Kirjoittaja Aihe: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?  (Luettu 26951 kertaa)

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #15 : Elokuu 20, 2015, 17:23:34 ip »
Aika huonosti löytyy mun kirjoista juttua säädöistä, mutta tutkin vähän ECU:a ja löysin ilmeisesti seosruuvin, kuvassa liittimen oikealla puolella:


ECU:ssa ei ollutkaan sportista löytyvää pyöreetä aukkoa vaan piti avata koko kuori. On siellä joku käyny, sähköteipin pätkä ja kynä merkinnät ei varmaan oo tehtaan jäljiltä.





TPS on ilmeisesti myös joskus avattu. Pitää yrittää mittailla perusasento ja toiminta mutta siihenkään en vielä löytäny ohjeita.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #16 : Elokuu 20, 2015, 17:43:23 ip »
Kyllä nuo merkinnät voivat olla kokoonpanolinjalta kotoisin.
Mutta eikös tuossa yhden luokan päällä olevassa linssissä pitäis olla joku peitto? Näyttää sellaiselta valolla tyhjennettävältä sirulta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #17 : Elokuu 20, 2015, 17:46:47 ip »
Siinä on pätkä sähköteippiä, näkyy toiseksi viimeisessä kuvassa, vähän vaan kurkkasin teipin alle.. Tyhjensiköhän mä sen?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #18 : Elokuu 20, 2015, 18:02:10 ip »
Se vaatii päivänvaloa vähän pidempään, uv-valollakin piti joku hetki paistaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #19 : Elokuu 20, 2015, 20:35:19 ip »
Netistä löytynyttä tietoa: http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/22819/STMICROELECTRONICS/M27128A-4F6.html

Toisen "satiaisen" ulkomaankielistä tietoa komponettihakulaitteella:http://www.brokerforum.com/electronic-components-search-zh.jsa
Valmistaja tuli selväksi haulla: MC 6803U 4CPR

Lienee epärelevanttia tietoa tässä vaiheessa.....

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #20 : Elokuu 20, 2015, 21:30:26 ip »
GuzziDiag –luettelon mukaan Quotassa oli 1993 asti P7, sen jälkeen P8 ecu ja molemmissa tapauksissa PF09 tps. Tps siis liittimien ja hintansa puolesta helpompi tapaus. GuzziDiag -työkalut toimivat ja XDF -tiedosto on TunerProlle. Ainut on että pitää hommata ne epromin polttovehkeet ja niitä epromeita. En ole koskaan kuullut että epromin tyhjentäminen menisi nopeasti, sitä uv valoa pitää olla pitkään ja yleensä erikoislampulla. Muistelen että se linkkaamani motoguzznix -tapaus meni niin että hän vaihtoi P8:n P7:n tilalle ja softaa muuttaa ja epromeja polttelee. Hyvä ratkaisu olisi kerätä rahaa ja lähteä 9/2016 tehtaan juhlille Quotalla niin että on varannut ajan Itävallassa motoguzznixilta. Tulee kerralla säädöt ja softat kohdalleen...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2015, 23:33:06 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #21 : Elokuu 21, 2015, 10:00:07 ap »
GuzziDiag –luettelon mukaan Quotassa oli 1993 asti P7, sen jälkeen P8 ecu ja molemmissa tapauksissa PF09 tps. Tps siis liittimien ja hintansa puolesta helpompi tapaus. GuzziDiag -työkalut toimivat ja XDF -tiedosto on TunerProlle. Ainut on että pitää hommata ne epromin polttovehkeet ja niitä epromeita. En ole koskaan kuullut että epromin tyhjentäminen menisi nopeasti, sitä uv valoa pitää olla pitkään ja yleensä erikoislampulla. Muistelen että se linkkaamani motoguzznix -tapaus meni niin että hän vaihtoi P8:n P7:n tilalle ja softaa muuttaa ja epromeja polttelee. Hyvä ratkaisu olisi kerätä rahaa ja lähteä 9/2016 tehtaan juhlille Quotalla niin että on varannut ajan Itävallassa motoguzznixilta. Tulee kerralla säädöt ja softat kohdalleen...

Mun yksilö on valmistettu 1993 eli ilmeisesti sitten P7.
Nyt viimeistään olis varmaan syytä hommata toimiva GuzziDiag, jäi aikoinaan kesken kun ensimmäiset kiinasta tulleet piuhat ei toiminut. Vaikka näille on omakin alueensa kysyn kuitenkin että saako nykyään jostain täältä eteläsuomesta varmasti toimivia GuzziDiag-piuhoja? Ei siis kiinasta tms. kaukaa tilaamalla vaan ihan kivijalkakaupasta jossa mielellään vielä ymmärrettäisiin mitä komponentteja ja ominaisuuksia tarvitsen. (Itte en ymmärrä noista siruista yms. mitään joten olis hyvä jos edes myyjä ymmärtäisi)

Pikkusen pitää Quotaa vielä parsia kasaan ennen kun uskaltaa Italiaan lähteä mutta olishan tässä aikaa..

motomatti

  • Viestejä: 13 488

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 513
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #23 : Elokuu 21, 2015, 12:43:44 ip »
Tuolta, ja nuo tuotteet obd.fi:stä minäkin hankin. Nopea ja toimiva palvelu, samoin kaapelit toimii. Tosin Fiat-kaapelissa oli valmistuvika, ja yhteys pätki. Paluupostissa molemmat takaisin, testasivat ne, ja uusi kaapeli jo seuraavana päivänä postilaatikossa. Mitenkähän olisi prosessi mennyt kiinalaisen jälleenmyyjän kanssa... 

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #24 : Elokuu 21, 2015, 13:10:07 ip »
Mulla on toiminut Kiinastakin tilattu kaapeli. Mutta suosittelen kotimaista toimittajaa vaikka onkin hieman kalliimpi. Se on jo vaihtanut omistajaa kun tein itse huomattavasti pidemmän ja paremmin ulkoisilta häiriölähteiltä suojatumman kaapelin. Samalla liitäntämuutos Ducateja varten. Toissapäivänä katselin Brevan vikalogit kun etsin käynnistymättömyyden syytä. Syy ei löytynyt koska häiriö poistui omia aikojaan.

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Peittoteippi
« Vastaus #25 : Elokuu 22, 2015, 09:41:21 ap »
Älkää hyvät veljet irroitelko mikropiirien päällä olevia teippejä / tarroja / tms. Kyseiset peittävät ns. erasointiaukon. Mikropiirin ohjelman tuhoaminen tehdään uv-valolla kyseiseen aukkoon. Päivänvalossa on uv-säteilyä, mutta ei se nyt naps! tapahdu. Vaan miksi ottaa riski, kun tarraa ei tarvitse missään olosuhteissa irroittaa...

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Peittoteippi
« Vastaus #26 : Elokuu 25, 2015, 22:08:44 ip »
Älkää hyvät veljet irroitelko mikropiirien päällä olevia teippejä / tarroja / tms. Kyseiset peittävät ns. erasointiaukon. Mikropiirin ohjelman tuhoaminen tehdään uv-valolla kyseiseen aukkoon. Päivänvalossa on uv-säteilyä, mutta ei se nyt naps! tapahdu. Vaan miksi ottaa riski, kun tarraa ei tarvitse missään olosuhteissa irroittaa...

Teippi näytti sen verran epämääräiseltä että ajattelin sen peittävän jotain edellisten omistajien viritelmiä. Pyörä oli onneksi ikkunattomassa tallissa joten päivänvalo ei siihen osunu eikä mikään muukaan valo muutamaa kymmentä sekuntia pidempään.

Varmistan vielä että guzzidiagiin tarvitsen siis nämä:
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=126&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=179&category_id=34&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #27 : Elokuu 26, 2015, 00:12:22 ap »
Näin ymmärrän, nuo ovat oikeat kaapelit. Kun sinulla on kaksi Guzzia joissa molemmissa on "poltettavat epromit", ehkä kannattaisi harkita sitä "polttolaitetta"? Joskus laitoin johonkin yhdestä linkin.
PS.
Sattui silmään että on vielä saatavissa Saksan Guzziharrastajilla a) epromina ja b) *.bin -tiedostona tämä softa: Guzzin originaali "Sport1100ie KF Kit 1". Tehtaan aikanaan myymä "virityssarja 1" = Termignoni vaimentimet ja eprom jossa niihin sovitettu softa.
V11 - it defines you.

JuhanVon

  • Viestejä: 74
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #28 : Elokuu 27, 2015, 14:47:20 ip »
Moro,

Multa löytyy eeprommeri eli polttolaite Nurmijärveltä, hyvällä säkällä löytyy jotain eeprommejakin romulaatikosta jotka voi tyhjentää ja polttaa uuden ohjelman.


TK

  • Viestejä: 294
Vs: Quotan pilaaminen kaasuttimilla?
« Vastaus #29 : Elokuu 28, 2015, 12:23:03 ip »
Näin ymmärrän, nuo ovat oikeat kaapelit. Kun sinulla on kaksi Guzzia joissa molemmissa on "poltettavat epromit", ehkä kannattaisi harkita sitä "polttolaitetta"? Joskus laitoin johonkin yhdestä linkin.
PS.
Sattui silmään että on vielä saatavissa Saksan Guzziharrastajilla a) epromina ja b) *.bin -tiedostona tämä softa: Guzzin originaali "Sport1100ie KF Kit 1". Tehtaan aikanaan myymä "virityssarja 1" = Termignoni vaimentimet ja eprom jossa niihin sovitettu softa.


Polttolaite kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta mutta pitäis varmaan myös hankkia ja osata vielä käyttääkin jotain ohjelmistoja jolla karttoja muokataan. Sportissahan mulla on jo powercommander joka hoitaa oikeestaan saman asian, toisaalta sytkää sillä ei voi säätää.
PC:n lisäksi sportissa on jo termignonien mukana tullut eprom.
Minkälaisella ohjelmalla eprommeja yleensä muokataan? ja olisko semmosta mahdollista ladata jostain niin vois vähän tutustua?

Moro,

Multa löytyy eeprommeri eli polttolaite Nurmijärveltä, hyvällä säkällä löytyy jotain eeprommejakin romulaatikosta jotka voi tyhjentää ja polttaa uuden ohjelman.


Moi. Eli melkeen naapurista löytyy laite ja ilmeisesti myös joku joka osaa sitä käyttääkin, loistavaa. Kuten yllä mainitsin mun pitää kuitenkin ensin vähän tutkia noita ohjelmia ennen kuin tarvitsee mitään polttaa. Kansi- ja mahdollisesti muutakin remonttia pitää Quotalle myös tehdä ennen mitään virittämisiä.



Aihe on jo karannut aika kauas kaasareista mutta en vielä alkanut otsikkoa muuttamaan. Kaasutinmuutos ei muutenkaan tunnu enää kovin todennäköseltä kun duunissa alko taas vaihteeksi YT-neuvottelut ja isompia hankintoja pitää ainakin vähän lykätä..