Kaksi tapaa: ohjekirjan mukaan:
"pyöritä tämä tähän. sitten pyöritä tuo tuohon, sitten laita töttörö namiskuukkeliin ja se oli siinä"
Tai sitten päättelemällä ja astelevyn kanssa. Edellyttää moottorin toiminnan tuntemusta. Guzzissa se on helppo: ei voi mennä kuin kierroksen pieleen. 50 on onnistumisprosentti.
Onhan siellä joka paikassa ajoitusmerkit ja purkaessa voi tehdä lisämerkintöjä noin niin kuin varmuudeksi. Esimerkiksi jos vauhtipyörän irrottaa niin ennen viimeisen pultin poisottoa voi merkitä vauhtipyörän asennon kampiakseliin.
Toisaalta vauhtipyörän saa asentoonsa pyörittämällä oikean sylinterin yläkuolokohtaansa, laittamalla vauhtipyörän D-merkin osoittamaan oikealle, sitten nokka-akselin niin että oikean kannen molemmat venttiilit ovat kiinni, kampiakselin hammaspyörän ajoitusmerkki osoittaa ylös ja nokka-akselin merkki alas. Jakoketju asennetaan niin että merkit jäävät kohtaamaan. Virranjakaja työnnetään paikoilleen sille hampaalle että oikean puolen kärkipari on juuri avautunut. (Vai olikos se sittenkin S-merkki ja vasen sylinteri.....)
Periaatteessa ajoitusmerkkejä ei tarvita lainkaan jos on astelevy käytettävissä ja tieto ennakoista. Toisaalta ennakotkin saa kohdalleen kokeilemalla. Silloin on käynti ja kulku kohdallaan.
Silloin tällöin törmää Guzzeihin joissa vauhtipyörä on laitettu kiinni summittaisesti. Silloin ei asento- eikä ennakkomerkinnöistä ole apua. Mutta kun sen tietää (älyää) ja on astelevy niin homman voi katsoa kampiakselin etupäästä kohdalleen.