Komppaan Mattia, mutta sillä pienellä lisäyksellä, että jos perästä on laakeri antautunut tai antautumassa niin kyllä sekin ehkä äänen päästää. Autopuolen asiantuntijoilta kuulee, että vonkuva perä on useimmiten laakeriperäinen ongelma eikä hammaskosketusongelma niinkuin herkästi olettaisi. Itte olen yhden perän ajanut tosi huonoon kuntoon, mutta se ei kyllä alkanut kollottaa.
Perän irrotus ja pinionin laakerivälyksen tarkistus on niin pieni operaatio, että se kannattaa tehdä ensin. Volisevasta perästä lähtee todennäköisesti myös normaalia enemmän metallia öljyn sekaan, joten öljynvaihtokin voi paljastaa jotain. Jos ison stefan päästää irti niin takana olevan laakerin pitimen kunnon näkee sitä kautta. Jos perä vaikuttaa päällisin puolin olevan kunnossa, niin siten vaan seuraavaksi svingi irti ja tukilaakeri+nivel työpöydälle.