Kirjoittaja Aihe: Kiihdytyskisoissa  (Luettu 4097 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Kiihdytyskisoissa
« : Elokuu 16, 2015, 20:11:48 ip »

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Kiihdytyskisoissa
« Vastaus #1 : Elokuu 16, 2015, 22:15:47 ip »
Vaan isommat lelut erottaa miehet pojista  ;D
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kiihdytyskisoissa
« Vastaus #2 : Elokuu 16, 2015, 22:37:20 ip »
Nyt kun olisi voimaa, niin saisi kaiken hyödyn tuosta lisääntyneestä pidosta  :P
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kiihdytyskisoissa
« Vastaus #3 : Elokuu 16, 2015, 23:23:32 ip »
Eikö kukaan tietäisi vinkata Matille jotain osaajaa, joka voisi suunnitella Adamantiin kompressoriahtimen... sellaisiakin kerrotaan maailmalla Guzzin moottoreihin asennetun... :o
Edit 17.8: Voisi MM katsoa Brevan selästä miten rouvansa kiihdyttää letti suoranaan ohi ;D.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2015, 15:37:17 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Kiihdytyskisoissa
« Vastaus #4 : Elokuu 17, 2015, 17:49:44 ip »
Itse asiassa kierroksia oli vain 3000 sekä lähdössä että lopussa. En ryhtynyt rankomaan. Todennäköisesti olisin kaivautunut lähtökuoppiin jos olisin tehoa ryhtynyt annostelemaan reippaammin. Tuollainen rantalentishiekka kuivana on hankalaa kävelläkin saati ajaa.
Tähän pyörään ei tule ahdinta vaikka yksi sellainen hyllyssä pesiikin valmiina. Mutta en tiedä vielä että mihinkä sen laitan. Alkoholipyörässä on yksi täysin piilossa. Tosin ujellus kavaltaa. Centaurossa näkösällä mutta siihen ei ole kukaan puuttunut negatiivisellä tavalla. Nehän pitäisi mittauttaa ja katsastaa ja muuta byrokratiaa. Centauro ei edes menisi ahdettuna katsastuksesta koska sen ikäiseen pyörään ei sellaista saisi laillisesti laittaa. Sellainen väliinputoajamalli. Muutaman vuoden tuoreempiin EU-malleihin sitten taas saisi. Tosin tieto on katsastusmieheltä peräisin että saattoi olla väärääkin informaatiota. Ei estä ajamasta.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Kiihdytyskisoissa
« Vastaus #5 : Elokuu 17, 2015, 19:49:37 ip »
Pienenä kun ei apupyörillä ehtinyt harjoitella polkemista, niin vanhemmiten triksillä..
Vai kettuna testaamassa Baja-California kisaan lähtöjä?

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Kiihdytyskisoissa
« Vastaus #6 : Elokuu 17, 2015, 20:28:14 ip »
Vaarin vanhalla Jaguarilla harjottelin rungon välistä myöhemmin hyödynnettyä tasapainohallintaa. Ei ollut silloin kolmipyörää, eikä tarvittu saati kaivattu. Ei edes apupyöriä.
11v oli eka mopokokemus joka päätyi onnellisesti ojaan. Roska polveen ja vettä silmään. Se kovetti mieltä ja johti ajatukseen ryhtyä selättämään kaksipyöräisen moottorikäyttöisen koneen vikurointi. Sittemmin kalusto kehittyi....


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kiihdytyskisoissa
« Vastaus #7 : Elokuu 17, 2015, 20:35:01 ip »
Taitaa Bajahommiin olla niukasti tehoa ja olemattomat joustot. No, eipähän pääse kauas aavikolle jumiin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Kiihdytyskisoissa
« Vastaus #8 : Elokuu 17, 2015, 21:19:31 ip »
Mutta jos Californiasta päin.?

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Kiihdytyskisoissa
« Vastaus #9 : Elokuu 17, 2015, 21:38:26 ip »
Lainaus
niukasti tehoa ja olemattomat joustot
Vakiotehot mutta takatuenta/jousitus täysin poikkeava tähänastisista trikeistä. Lähdin suunnittelussa ns. puhtaalta pöydältä ja tuloksena on aivan uudenlainen takatuenta joka pitää etuosan pystyasennossa vaikka taka-akseli on kallellaan. Toispuoleiset heitot eivät siis heiluta satulaa sivuttain eikä mitään kallistelunvaimentimia tarvita. Ratkaisu oli hyvin yksinkertainen kun sen vain hokasi.

Tässä koko reissun yhteenveto kaikkine hankaluuksineen.
http://www.motomatti.fi/2015/08/rautaa-rajalle-kierros-2015.html
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2015, 22:39:25 ip kirjoittanut motomatti »