Alkuperäiseen Bosch-lataussysteemiin kuuluu jännitteensäädin ja tasasuuntaaja. Ovat toimivia laitteita kunhan liitokset pitää puhtaina ja tiiviinä sekä tasasuuntaajalle hyvän tuuletuksen. Eniten vaivaa tuottavat kolmen keltaisen johtimen nippu laturilta tasasuuntaajaan. Nykytekninen laite, kuten linkissäsi, on varmaankin helpommin sijoiteltavissa näkymättömiin. Ainakin edullista on käyttää alkuperäisiä komponentteja.
Jos runko vaihteiston yläpuolelta ja sen takaa pitää pitää tyhjänä niin akulle paikka löytyy vaihteiston takaa. Nykyaikaisen akun saa sinne kyljelleen hyvään suojaan. Vaatii tietysti telineen teon. Keskiseisontatuen runkokorvakkeisiin on helppo kiinnittää kunhan poraa reiät ja/tai sitten poikittaispulttiin jossa on alunperin keskiseisontatuen jousenkorvat. Keskituki luonnollisesti menetetään. Mutta harvoin niitä konditoriakilpurissa on ollut.
Sähköt saa kyllä piiloon varsin helposti kun tekee uuden yksinkertaistetun kytkentäkaavion ensin paperille ja johdotuksen sen mukaan. Johdotus seurailisi silloin vasemman puolen runkoputkea koska sillä suunnalla on eniten sähköä kuluttavia kohteita kuten startti paksuine johtoineen. Maajohto rungosta etuhaarukan puolelle pitää muistaa asentaa ohi ohjauslaakerien.
Tankin alla on suojaisaa mutta hieman hankalasti tavoitettavaa tilaa. Satulan alle tehtävä asennus välipohjalla tai ilman piilottaa sähkölaitteita tehokkaasti. Satulan avaamalla pääsee sytytyksen ohjelmointiin, sulakkeisiin ja muihin sähkölaitteisiin käsiksi ja ovat parhaassa mahdollisessa suojassa mikäli takalokari on kunnollinen.
Sähkölaitteiden näkyvästä sijoittelusta voi tehdä myös "hyveen". Se tarkoittaa että homma tehdään näkyvään, kohtuulliseen suojaisaan ja helposti tavoitettavaan mutta hyvin tuuletettuun paikkaan siten että komponentit sijoitellaan selkeästi ja niiden johdotus tehdään hyvin siististi ja järjestelmällisesti. Samassa levyssä ovat siis latauslaitteet, sytytys, releet ja sulakkeet hyvässä järjestyksessä.
Etu- ja takajarrun jarruvalokytkennät on helpoin hoitaa painekytkimillä jotka toimivat samalla banjopultteina. Laittanet kuitenkin punosjarruletkut vanhojen kumisten tilalle. Samalla muutat jarrut erillisjarruiksi. Etujarrun kahvasylinteri riittää käyttämään molempia etujarruja tai sitten poistat, kevennyssyistä, vasemman etujarrulevyn.
http://www.motomatti.fi/2013/10/saaksjarvi-trike-etujarrun-uudet-letkut.htmlhttp://www.motomatti.fi/2014/08/saaksjarvi-trike-etujarrun-tuplaus.htmlTässä juttu Cali T3:sen jarrusta:
http://www.motomatti.fi/2011/07/etujarrun-kunnostus.htmlValitettavasti kuva on kännykkäkuva mutta siinä näkyy banjoruuvin tilalle asennettu painekytkin jarruvaloa varten.
Tässä yksi cafe-tuotos:
http://www.motomatti.fi/2011/12/sahkokatkaisimien-korvaaja.htmlValittavasti kuvassa sähköjen sijoittelu jää juurikin jarrunestesäiliön taa. Mutta juttu käsitteleekin lähinnä ohjaustangon kytkimiä.