Kirjoittaja Aihe: RVS  (Luettu 95288 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #60 : Elokuu 26, 2015, 13:00:21 ip »
Tuo kolosiin kovettunut molybdeeni tuskin haittaa mitään. Siellähän se siis pysyy ilman kovia pesuaineitakin. Mikäs sen sieltä huuhtelisi RVS-öljyn mukaankaan..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #61 : Elokuu 26, 2015, 13:22:32 ip »
TunturiTT:n arvio saattaa olla osuva. Sakkautumat pysyvät sakkautumina.
Oliko nyt tarkoitus korvata perän Molykote RVS:llä? Sinänsä mielenkiintoinen kokeilu. Voi mennä vuosikymmen ennenkuin saamme selkoa asiasta....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #62 : Elokuu 26, 2015, 13:25:17 ip »
Niin, jos se kestää noinkin. Kannattanee varmaan kokeilla siihen kuumenevaan tai ääntävään perään. Tosin siinä voi menettää kunnostettavissa olevan perän. Mitään kun tuo ei oikeasti korjaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #63 : Elokuu 26, 2015, 13:53:30 ip »
Se kuumeneva ja ääntävä perä on jo korjattu. Osat jäi mulle ja sovittiin että teen jämäosista koeperän puhdistettuun ja laakeroinneiltaan sekä tiivisteiltään toimivaan koteloon. Sisään laitetaan GL5 ja RVS. Sitten joku onnekas saa sillä ajaa....

Peräjuttu: http://www.motomatti.fi/2015/08/peravaihde-737-sivuvaunuvalitys.html
Voipi olla niin että kyseisellä perällä ajetaan jo tänään. Espoossa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #64 : Elokuu 26, 2015, 14:49:50 ip »
Tulipa vinhasti nuo rattaat. Kuitenkin tuli ulkomailta?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #65 : Elokuu 26, 2015, 17:22:01 ip »
SteinDinse, Saksan Posti, DHL ja Suomen posti.
18. 08 tilaus, paketti ovella 24.08. Viikonloppu välissä venytti paketin kulkua.
Paketti oli melkoisen iso koska kyse oli kimppatilauksesta eikä pelkästään perän osia.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: RVS
« Vastaus #66 : Elokuu 26, 2015, 18:00:35 ip »
Laitoin tämän keskustelun innoittamana RVS:ää koneöljyyn, sekä laatikkoöljyyn noin 1000km sitten. On vaikutusta. Mekaaniset äänet hiljenivät, mutta valitettavasti kytkimen mekaaniset äänet ei tietenkään katoa tällä aineella. Lisäksi olen ollut huomaavinani moottorijarrutuksen "pehmentyneen", bensan kulutus on alentunut noin 10%, vaihteiston toiminta on pehmentynyt. Ei turhaa tököttiä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2015, 19:38:50 ip kirjoittanut Temmi »

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #67 : Elokuu 26, 2015, 18:51:54 ip »
1000 km on lyhyt aika. Todennäköisesti homma vielä muuttuu kilometrien kertyessä useampia tonneja.
Kytkin kalkattaa kuten kytkin tekee. Mutta kaiketi vain silloin kun kytkinkahva on puristettuna?

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: RVS
« Vastaus #68 : Elokuu 26, 2015, 18:59:39 ip »
Itseasiassa kytkin kalkattaa kylmänä silloin kun ei purista kahvaa. Loppuu/vähenee kun kahvaa puristaa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #69 : Elokuu 26, 2015, 19:18:20 ip »
Sitten se on todennäköisesti ok. Tuohon kaksilevyinen suhisee ja kalkattaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: RVS
« Vastaus #70 : Elokuu 26, 2015, 19:37:56 ip »
Juu siis minulla on BB1:ssä Millepercenton kisakytkin, joten kalkatus(tai miten sen nyt kuvailis) kuuluu asiaan.

Mutta siis RVS ei ole pelkkää kusetusta. Täytyy tosin ajella vielä muutama tonni alle ennen kun uskaltaa sanoa onko ollut todellista vaikutusta. Ja perään pitää lykätä seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #71 : Elokuu 26, 2015, 19:41:57 ip »
Onko se samanlainen kuin Ram?  Mulla olis työkoneella varmaan kuviakin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: RVS
« Vastaus #72 : Elokuu 26, 2015, 20:08:55 ip »
Hyvä kysymys, mutta en osaa vastata varmaksi. Käsittääkseni kuten tässä kuvassa http://www.millepercento.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/04/COPPIA-BIELLE-TITANIO1.jpg

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #73 : Elokuu 26, 2015, 20:25:38 ip »
Mulla on ollut pääasiassa omissa pyörissäni kaksilevyisiä "perinnekytkimiä". Pitää kovan kolkkeen kun kahvaa puristaa. Muulloin ei. Mielellään vaihtaa liikennevaloihin vapaalle ettei viereen pysähtyneiden tarvitse ilmoittaa että "sulla kone hajoo kohta". No ei ole hajonnut.

Sinänsä jännä että vanhoissa Californioissani on vanha versio kytkinkeskiöstä eli matalaspoorinen niin mitään kolketta tai kitinää ei kuulu on kytkin avattuna tai kiinni. Myöskään irrotuksessa tai tartunnassa ei ole ollut ongelmia. Toki olen sellaistakin Guzzia ajanut jossa kytkin irrotti hyvin epämääräisesti ja tarttui vielä epämääräisemmin (aiheutti hyppylähtöjä tai tumppasi) mutta vika oli silloin vauhtipyörän spooreissa ja malli oli 850 California GT -72.

Hankin juuri setin matalaspoorisia kytkinlevyjä nipun "kun sain halvalla". Ovat ilmeisesti poistomyynnissä. Niissä on leveä hammastus keskiössä.

Epäilen että vuoden 2005 1100 Brevan kaksilevyinen kytkin on jotenkin erilainen kun kolkottaa. On kolkottanut uudesta asti. Toimii kuitenkin kuin uutena. Seuraavan vuosimallin Brevassa on jo uudemman mallinen kytkin ja vaihteistosta puuttuu sysäyksenvaimennin.

Linkittämässäsi kuvassa on ainoa ero perinteiseen kytkimeen se että levyt ovat kisamallisia. Varmaan välilevyn materiaalissakin voi olla eroa mutta onko painelevy ja kansilevy vakiotavaraa kun ei levysetin mukana ole?

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: RVS
« Vastaus #74 : Elokuu 26, 2015, 20:35:15 ip »
Mie en tiijä. Itselläni ääni kuuluu kun vaihdelaatikko on vapaalla ja kytkintä ei purista. Heti kun puristaa, niin ääni loppuu. Ja ääni ei ole kova, mutta kyllä sen huomaa selvästi kun ei ole kypärä päässä.