vastaus #15 : Heinäkuu 09, 2016, 18:25:29 ip »
Joissakin saa koneen käyntiin jalan ollessa sivulla kun vaide ei ole kytkettynä.
Vintagessa ainakin on noin. Ja kone stumppaa, jos pukkaa vaihdetta, kun jalka on ulkona. Eikös se ole se tarkoituskin, että ei voi lähteä ajamaan se pieni ja huomaamaton jalka ulkona :D.  Nuoruudessa ei ollut noita "digitaalisia hienouksia". Ei niitä kyllä silloin tarvinnutkaan...ja kertaakaan en ole kyllä tarvinnut näin entisenä nuorenakaan.. ;D

Jouko

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Vapaavalo
« Vastaus #16 : Heinäkuu 10, 2016, 09:57:15 ap »
Samoin tekevät Brevat 750 ja 850.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Vapaavalo
« Vastaus #17 : Heinäkuu 10, 2016, 10:45:31 ap »
Jakkaalissa voe ainakii poestoo sivujalan katkaisijan,  ee vaekuta muihin toemintoehin mitenkään .Tankin alta, liittimestä poes vuan. Omalla vastuulla...

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Vapaavalo
« Vastaus #18 : Heinäkuu 10, 2016, 13:03:33 ip »
Omalla kohdalla on kerran sattunut sivutuen kanssa onnettomuus. Olin Guzzin sisarmerkin, Benellin, kanssa liikenteessä ja pysähdyttyäni kahville sieltä lähtöni yhteydessä pyörää käynnistellessäni tuli satunnainen kulkija jutulle pitkähköksi aikaa ja lähtöprosessi jäi jotenkin kesken. Ajettuani muutaman kilometrin tuli isompi mutka vasemmalle jossa sivutuki sitten raapaisi asfalttia ja heitti minut pajukkoon melko syvälle. Vaurioitahan siitä tuli. Pyörään ja kuljettajaan.

Siihen aikaan muissa pyörissäni oli sivutuki sitä tyyppiä joka nousee itsekseen ylös kun pyörän nostaa pystyyn. Ainoa idiottivarma systeemi eikä tarvitse katkaisijoita.

Muutaman viikon olin mökillä enkä pariin viikkoon ajanut Californialla. Kun mökiltä lähdön ajankohta tuli niin kamat pyörän ja kuskin päälle sekä avain virtalukkoon. Virta päälle. Siihen asti ok. Mutta starttinapin painalluksella ei toivottua vaikutusta. Tappokatkaisija ei voi olla syyllinen koska se on sama napikka kuin starttinappikin. Uusintayrityskään ei tuottanut tulosta. Ajattelin jo että akkujännite on liian alhainen mutta ajotietokone näytti että ainakin jännitettä on yli 12 voltin. Kytkinkahvan puristaminen ei myöskään vaikuttanut.

Ratkaisu oli varsin helppo kun se valkeni: vaihde oli päällä samalla kun sivutuki oli alhaalla. Vaihde vapaalle niin pyörä käynnistyi sivutuki alhaalla. Oli siis tapahtunut poikkeus: olin sammuttanut pyörän vaihde päällä. Asia jota en normaalisti koskaan tee. Ehkä kuoppaisen ja kivisen hiekkapihan vaikutusta koska keskityin siinä kääntämiseen ja tukevan paikan sivutuelle löytämiseksi kun pari viikoa aiemmin siihen sateella kurvailin. Kerrottakoon että piha on haastava jopa itäeurooppalaisen pakettiauton pysäköintiin.

Arska

  • Viestejä: 34
Vs: Vapaavalo
« Vastaus #19 : Toukokuu 16, 2017, 12:35:37 ip »
v. 2000 isolohkossa on tuo kivikauden mallinen vapaavalokosketin startin solenoidin takana. Kosketuspinta oli hapettunut ja kulunut kuopalle. Täytin sen tinalla. Muutenhan tuossa ei mitään rikkoutuvaa tai korjaamatonta ole. Messinkiä lienee tuo kosketuskieli.