Tuli hankittua parivuotta sitten museokilvissä oleva T3 calistin ja sillä on nyt opiskeltu moottoripyöräilyn ja guzzismin ihmeellistä maailmaa

Tämän kesän aikana on keula alkanut kulkemaan aika syvällä, ja jos ajaa turhan lujaa hidastustöysyyn on se muutaman kerran pohjannutkin. Osittain veikkaan keulan väsymiseen vaikuttaneen keväällä järjestetyn MP69:n motoristi survival kurssin jossa tuli tehtyä hätäjarrutuksia oikein urakalla. Keula tuli purettua, ja Guzziologyn tavaamisen jälkeen tilasin uuden progresiiviset jouset ja uudet iskarit Stein Dinseltä.
jouset:
http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Fork/Fork-springs/Progressiv-spring-kit-LM3-SP-V65-MG-T::1035.htmliskarit:
http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Fork/Fork-damper/Fork-damper-silber-LM2-SP-T4::508.htmlYmmärtääkseni noiden pitäisi toimia T3:ssa vaikka ovat vähän pidemmät.
Mutta sitten varsinainen hämmästelyn aihe kun avasin paketin ja tutkin uusia osia. Uusissa iskareissa ei tunnu mitään vastusta kun varren painaa paruunan sisään? Ulosvedettäessä tuntuu vastus joka voisi olla ihan oikean suuruinen. Vanhoissa iskareissa tuntuu vastusta molempiin suuntiin ja pohjaan painettaessa tuntuu myös jousimaista vastusta, eli varsi palautuu muutaman sentin pohjasta itsekseen. Liekö vanhoissa iskareissa osittain ilmaa sisällä ?
Vanhasta iskarista kuva ohessa
Onkohan noissa uusissa iskareissa joku venttiili jumissa sisällä ?
Eikös vaimennuksen pitäisi toimia molempiin suuntiin ?