Kirjoittaja Aihe: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!  (Luettu 19470 kertaa)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #15 : Elokuu 28, 2015, 17:03:57 ip »
Lainaus
piiiitkäksi aikaa hyllylle
Eikös se aina ole lähellä kuukautta?
Minulla jäi kuukauteen, joka on minimi. Lievennyksenä (perus 3kk:sta) oli nopeuden "ylitys ohitustilanteen jälkeen, ei kohtaavaa liikennettä".
Varoituksen sana siitä että ajolupa menee toisella kertaa vuodeksi, jos a) kahden vuoden sisällä vakava likkenneturvallisuuden* vaarantaminen  tai  b) viiden vuoden sisällä törkeä *lt) vaarantaminen.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #16 : Elokuu 28, 2015, 17:38:10 ip »
Kyllä olis töitä että päästäisiin sivistysvaltiota kohti. Kukaan kansanedustaja ei juuri uskalla näihin puuttua, hienohelmat. Saksan systeemi on oikeaa lajia. Kaikki rikkomukset on pisteytetty ja pisteiden mukaan mennään. Kolmesta lievästä ylinopeudesta vuoden sisään ei lähde ensimmäisenä kortti. Siellä on kaikenlaista liikennepsykologilausuntoa ja uutta autokoulua ennen kuin kortti on heti ensimmäisenä lähtemässä. Selvitetään että onko tässä tyypissä vikaa kun toistuvasti rikkoo. Että pitäskö ajo-oikeus peruuttaa? Kun on täällä tuollainen halki, poikki ja pinoon -menetelmä, sopisi sitten käyttää sitä muuallakin eikä hymistellä ja voivotella kun muut rettelöivät. No niin, meni off topic.  Jääköön osaltani, turhaa marmatusta. Ehkä jonain päivänä muutan vielä Saksaan tai Italiaan...
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #17 : Elokuu 28, 2015, 17:53:56 ip »
Tänään kävin Lempäälässä Tampereelta noin 15 km päässä. Ajoin mp:llä vanhaa tietä myöden jossa rajoitukset ovat 40, 50 ja 60 km/h. Eli normaaleja taajamanopeuksia. Käytännössä koko väli on taajamaa. Ajoin koko matkan hieman yli kulloisenkin rajoituksen. Silti henkilö- ja pakettiautoilijoilla oli kovasti ohitustarvetta. Vain 40 km/h rajoitusalueella ei ollut ohittajia. Eikä ohi olisi oikein päässytkään. Ihan aikani kuluksi testasin ihmisten töistälähdön aikoihin. Puhelinta räplätään, kiertoliittymiin tungetaan eteen kuten sivuteiltäkin eikä suojatielle astujia väistetä. Normi meininki.

BrevaHessu

  • Viestejä: 46
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #18 : Elokuu 28, 2015, 18:19:56 ip »
19.8 meni kortti kuukaudeksi. Sattui 4 pientä ylinopeutta kahden vuoden sisään. Tässä katselen ikkunasta kun ulkona olisi hyvä ajosää, mutta syksymmällä vielä ehtii.
V7 II Stone -15

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #19 : Elokuu 28, 2015, 21:36:35 ip »
Kyllä olis töitä että päästäisiin sivistysvaltiota kohti. Kukaan kansanedustaja ei juuri uskalla näihin puuttua, hienohelmat. Saksan systeemi on oikeaa lajia. Kaikki rikkomukset on pisteytetty ja pisteiden mukaan mennään. Kolmesta lievästä ylinopeudesta vuoden sisään ei lähde ensimmäisenä kortti. Siellä on kaikenlaista liikennepsykologilausuntoa ja uutta autokoulua ennen kuin kortti on heti ensimmäisenä lähtemässä. Selvitetään että onko tässä tyypissä vikaa kun toistuvasti rikkoo. Että pitäskö ajo-oikeus peruuttaa? Kun on täällä tuollainen halki, poikki ja pinoon -menetelmä, sopisi sitten käyttää sitä muuallakin eikä hymistellä ja voivotella kun muut rettelöivät. No niin, meni off topic.  Jääköön osaltani, turhaa marmatusta. Ehkä jonain päivänä muutan vielä Saksaan tai Italiaan...

Noin se menee.

Voiskohan asiaan saada muutosta, jos me kaikki pommittaisimme kanasanedustajiamme jatkuvasti ja toistuvasti riittävästi perustelluilla tiedoilla eurooppalaisesta käytännöstä.

Ei taida onnistua, vai onnistuisikohan kuitenkin...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #20 : Elokuu 28, 2015, 21:46:36 ip »
Ei taida paljoa auttaa. Varsinkaan kun lehdissä kirjoitellaan viikoittain kaahailevista "motoristeista", jotka sittemmin paljastuvat huume- ja viinapäissään ajaviksi. Ei siis motoristeja alun perinkään. Siinä paineessa on edustajien huono tehdä muutoksia liikennekuriin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #21 : Elokuu 29, 2015, 00:29:52 ap »
Voiskohan asiaan saada muutosta, jos me kaikki pommittaisimme kanasanedustajiamme jatkuvasti ja toistuvasti riittävästi perustelluilla tiedoilla eurooppalaisesta käytännöstä.
Trafissa ovat asiaa selvittäneet ja todenneet Suomen systeemin olevan toimiva -> PDF linkki.
Vertailu vain ei huomioi nopeusrajoituksia eri maissa ja kuinka ne määritellään. Tiedän vanhoja 80:n maantiepaikkoja, jossa on laskettu 60:een linja-auto reitin takia, kun 60 alueella muulla liikenteellä on väistösääntö pysäkiltä lähtevälle linjurille, mutta 80 alueella ei. Piiitkää suoraa, peltoa molemmin puolin ja harvakseltaan risteyksiä vain yhdeltä puolelta. Aja siinä kauniina kesäpäivänä moposkootterin (55kmh) vauhtia monta kilometriä, kun se vanha 80 on jo rikesakon yläpuolella vakavaa vaarantamista.
p.s.Noista TTT:n "motoristeista" annoin palautetta Motouutiset verkkolehden toimitukseen, että jättäkää ne kortittomat varkaat ja narkkarit pois, niin jää enemmän tilaa kertoa hyvästä harrastuksesta.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #22 : Elokuu 29, 2015, 11:58:06 ap »
Todellisuudessa juuri kukaan ei suoralla tiellä noudata tuota kuudenkympin rajoitusta kirjaimellisesti. Eivät edes ne linja-autot.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #23 : Elokuu 29, 2015, 12:09:08 ip »
Sitaatteja HS 29.8.

Rikesakkojen suuruus kaksinkertaistuu tiistaina. Kun käydään ihmisen lompakolla virheen takia, ajokäyttäytyminen muuttuu. Ylinopeudet voivat korotuksen kautta tilapäisesti vähentyä, kunnes totutaan uuteen tasoon. Valtiovarainministeri esitti budjettiesityksessään, että rikesakot korotettaisiin myöhemmin jopa kolminkertaiseksi nykyisestä.

2010 kertyi 22,3 miljoonaa, vuoteen 2014 mennessä määrä romahti nykyisin kertyy keskimäärin 20 miljoonaa.Tiistaista lähtien suurin rikesakko on 200€, oikeusministeriö arvioi tulojen kasvavan 40 miljoonaan
.

Tavallaan helpottaa että syy on fiskaalinen, koska Kreikan tiellähän tässä ikään kuin ollaan. Mutta kansalaisen epätasa-arvo lain edessä on väärin. Kuinka monta kertaa kukin ohittaa valvontakameran (moni työnsä vuoksi) päivässä, kuukaudessa, vuodessa  - valtavia eroja -  ja me olemme kaikki erehtyväisiä ihmisiä. Helppo olisi ottaa harkinta takaisin mukaan lakiin.
V11 - it defines you.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #24 : Elokuu 29, 2015, 15:16:21 ip »
Todellisuudessa juuri kukaan ei suoralla tiellä noudata tuota kuudenkympin rajoitusta kirjaimellisesti. Eivät edes ne linja-autot.
Sehän se, että jos ajaa rajoituksen mukaan, niin ohitetaan yhtenään. Onko näin Trafin vertailemissa muissa maissa vai onko siellä rajoitukset paremmin aseteltu ? Minusta tuntuu, että täällä "kaikki" ajavat ylinopeutta ja jos kerran vuodessa tai kahdessa saa sakon, niin ei siitä viitsitä paljoa purnata.
Jos ruvetaan oikein rahastamaan ja laitetaan sakkorysiä niin kolme sakkoa vuodessa tai neljä kahdessa osuu jo monien kohdalle. Itsekin ajan taajaman ulkopuolella pienellä ylinopeudella, mutta aina on "kiireisempiä" joka kymmentä kilometriä kohden.
Viikko sitten työstäpaluuliikenteessä ajelin rajoituksen mukaan epätasaisen käynnin vuoksi ja kun ihmetellessäni peileistä takaani kadonnutta autoa käänsin päätä, olikin siinä takaoikealla musta konepelti. Kiihdytin edemmäs ja keskemmälle, niin nuorimies 216 bemulla ohitti oikealta pientareen kautta. Katsoin rekkarin ja pysähdyin laittamaan sen kännykälle muistiin, mutta sitä räpeltäessä jo korvien välistä numero hukkui. Kyllä harmitti, kun netissä voi tehdä ilmoituksen ja olisivat kutsuneet kuultavaksi. Noin härskissä tempussa olisi ollut selittämistä.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #25 : Elokuu 29, 2015, 21:23:23 ip »
Kaipa se on pleksin/tuuliasin taakse hankittava tallentava kamera gps-tiedolla.
Toisaalta: kavallus- ja kyttäysyhteiskuntaan johtaa sellainen. Liikenteen Stasi.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #26 : Elokuu 30, 2015, 08:43:09 ap »
Kaipa se on pleksin/tuuliasin taakse hankittava tallentava kamera gps-tiedolla.
Toisaalta: kavallus- ja kyttäysyhteiskuntaan johtaa sellainen. Liikenteen Stasi.

Poliisiylijohtaja juuri pitämässään puheessa, kehotti kansalaisia kyttäämään ja ilmiantamaan.
Sohc van Helmi.

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #27 : Elokuu 30, 2015, 10:55:58 ap »
Meillä erinomaisen monessa tapauksessa hoidetaan teiden korjaukset vaihtamalla 80 kmh kuuteen kymppiin

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Sakot ja rahankeruu
« Vastaus #28 : Elokuu 30, 2015, 14:45:15 ip »
"Poliisin tehtävänä ei ole onnettomuuden uhrin omaisuudesta huolehtiminen. Poliisin tehtävä on sakottaa." Autenttinen poliisin lausunto.
Soitin joskus 112:een, kun edellä ajoi AVK:lta haettu valoton, kolhuinen, rekisteröimätön ( vakuuttamaton?) auto, jota ajoi trooppinen lähimmäinen.
"Ei tarvitse puuttua. Poliisi valvoo normaalin toiminnan ohessa." oli vastaus.
Toinen samanlainen tapaus oli, jossa ajoin vast. auton perässä Kehä III - Tuusulan Ristikivi. "Ei nyt ole partiota sinne lähettää..."
Nuo tapaukset siis VANTAALLA, ei missään Raatteentiellä.

Poliisille on taas annettu velvollisuus kerätä rahaa autoilijoilta. Liikenneturvallisuudesta ei ole kysymys - ei ole ollut enää vuosiin. Eikä yhtä yksittäistä poliisimiestä tai partiota tästä voi syyllistää. Tekevät työmaalle mitä pomo käskee - kuten me kaikki.


klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: "Guzzittaa" miehellä taas yksi kyssäri!
« Vastaus #29 : Elokuu 30, 2015, 16:57:27 ip »
Kävin ajamassa edestakaisin lempitieni.  
Reilu parinsadan km reissu. En vaan voi lopettaa hämmästelemästä pyörän alustan toimivuutta ja sitä miten Guzzin koneen laaja vääntö sopii tielle niin uskomattoman hyvin  ;D
Olipahan mahtavaa. (renkaat eivät tänävuonna olekkaan juuri keskeltä kuluneet..)
Pitänee tehdä pyörään tarra: I love road no... niin paljon tiestä pidän!
Edit. Ja kun tuli kirjoiteltua tekniikkapalstalle niin todettakoon ettei ole (ainakaan vielä) tarvinnut alun huoltojen jälkeen tekniikkaan koskea!
(eli kyllä suurin osa guzzien tekniikasta on oikein hyvin toimivia vaikka tästä palstasta välillä muun kuvan voi asioita tuntematon saada?)



 
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2015, 09:05:59 ap kirjoittanut klassikko »