Kirjoittaja Aihe: Uusi pakoputki caliin  (Luettu 4749 kertaa)

Matias

Uusi pakoputki caliin
« : Lokakuu 25, 2015, 19:50:06 ip »
On tuossa -89 caforniassa jo varmaan pakoputki tullut kaikista vaimennuksiin liittyvistä aineista tyhjäksi ja kysynkin nyt gruppolaisilta konkareilta että mistä siihen sais uudet putket että sais noita ääniä vähän hiljasemmaksi

TunturiTT

Vs: Uusi pakoputki caliin
« Vastaus #1 : Lokakuu 25, 2015, 20:01:46 ip »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

« Vastaus #2 : Marraskuu 04, 2015, 20:29:41 ip »
En tiedä miten asiantuntijat suhtautuu villalla vaimennukseen, mutta ainakin omassani pelannut.
Calissani on Lafranconit ja ääntä on hieman liikaa matka-ajoon.
Olen laittanut kivivillaa putkien sisään ja saanut sopivaksi desibelit.
Tätä tälle kaudelle: http://www.motonet.fi/fi/tuote/136330/Vaimennusvilla-basaltti
En ole havainnut että tehoa katoaisi tai tullut kartan kanssa ongelmia (pers ajo& kulutustuntumalla).
Vaimennus ensin hieman lisääntyy kun villa pakkautuu paineesta, olisi oikaistavissa sullomalla tiukempaan kun nyt viimeksi tein.
Toiminut ja nyt parin kauden kokemuksella n10.000/km kausi näyttää kestävän ok kausi per villoitus.
Palamisen seurauksena äänet nousseet loppukautta kohden varmaan, muutos on kuitenkin niin hidas että vaikea sanoa.
En myös osaa sanoa miten toimisi muissa putkissa.
Lafroissa on keskellä laippa jossa reikä läpi ja sitä tukin, jolloin kaasut virtaa enemmän kuorien välistä (siihen on oma huuliaukko).
Tuo läpireikä myös helpottaa villan poistoa/ vaihtoa.
Rautalankakoukulla ja paineilmalla lähtee loput.
Hyvää on ettei paljon kustanna, paketista meni noin neljännes pariin pönttöön.
Ja vaimennuksessa on periaatteessa portaattomasti säätövaraa jollain haitarilla.

viitala

Vs: Huoltoa ja muuta
« Vastaus #3 : Marraskuu 05, 2015, 10:06:10 ap »
Kävin keväällä hakemassa Helmutilta 1100:n Sportin ja huoltamaan ryhdyin sitä,jonka seurauksena siitä tuli nyt enemmänkin peruskorjaus
rungon maalaamisineen sun muineen.Helmutti ei ole kyllä kovin hyvin sitä pitänyt.Vaihdeloota Eevalle ja runko pulverimaalaukseen.
Etupään öljyjäkään ei ollut varmaan vaihdettu koskaan,-97 mallinen kun on,voitte kuvitella ,kummosta oli iskariöljy.Olenko
ymmärtänyt oikein,että Motomatilla olis vannesorvikin kaiken muun ohella?Hiukan pitäisi työstää niitäkin.Mitähän vielä tulee vastaan,
kunhan saan kaiken purettua.Niin muuten ,mun piti vaihtaa stefat kytkinkopasta,hieman se laajeni..........

motomatti

« Vastaus #4 : Marraskuu 05, 2015, 13:05:01 ip »
Ilmeisesti toiminnan taso on korkealla Sportin "huollossa".

Vannesorvi on olemassa. Tosin tällä hetkellä se ei ole minun verstaallani. Se kun pyrkii olemaan kulkija luonnoltaan. Aina siellä missä vanteita muokataan: kavennetaan tai levennetään. Valuvanteita yleensä. Samassa laitteessa onnistuu myös pinnavanteen rihtaus vaikka hieman "raskas" laite siihen tarkoitukseen kilowatin moottorillaan. Pitää laskea hihnat irti että on köykäsempi pyörittää.
http://www.motomatti.fi/2014/03/vannesorvi.html

Mikäs vanteessa sorvausta vaatii vai onko tarkoitus vain hioa naarmuja piiloon vaiko vain kiillottaa?

viitala

« Vastaus #5 : Marraskuu 05, 2015, 14:35:28 ip »
Ajattelin kiillottaa ainakin sivut ja samayen pulverilla muuttaa hieman väriä.Varmaan värjätään ensin
ja sitten hiotaan,vai mitä?

TunturiTT

« Vastaus #6 : Marraskuu 05, 2015, 14:38:15 ip »
Helpompi noin päin, ei tarvitse kiillottaa kahdesti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

klassikko

« Vastaus #7 : Marraskuu 06, 2015, 22:51:31 ip »
Jokos on Calissa putket kunnossa?
Toiset hiljentää ja toiset keventää sekä koventaa  ;D

Itse täällä foorumilla hetken kyselin mistä saisi rosterisia sopivahalkaisijaisia mutkia kun olen vaihtamassa yhteen pyörääni toiset vaimentajat ja orggis vaimentajissa on kiinnihitsatut lähdöt.
Harrilta sain asiallisen vastauksen paikasta mistä voisi löytyä. Kiitos. (siellä ja muutamassa muussa on paljon parempia aihioita kuin Marteliuksella.. se toisin oli aiemmin parhaiten tiedetty paikka jossa teetättivät ja josta hankkivat aihioita..)

Kuulemma muut kuin kaupan valmiit pultattavat käyrä / vaimennin asiat ova vaikeita,
kallista ja työlästä tehdä itse siistejä putkia..
Olen yhteen guzziin jo pojanloppina tehnyt rosteriputket joista hioin kotikonstein kaikki saumat näkymättömiin ja kiillotin. Työlästä oli kuten aina kun halutaan hyvää jälkeä.
(Joten joku naurattava rumien liitosten ja putkien peittely jollain lämpöeristenauhalla ei tulisi missään tapauksessa mieleeni. En sellaisilla oikein  ilkeäisi ajella! ellei ne jo alunperin kyseiseen tyyliin kuuluisi..kiihdytysauto kadulle tms?:))

Kartoittelin asiaa.. vaikealta näytti.. päätin että teen vaikka itse putkea ja mutkia..
No.  Luovuutta ja rohkeutta peliin ja paikalliseen huippuammattilaiseen (johon olin lämmitellyt muutamilla projekteilla suhteita.. "ei tee ulkopuolisille" oli sanottu.. ;)) yhteys.
 Nyt on asia ratkaistu suht kevyesti ja uskon että tulee tasokkaat ja mieleiset..
parilla tonnilla olisi kai saanut myös Ghezzin tehtaan putket  :( Nämä ei ihan niin paljoa tule maksamaan.. ;D
rakenteluintoa muillekkin.
Jokos Le Ca on esitellyt Cafe Racerinsa?

LeCa

« Vastaus #8 : Marraskuu 07, 2015, 10:56:15 ap »
Kiitos kysymästä Juise. Cafeproggis ei ole edennyt hetkeen mihinkään suuntaan. "Syyskynnöt" vielä kesken.  ;D
Hieman on hakua päällä Saksan ja Italian suunnalla jotta saisin pinnapyörät alle. Menisi toki valusellaisillakin, mutta se aihio on vuodelta -87 ja varustettu traktorin pyörillä. 18" takana ja 16" edessä. Ei miellytä mua.

Pitää laittaa jossain vaiheessa joku kuva tänne saitille. Siellä se köllöttelee tyytyväisenä kotimökin kamarissa nyt. Jospa tulevana kesänä laitumelle ...

Matias

« Vastaus #9 : Marraskuu 07, 2015, 19:41:52 ip »
En ole vielä keskittynyt tuohon pakoputki asiaan , se on semmonen talven projekti, mulla on tuo kielimuuri nuihin ulkomaan juttuihin mutta kevääseen on vielä aikaa. Katellaan ja seurataan  tilannetta.

klassikko

« Vastaus #10 : Marraskuu 08, 2015, 19:46:33 ip »
On jokseenkin turhaa ostaa ostaa putket uusina. Kannattaa seurata usein vaikka nettivaraosa tms. saittia. tavallisimpiin vakiomotukoihin  löytyy aika hyvin ja halvalla uudenveroista kamaa mm. ebayn kauttakin.

camn; kyllä se niin klassisen hienolta näytti jo pikkukuvissakin se sinun Cafesi että kyllä se varmaankin pinnapyörät ansaitsee.. tosin mielestäni sopivat sen ajan  magnesium valuvanteetkin olisivat aika makeat  :)