Kirjoittaja Aihe: Nevadan rakentelu  (Luettu 52748 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #60 : Toukokuu 18, 2016, 21:16:27 ip »
Jännä kuulla, miten korjaus vaikuttaa toimintaan. Varsinkin kun sulla on kokemusta vain puutteellisesta laitteesta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #61 : Toukokuu 18, 2016, 21:30:29 ip »
Jännittää minuakin :D

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #62 : Toukokuu 18, 2016, 23:14:08 ip »
V11 - it defines you.

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #63 : Toukokuu 19, 2016, 08:40:23 ap »
Hyvinhän se käy, jos korjaus ei onnistu.

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #64 : Toukokuu 19, 2016, 18:37:06 ip »
Ei ollut nippa kierteellä. Työpaikalla nopea silmäys ympärille ja ratkaisu löytyi, ehkä. Pätkä verhovaijeria, nippusiteitä, liimamassa, pora ja varovaisuutta. Huomenna, liiman kuivuttua, palikat paikalleen.

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #65 : Toukokuu 20, 2016, 17:41:24 ip »
Testilenkin tein. Muutosta havaittavissa, varsinkin kiihdytyksessä. Ei ihmeitä, mutta jotain kuitenkin. Tai sitten kuvittelen, kun oli uusi, kevyempi kypärä päässä.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #66 : Toukokuu 20, 2016, 19:38:19 ip »
Hienoa että sait kuntoon, jos sait.
Onkohan tuo korjaus siis ilmatiivis.
Verhovaijeri ja nippusiteitä hieman kohotti kulmakarvoja ja kysymysmerkkejä mieleen.
Edellinen omistaja oli ilmeisesti ohittanut koko toiminnon nipan katkaistuaan, fiksua maton alle lakaisua.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #67 : Toukokuu 21, 2016, 20:03:20 ip »
Ei ihmeitä, mutta jotain kuitenkin. Tai sitten kuvittelen, kun oli uusi, kevyempi kypärä päässä.

Calissa ei ainakaan mainittavaa eroa huomaa onko letkut paikallaan vai ei. En tiedä onko nevadassa sama digiplex  mutta calissa saa pari astetta ennakkoa aikasemmalle kun maadottaa sieltä sen yhden "eikuulumihinkäänliittimen".
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #68 : Toukokuu 21, 2016, 21:04:00 ip »
GuzGuz: Suurella todennäköisyydellä uskon olevan ilmatiivis. Twin boksiin upotuksen, johon ujutin verhovaijerin, joka on kumipäällysteinen. Siihen ymppäsin letkun päälle, liimamassa saumaan ja nippusiteet pitämään paketti paikallaan liiman kuivumisen ajaksi.
Nythän liitoksesta tuli joustava, kun verhovaijeri antaa periksi joka suuntaan.
Vielä pitäisi malttaa perehtyä seoksiin ja tilata niitä suuttimia, jotta saisin Temmisorvin kunnon iskuun. Mutta kun en perhana malta ropata, ajaminen on paljon mukavampaa. Ja lomakin alkaa ensi viikolla.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #69 : Toukokuu 22, 2016, 00:30:50 ap »
Ainakin omaan pikkulohkoon tuli ihan uutta ilmettä, kun sai ennakot kohdilleen. Meinasi lähteä käsistä, kun sytytys löysi oikean alueen. Varmaan 10-15 heppaa tuli oitis lisää käyttöön. Uusien tarvikekärkien liukupalanen kului uutuuttaan ihmeen pian ja myöhästi sytytystä. Kun sitten sääti ennakon kohdalleen, tuli voimaa kuin napista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #70 : Toukokuu 22, 2016, 09:37:08 ap »
Mä olen tuon sytytyspuolen kanssa pikkaisen avuton, kun viimeksi olen semmoisiin koskenut parikymmentä vuotta sitten, kun vaihdoin Jawan kärjet. Jotka muuten olivat samanlaiset, kuin Skodassa. Sittemmin olen enemmän ropailluit dieselvehkeitä. Vaan ihmisten tekemiä ne kaikki on, joten täytyy opiskella.

Edit: Luulin Nevadassa olevan kärjetön sytytys. Missä jakaja?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #71 : Toukokuu 22, 2016, 13:04:15 ip »
Nevadassa onkin kärjetön, omassa on Nevadan koneessa muokattu jakopää kärjelliselle sytylle. Sijaitsevat pikkulohkossa, kun sellaiset ovat, laturin kopan alla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #72 : Toukokuu 22, 2016, 15:23:50 ip »
Minä jo ihmettelin  :D

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #73 : Toukokuu 22, 2016, 19:27:40 ip »
Eikös sitä nokka-akselin päässä olevaa anturiparia voi hieman säätää? Olikohan perusennakko 10 astetta? Ohjekirjasta sekin asia löytyy. Vauhtipyörässä lienee edelleen sytytyksen ajoitusmerkit. Niiden avulla voi melko tarkkaan arvioida oikean antureiden sijainnin.

Jos säätövaraa on niin se ei liene montakaan astetta niin mitään virhettä ei voi tehdä vaikka laittaisi enemmän ennakkoa niin saa tietyin reunaehdoin poltettua enemmän bensiiniä eli nostaa tehoa. Ennakko lisääntyy kääntämällä antureita vasten pyörijän pyörimissuuntaan. Ja päinvastoin.

Aiemmin jo kyselin asiasta saamatta vastausta: onko siinä Digipleksin kotelossa ohjelmointiliitin ja jos on niin mitä sen kautta voisi saada selville?

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #74 : Toukokuu 22, 2016, 20:33:19 ip »
Motomatti: On semmoinen pieni liitin parikymmentä senttiä pitkän piuhan päässä. Lienee se?
Jakopään koppaa yritin lumien aikaan avata, mutta yksi pultti oli niin pirun tiukassa, ettei tavan kuusiokololla auennut, joten jätin asian sillä kertaa siihen. Nyt on kuitenkin tullut sen verran uutta tietoa ja neuvoa, kiitos taas kaikille, että lomalla aion perehtyä niihin. Jos aiemmin mainitsemani pultti ei aukea räikän kanssa, pitää ampua auki iskevällä ruuvinvääntimellä.