Kirjoittaja Aihe: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko  (Luettu 13860 kertaa)

Stilo

  • Viestejä: 7
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #15 : Elokuu 13, 2015, 17:23:56 ip »
Olen yrittänyt kaivella netistä 5v laatikon vaihteiden välityssuhteita. Tässäkin dokumentissa väitetään vaihteistossa olevan kuusi vaihdetta, mutta vain viiden vaihteen välitykset kerrotaan  ??? http://static.animaguzzista.com/officina/manuali/officina/Breva_1100_generale.pdf

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #16 : Elokuu 24, 2015, 01:10:13 ap »
P.Roper kirjaili vaihteistojen historiasta Wildguzzi -palstalla:
"
V11Sport vaihteisto tehtiin puhtaalta pöydältä neljällä akselilla. Kaikissa Tonteissa, vanhoissa 4V koneissa ja 1100Sporteissa oli versio samasta 5 vaihteisesta laatikosta. Kun 2V CARC pyörät tulivat, oli taas puhtaan pöydän projekti joka tuotti kolme akselisen "Nuovo Six Speed" -vaihteiston, jota käytettiin myös 8V malleissa paitsi 8V laatikoissa ei jostain syystä ole "face cam" iskunvaimennusta voiman sisääntuloakselissa. Cali1400 sarja käyttää toista muunnosta samasta laatikosta mutta niihin "face cam" iskunvaimennus on palannut. Kaiketikin sen vuoksi että sen vetoakselistossa ei ole kumivaimennusta.
"
 ???
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #17 : Elokuu 24, 2015, 06:35:52 ap »
Sinänsä mysteeri, kun carc-laatikko on kuoriltaankin omansa ja kuusivaihteiseksi suunniteltu, niin miten siitä on viisipykäläinen versio edes tehty?  Onko sieltä vaan raakasti blokattu yksi vaihde pois? Eli yksi ratas pois ja siirtäjän rumpuun erilainen ura?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #18 : Elokuu 24, 2015, 09:59:07 ap »
Voisiko olla että kun julkisille organisaatioille pitää myydä erityisen halvalla ja on ollut olemassa "Breva 750 2006 Police Model", sitä olisi halvennettu jättämällä vaihteistosta osia pois? Ja sitten loput vaihteistot on lyöty johonkin -07 Breva -sarjaan kiinni?
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #19 : Elokuu 24, 2015, 10:01:22 ap »
Jos kuusivaihteisesta tehdään viisipykäläinen niin kaiken järjen mukaan pitäisi kokonaisvälityssuhdetta pidentää.
Vakiona viitonen olisi liian lyhyt vaihde maantielle. Vai onko nelosen ja viitosen välissä suurikin ero?
Mikä vaihde puuttuu? Ei ainakaan ykkönen eikä oikein kakkonenkaan. Nelonen voisi puuttua siten että kolmoselta loikattaisiin suoraan viitoselle joka olisi hieman tiheämpi ja kolmonen puolestaan hieman harvempi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #20 : Elokuu 24, 2015, 10:04:20 ap »
Voisiko olla että kun julkisille organisaatioille pitää myydä erityisen halvalla ja on ollut olemassa "Breva 750 2006 Police Model", sitä olisi halvennettu jättämällä vaihteistosta osia pois? Ja sitten loput vaihteistot on lyöty johonkin -07 Breva -sarjaan kiinni?

Ei kai sentään, pikkulohkon osat ei käy hyvällä tahdollakaan isoon. Ellei tuota 750 Poliisia olisi vaikka tehty 850:n iskua lyhentämällä isolohkosta?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #21 : Elokuu 28, 2015, 19:02:58 ip »
Kävin kalastelemassa noita 1100 Brevan vaihteiston vaihteiden välityksiä.
Tämä ei varmaankaan ratkaise miksi olisi olemassa 5v vaihteisto.
Taulukot liitteenä.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #22 : Elokuu 28, 2015, 19:08:03 ip »
Olen edelleen varsin skeptien että mitään 5-vaihteista CARC-malliseen pyörään olisi tehty. Vaihteistovälitykset oletetussa 5-vaihteisessa olisivat viitosvaihteella sama kuin kuusivaihteisen viitosella. Olisi aika epätaloudellinen laite. Onko vaihteistossa vikaa? Pitäisikö se purkaa?

Jos taas viisvaihteinen on tehty niin siinä lienee ensiövedon välitys erilainen, ehkä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #23 : Elokuu 28, 2015, 21:41:17 ip »
Ei löytynyt kataloogeista eri enskaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #24 : Elokuu 29, 2015, 12:24:50 ip »
Lainaus
Entäs jos tilaisi ulkomailta Norgen 6-lovisen laatikon(siinähän olisi ensiövälitys sopivampi), meneekö heittämällä paikoilleen?

Kannattaisi hankkia 850/1100 Brevan vaihteisto joka on erilainen sisäkaluiltaan kuin Norgen laatikko.
Brevan loorassa on sysäyksenvaimennin ja Norgessa ei. Norgessa on vastaavasti jäljempänä voimansiirrossa sysäyksenvaimennin. Molemmat laatikot sopivat fyysisesti kiinnitykseltään.

Stilo

  • Viestejä: 7
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #25 : Elokuu 30, 2015, 09:17:08 ap »
Toverit ovat oikeassa. Vika löytyi Stilon laskutaidosta. Vasta 4 tkm isolla brevalla ajeltuani, olen  tullut useiden laskuyritysten jälkeen siihen tulokseen että vaihteita on varmuudella 5-7.  Todennäköisimmin ehkä 6 kappaletta. Kysyessäni edelliseltä omistajalta ennen hankintaa, että onko tässä yksilössä 5 vai 6 vaihdetta, hän vastasi että 5 kai niitä on. Kyseinen herra oli ajanut Guzzilla vain muutaman lenkin. Normaali kiihdytys ja kaikkien vaiheiden läpi käynti tarkoittaa yleensä ainakin yhden vaihteen vaihdon epäonnistumista, joten käytännön laskutoimitus on tällaiselle koneinsinöörille ylivoimainen. Ylöspäin vaihtaessa olen tullut lähes joka kerta siihen tulokseen että vaihteita on eri määrä kuin alaspäin vaihtaessa. Ylhäältä irrottava nestekytkin vaatii tottumista (tai ehkä kytkimen vaihtoa vingahtelelun takia, mutta se projekti saa odottaa talvea) Olen syvästi pahoillani tahattomasti aiheuttamastani epätietoisuuden kylvämisestä vaihdemäärän suhteen.
En tiedä helpottaisiko uusi kytkin riittävästi liikkeellelähtöä, kaipaan hitaampaa ykkösvaihdetta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #26 : Elokuu 30, 2015, 13:43:51 ip »
Ei kai se mitään, eihän tästä ole kauaakaan kun sivuvaunuileva DI uskoi Calissa olevan extravaihteita.  :P Eipä vaan. Monesti pikkulohkolla ajellessa itse yritti vielä kuudetta vaihdetta saada pesään. Ei jostain syystä mennyt..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #27 : Elokuu 30, 2015, 17:01:16 ip »
Isossa Brevassa on 5AM moottorinohjaus, joka tarkoittaa, että siihen saisi vaihdenäytön Android puhelimesta. ScanM5X (linkki) ohjelmassa on vaihdenäyttö ja puhelimen lisäksi tarvitsee vain Fiat kaapelin (linkki) sekä BT V1.5 "mokkulan" (linkki). Asennus on melko yksinkertainen. Ohjelma on ilmainen ja monipuolisempi, kuin Google Playn sivuilta näyttää.
(Käyttöä voi harjoitella demona ->Settings->Bluetooth->Not->Return)

Guzzin vaihteisiin oppii ajan kanssa. Maantiellä tulee usein haettua sitä ylivaihdetta tai loikkaria, kun vääntöä olisi. Jos on tottunut, että uusi vaihde menee päälle kytkimen painalluksella, niin Guzzissa se tuntuu menevän vasta, kun kytkintä vähän päästää jo ottamaan takaisin kiinni. On ns. saattaen vaihdettava ja aika jouhea, kun sopivan rytmin löytää.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #28 : Elokuu 30, 2015, 18:43:01 ip »
Ei kai se mitään, eihän tästä ole kauaakaan kun sivuvaunuileva DI uskoi Calissa olevan extravaihteita.  :P Eipä vaan. Monesti pikkulohkolla ajellessa itse yritti vielä kuudetta vaihdetta saada pesään. Ei jostain syystä mennyt..

Krhm.

Nyt loppuu kyllä vaihteet kesken; nykyinen viitonen taitaa olla suunnilleen yhtä pitkä kuin kolmonen ennenvanhaan. Mutta ei siitä nyt sen enempää.

Juuri lueskelin kirjaa Guzziology ja sen kappaletta jossa suurella innolla ja paatoksella kerrotaan Guzzien erilaisista vaihteistoista ja peristä ja välityksistä ja sen sellaisista.

Suosittelen Guzziology-kirjaa lämpimästi. En tiedä, onko kirjaa päivitetty CARC-aikaan, mutta minulle se nyt on se ja sama :)

Voihan se tietty olla että kaikilla palstalaisilla on jo oma kopio, mutta laitanpa linkin kuitenkin: http://www.motointernational.com/store/books/guzziology-our-own-self-help-guide-to-moto-guzzi-motorcycles


Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #29 : Elokuu 30, 2015, 19:48:03 ip »
Ylhäältä irrottava nestekytkin vaatii tottumista

Eikös Brevassa ole säädettävät kahvat? Jos ei ole niin ainakin Sportin kahvat luulisi sopivan.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125