Jos ei vika olisi jo löytynyt, mainitsisin että ittellä petti pinnoitus nostinkupin pohjasta.
Seuraukset:
- nostinkuppi lyheni muistaakseni melkein millillä
- venttiilivälys ... mitähän se oli. milli tai kaksi
- epämuotoinen nostinkuppi tuhosi nokka-akselin
- tumpelo mekaanikko tuhosi nokka-akselia vaihtaessaan öljypumpun
- neljä uutta nostinkuppia, yksi uusi nokka-akseli, yksi uusi käytetty öljypumppu, ... $$$
Mutta tässä ketjussa oli jollakulla siis "mujua" öljypohjassa? Sellaista hammastahnamaista? Alumiiniko se sellaiseksi menee? Mulla nimittäin oli, kun tuhannen kilometriä sitten käytin öljypohjan irti, "hammastahnamaista" mujua, enkä tiedä mistä ja mitä se on.
Voikohan nokkaketju tehdä ympäristöstään mujua? Ei kuulosta kovin vaaralliselta, mutta pitää joskus varmaan vaihtaa ketju ja kiristäjä.