Kirjoittaja Aihe: V11 & Luciano Marabese  (Luettu 32921 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #15 : Marraskuu 29, 2024, 23:09:20 ip »
Centaurossani, siinä rumassa, oli ko kilke.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #16 : Marraskuu 30, 2024, 08:12:35 ap »
Alkusarjan v11 mallit kärsineet vaihdelaatikon kuoren halkeamisista -mallit ilman alapuolen tukea vaihteiston alta moottoriin. Luulisin että tuki kannattaa laittaa.

-KG-

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #17 : Marraskuu 30, 2024, 14:08:10 ip »
Halkeamisista muistui mieleeni tarina spine-rungosta joka oli murtunut poikki. Se ei johtunut voimasta, varsinaisesti, vaan huohotusjärjestelmästä. Osa rungosta toimii huohotuskammiona ja huohotusilman mukana, luonnollisesti, joutuu vetttä rungon sisään. Korroosio on homman nimi. Myös huohotustukoksista oli juttua.

Laitehan on helppo purkaa sen verran että saa huohotusletkut irti suht vaivatta ja tsekattua että niissä ilma kulkee vapaasti. Rungon sisäpuolta ei ole käsitelty mitenkään joten jos sinne huohotusilman mukana pääsee vettä tai sitä kondensoituu, esimerkiksi ulkona säilytyksen myötä lämpötilavaihtelun muodossa, runkopalkin sisään niin on altistus ruosteelle.

Rungosta tulee alaspäin, jos nyt oikein muistan, kaksi metallipunosletkua jotka menevät öljypohjaan öljyn pinnan alle. Öljynvaihdon yhteydessä on hyvä vilkaista mitä letkuille kuuluu. Lähinnä tukoksista on kysymys. Kun letkuja liitetään takaisin öljypohjaan niin uudet alumiini- tai kuparitiivisteet, 4 kpl, paikoilleen. Samalla tulee syynättyä muidenkin letkujen kunto ja toiminta. Nämä pyöräthän ovat ns. iällä.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #18 : Marraskuu 30, 2024, 17:13:02 ip »
v11lemans.com -foorumilla tuosta on ollut juttua: https://www.v11lemans.com/forums/topic/1797-spine-frame-transmission-mount/.

Tässä tuosta ketjusta kohtia:

- yhdessä 2000 V11 Sportissa on rungossa kiinnityspaikat, mutta ei tuota kolmiolevyä enää
- näkyy myös Sport 1100i /daytona/centauro manuaaleissa
- kolmiolevyn varaosanumero oli 01 20 28 30 "piastra collegg"
- vain einsimmäisissä daytona malleissa oli
- Rungon puolen kiinnityspaikat säilyivät rungossa 2001 asti
- kiinnityspaikat poistuivat kun 2002 runkoa muutettiin (moottorin alaosan kiinnitys, akselivälin pidennys)



V11 - it defines you.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #19 : Joulukuu 01, 2024, 22:40:39 ip »
-mallit ilman alapuolen tukea vaihteiston alta moottoriin. Luulisin että tuki kannattaa laittaa.

Meinasitko sitä peltiläpyskää, sen jo laitoin, vai uudenmallista apurunkoa? Sille ei ole moottorinkupeissa kiinnityspaikkoja.
Sohc van Helmi.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #20 : Joulukuu 02, 2024, 16:27:23 ip »
..oli vähän epäselvästi ilmaistu :-[ Läpyskää tarkoitin
-KG-