Kirjoittaja Aihe: RVS  (Luettu 95375 kertaa)

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: RVS
« Vastaus #150 : Lokakuu 12, 2015, 23:53:25 ip »
>>>Final drives, including standard and limited-slip differentials and shaft drive transmissions requiring hypoid gear oil<<<

Limited-slip, siis "lukkoperä" öljy. Tämähän kävisi mun Transittiin peräöljyksi, muuten mutta on liian
paksua 85w-140.
Pikkulohkon (NTX) perään voisin laittaa, ilman molykotea.
Sohc van Helmi.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: RVS
« Vastaus #151 : Kesäkuu 04, 2017, 22:30:11 ip »
Ulvonta on kyllä ankaraa, oma pää ei kestäisi tuollaista siviiliajossa kuunnella…  :-\
https://www.youtube.com/watch?v=uSdRuJhXTLQ
(alussa paljon ”tyhjäkäyntiä”)

Kaasutinsportit (Sport 1100) toimitettiin suorahampaisilla vaihteistoilla, niillä, joita sai Guzzilta 80 -luvulla ”kilpavaihteistona”.  Kun ruiskumalli tuli ulos (Sport 1100 ie), käytettiin ensin suorahampaiset vaihteistot pois. Vasta myöhemmissä Sport ie malleissa oli vinohampaiset vaihteistot.  Vaihteiston ”laulaminen” ei ole syy huolestua, eikä kerro viasta.  Suorahampaisiin ei enää saa kaikkia varaosia, eivätkä sisäosat (vino/suora) käy toisiinsa, siksi ne ovat kilvanajoa harrastavien (ja sivuvaunu-) piireissä kysyttyä ja kallista tavaraa.”
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2017, 22:08:38 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #152 : Kesäkuu 04, 2017, 23:08:54 ip »
Suorat hampaat huutaa kuten 1400 Californiassa. Tietää äänestä mikä vaihde on päällä. Mutta jos vinohampainen vaihteisto valittaa on kyseessä vika. Toki jokainen kai tietää millä vaihteistolla ajaa? 90% tai enemmän on vinohampaisia siviilimalleissa. Vinohampainen on pitkällisessä käytössä kestävämpi mutta suorahampaisessa on pienempi sisäinen kitka.

Että kuunnelkaahan sillä korvalla.

Ai niin. Pikkulohkoissa on suorahampaiset vaihteistot.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #153 : Kesäkuu 04, 2017, 23:16:07 ip »
Ja kyllä myös vollottaakin. Enemmän tai vähemmän.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: RVS
« Vastaus #154 : Syyskuu 11, 2019, 12:26:18 ip »
Tervehdys
5t km ajettu T5:lla  RVS- käsittelyn jälkeen, mitään erityistä muutosta en ole huomannut 4-vaihde "ulisee" kuten ennenkin, eikä vaihteiden kytkeytymisessä ole tapahtunut mitään parantumista. Nyt on vaihdelaatikon öljynvaihto edessä, kannattaako RVS-käsittelyä jatkaa vai palata normi öljyyn ?
Titaniumin kuski

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: RVS
« Vastaus #155 : Syyskuu 11, 2019, 16:31:01 ip »
Ristiriitaisia kokemuksia minulla.
LeMansin vaihteistossa RVS on ollut vajaat 2000km, vitosvaihteen jollotus on ehkä hieman pienentynyt, sietämättömästä juuri siedettävälle
tasolle. Tosin vaikuttaa siltä kuin olisi jälleen pahenemaan päin. Vaihteistossa on selvä vika, ei se korjaudu kuin uusilla osilla.
Buellin moottorissa ja vaihteistossa RVS on ollut pari ajokautta, ehkä 6000km. Ainoa havaittava vaikutus on ollut kytkimen toiminnan
huononeminen heti lisäyksen jälkeen. Moottori ja vaihteisto tuottavat metallipurua öljyn joukkoon entiseen malliin.
Omat johtopäätökset ovat, että RVS:n kaltainen lisäaine täytyisi olla aina öljyn joukossa odottamassa alkavaa vauriota.
Silloin se voisi jopa  estää tai hidastaa vaurion etenemistä. Rikkinäistä se ei tee enää ehjäksi.
I.H.:n kannattaisi ajaa sitkeästi sillä 4-vaihteella muutama sata kilometriä. Silloin senkin hammaspyörät kuormittuisivat ja lisäaine saisi
mahdollisuuden vaikuttaa.
Sohc van Helmi.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: RVS
« Vastaus #156 : Syyskuu 11, 2019, 17:34:45 ip »

Olen aina suhtautunut varauksellisesti näihin "ihmeaineisiin". Mutta MG850 GT:ssä on selvästi havaittavaa vaihteiston ja jopa moottorin toiminnan paranemista. Vaihteet toimivat paremmin ja moottorikin on piristynyt. Jackalin toiminnassa ei havaittavaa muutosta ... muutenkin oli timmissä kunnossa.

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #157 : Syyskuu 11, 2019, 19:00:25 ip »
On monensuuntaista kokemusta. Kaveri totesi että turha aine kun laittoi heti uuteen pyörään RVS:n. Ei siis havainnut mitään muutosta.
Olen ensin sisäänajanut ja kuluttanut osat toisiinsa ja vasta sitten RVS:n. Vaikutuksia on hieman hankala havaita sillä vaikutus tulee hiljalleen. Cali 1400:ssa viitosvaihteella ajoin muutaman tuhannen RVS-käsittelyn aikana ja sen ikävänkuuloinen suorahammasjollotus on kadonnut. Muutenkin on jouheampi ajaa. Kuutosvaihdetta kyseisellä pyörällä ei juuri tule normiajohommissa kytkettyä. Se on hyvä vaihde vasta noin 120 km/h yläpuolella. Viitonen ja kuutonen ovat ns. ylivaihteita.

Vaihteiden vaihtumiseen ei RVS vaikuta. Vaihtamisessa ei kuumenemista tapahdu. Toimenpide on hyvin lyhyt ja vaihtaessa liikkuu epälukuinen määrä erilaisia osia lyhyitä liikematkoja. Jos se johonkin vaikuttaa niin korkeintaan orjarenkaan ja vaihteensiirtohaarukan väliseen toimintaan. Mutta sitä vaikutusta on mahdoton havaita.

Selvin vaikutus omassa käytössäni on tapahtunut pakun dieselmoottorissa. Käy kevyesti ja hiljaisella äänellä. Ei kuullosta dieselille ensinkään.

Myös vanha mutta kunnostettu 950cc Californian kone on kovin nättikäyntinen. Vaihteistossa ja perässä on myös käsittely tehty. Havainnot tulevat vasta muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen jos ylipäätään tulee.

Se että havaintoa ei synny suuntaan tai toiseen tarkoittaa lähinnä sitä että laite on muutenkin kunnossa ja toimii oikein. Käsittelyn vaikutus tulee sitten joskus kun ajoneuvolla on ajettu todella paljon.

Haittaa, jos rahanmenoa tarkoitukseen ei lasketa, ei ole ilmennyt. Aion jatkaa tulevienkin ajoneuvojen suhteen RVS-käsittelyä.

Kun lukee väittelyjä aiheesta niin yleensä väittelijöillä ei ole käsitystä miten tekniikka ylipäätään toimii tai käyttäytyy ja saatetaan hakea aineella sellaista asiaa johon sillä ei voikaan olla vaikutusta.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: RVS
« Vastaus #158 : Syyskuu 12, 2019, 09:46:26 ap »
Itse olen RVS-uskoon hurahtaneita. En ala kinata siitä perustuuko fiilikset faktaan vai fiktioon. Pelkkään korvakuuloon.

Aion jatkaa ko. litkun kanssa puljaamista autoissa ja motskareissa.

Sitä mietiskelin kun katselin RVS:n esitteitä, että näkyy löytyvän myös vaseliinityyppistä kamaa teollisuuskäyttöön. Millaisenhan säväyksen tekisi V11 tyyppisten vehkeitten avo-kardaaneissa? Toki tuollainen ristikko kestää aika perkuleesti normaalillakin voitelulla, kun vaan muistaa tehdä säännöllisesti. Lisäksi RVS rasva on aika huiman hintaista. Taisi olla rapiat parisataa euroa putki.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #159 : Syyskuu 12, 2019, 11:03:00 ap »
Taannoin joku kaipasi tieteellistä näyttöä asiasta. Tässä on Rautaruukin tekemä tutkimus viallisella vaihteistolla:
https://docplayer.fi/125603479-Rvs-tecnologyn-kokeilu-hammasvaihteessa.html

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: RVS
« Vastaus #160 : Syyskuu 12, 2019, 18:20:35 ip »
Kyllähän muitakin kuin uskon asioita on.
Omat kokemukset on hyvin samankaltaisia kun testissä, äänet selkeästi väheni.
Niin kävi myös kulutukselle pyörässä, ei mene "virhemarginaalien" hajaheitoiksi jotain 1/2 l/100km keskikulutuksen muutos n 25.000 km matkalta.
Jotain hyvää ilmeisesti tekee..

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: RVS
« Vastaus #161 : Helmikuu 20, 2020, 18:25:31 ip »
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #162 : Helmikuu 20, 2020, 20:03:47 ip »
Xadon osalta vaikuttaa että tarjolla on lisää samaa ainetta jota on jo ennestään monella merkillä tarjolla.
Vaikuttaa siltä että asialla ovat saman keksinnön hyödyntäjät. Sana nanokeraami toistuu useissa esitteissä. Yhteistä näissä aineissa on että ovat peräisin Venäjältä jossa kyseinen aine on laajassa käytössä jos mainospuheita uskotaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #163 : Helmikuu 20, 2020, 22:28:21 ip »
Ja kotoisin kaivoksesta tai porauksesta jne jne.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #164 : Helmikuu 21, 2020, 10:51:09 ap »
Jossain Uralin takana Neuvostoliitossa kairasivat öljylähteen toivossa ja ihmettelivät kun terät eivät yhtä äkkiä enää eräässä syvyydessä tylstyneetkään.
Löysivät sitten tämän aineen  joka asiaan vaikutti. Tämä sama tarina on ainakin kahden tuotemerkin nimissä kirjoitettu esitteisiin.