Kirjoittaja Aihe: RVS  (Luettu 95206 kertaa)

ALi

  • Viestejä: 1 052
Vs: RVS
« Vastaus #15 : Elokuu 06, 2015, 12:53:14 ip »
Kokemuksen tuskalla, kun öljyvalo syttyi maantiellä (Citroen BX), niin ei juuri ehtinyt tiensivuun, kun jo kävi kalkatus konehuoneessa ja täysremonttiin meni. Vauhdissa ei heti voinut konetta sammuttaa, kun jarrutkin toimivat hydraulipumpun paineella. Öljyt oli vajunneet huohotukseen tulleen reiän kautta.
Lisäaine on halpa vakuutus, vaikka kestäisi vain muutaman kilometrin.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #16 : Elokuu 06, 2015, 13:48:50 ip »
Kolleega ajoi myös tuoreen tila-autonsa (reilu kymmenen vuotta sitten) kiveen. Kahdeksankympin vauhdista ei kerennyt pysähdyksiin, kun jo korkkasi laakeri kampiakselilla. Oli silloin omasta pussista maksettuna aika lihava nippu seteleitä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #17 : Elokuu 06, 2015, 15:22:14 ip »
Tiedoksi että se perä mihin RVS:n laitoin ei ole Guzzin perä vaan peräisin Toyota Corolla 1200:sta. Siellä oli irtoesine tehnyt vikaa ja siksi leikkasi kiinni. Laskin sakkaiset öljyt pois, laitoin uudet ja RVS:n sekaan. Pitää ääntä jurisemalla (ratas rupattaa) kuudenkympin vauhdissa ja satasessa hieman ujeltaa mutta viitosvaihteen valitus voittaa sen. Eikä enää kuumene ihmeemmin. Jatkan ajoa kunnes hajoaa tai saan uuden käytetyn lautaspyöräparin.

Peejii

  • Viestejä: 27
Vs: RVS
« Vastaus #18 : Elokuu 06, 2015, 16:01:40 ip »
Itsellä kokemusta aineesta jotain 7 vuotta . Toimii , viimeksi laitoin breva 1100 vaihteistoon ja perään kun huuhtelin molykoten ensin pois.
Moottoriin (n.50tkm ajettuun) laitoin ja vääntö pers tuntumalta parani. On tullut laitettua omiin ja lukuisiin kavereiden autoihin ja pyöriin.
Suosittelen vaikken myy enkä saa provikkaa ;D
 Jatkoa edelliseen nyt n. 1000km takana RVS laiton jälkeen niin voin sanoa että Breva jaksaa lähteä isoimmalla
vaihteella tuntuvasti paremmin kiihtymään, sen huomaa hyvin esim n.80km/h kun lisää reilusti kaasua.
Kierros herkkyys on parantunut , käynti värinä pehmentynyt.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2015, 12:06:21 ip kirjoittanut Peejii »

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #19 : Elokuu 12, 2015, 10:36:31 ap »
En minäkään myy mutta toistaiseksi tyytyväinen käyttäjänä. Teimme Latimon kanssa noin 1000 km reissun viikonvaihteen kahta puolen ja jotain asioita ilmeni.
Lainaus
Jatkoa edelliseen nyt n. 1000km takana RVS laiton jälkeen niin voin sanoa että Breva jaksaa lähteä isoimmalla
vaihteella tuntuvasti paremmin kiihtymään, sen huomaa hyvin esim n.80km/h kun lisää reilusti kaasua.
Kierros herkkyys on parantunut , käyntivärinä pehmentynyt.

Tuohon lainaukseen muuttaisin vain että California Adamant Brevan sijaan ja muutoin samat sanat.

Moottori käy niin miellyttävällä äänellä että en ole ennen Guzzissa kuullut ja on herkkä ottamaan kierroksia. Mutta mihin hävisi venttiilien kilkatus? Nyt vain kuuluu tasainen kahina. Väljä pakoventtiilin ohjuri sentään on väljä edelleenkin. Mutta eihän aine "messinkiin" tehoakaan.

Ulvova viitosvaihde ulvoo edelleenkin mutta sävy on muuttunut eikä kuulu lainkaan yli sadan vauhdissa mutta se voi olla siinä että ääni jää jälkeen ja tuulen suhina voittaa. Mutta aiemmin kuului. Siitä olen varma.

Toyotan perävaihde, aiemmasta kiinnileikkautumisestaan huolimatta, kesti em reissun renaamatta mutta aiheutti joitakin resonansseja 60 ja 90 km/h nopeuksissa. Muilla nopeuksillä peileihin saattoi luottaa....

Kaikissa kohteissa kuhunkin tarkoitukseen sopivaa RSV-versiota lisättynä.

Latimon Carillofornia Triken vaihteistoon laitettiin myös RVS mutta 100 prosenttisen myönteistä lausuntoa ei asiasta saanut aikaiseksi. Jotain kuulemma oli kuitenkin tapahtunut matkan aikana. Ehkäpä Latimo kerkiää myöhemmin asiasta kommentoimaan. Kauaahan aine ei vielä ole ehtinyt vaikuttamaan.

Tulkinta on kuitenkin subjektiivista ja usein mielialaan liittyvää: väsyneenä tuntuu kaikki vaivat mutta kun matkanteko maittaa niin pyöräkin tuntuu toimivan varsin kivasti.

Paras teho aineella saavutetaan kuitenkin laittamalla se täysin ehyeen laitteeseen. Silloin se toimii ennalta ehkäisevänä. Vian jo ilmettyä ei sekään ihmeisiin pysty vaikka hieman "korjaakin". Rikkinäinen laakeri pysyy rikkinäisenä ja loville kulunut hammaspyörä lovellisena.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #20 : Elokuu 12, 2015, 11:27:11 ap »
Saiskohan tuolla "poistettua" sen epämääräisen ajoittaisen kilinän,raksutuksen tms, joka mulla vasemmasta kannesta silloin tällöin kuuluu. Ei ole mikään kovin ihmeellinen ääni, mutta lähinnä kuin keinuvipu liikkuisi akselillaan päittäin ja aiheuttaisi välillä kilahduksen pari. Mitää rikkinäistä en ole kannesta löytänyt. Pako-ohjuritkin tuntuvat pitävän venttiilit kuosissaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #21 : Elokuu 12, 2015, 11:41:33 ap »
Lainaus
Saiskohan tuolla "poistettua" sen epämääräisen ajoittaisen kilinän,raksutuksen tms, joka mulla vasemmasta kannesta silloin tällöin kuuluu.

Noin 50€ sijoitus lienee ainoa kustannus jos haluaa kokeilla. Aineen laitto on helppoa koska paketissa tulee tehoaineen seurana öljypullo johon tehoaine sekoitetaan ja kaadetaan moottoriööljyn sekaan. Voi laittaa myös käytetyn moottoriöljyn sekaan ja uusia käsittelyn seuraavan öljynvaihdon yhteydessä jos moottori on kovin kulunut.

Uskoisin kuitenkin että aineen teho on parhaimmillaan lähinnä nokka-akselin ja nostimien välissä sekä männänrenkaiden kanssa. Kuten kerroin ei aine poista tai korjaa olemassa olevia välyksiä eikä varmaan keinuvivun sivuittaisliikettä joustaan vastaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #22 : Elokuu 12, 2015, 11:59:19 ap »
Siksipä kirjoitin lainausmerkeissä. Tuo ääni on niin random, ja en tiedä mistä se tulee. Kuvailu vaan mikä saattaisi päästää tuon äänen. Ehkä siinä joskus löytyy joku sopiva osien välinen resonanssi, joka ilmenee hetkittäisenä naputuksena. Ei vaan ole löytynyt mitään viallista osaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

latimo

  • Viestejä: 31
Vs: RVS
« Vastaus #23 : Elokuu 13, 2015, 14:17:19 ip »

"lainaus"
Latimon Carillofornia Triken vaihteistoon laitettiin myös RVS mutta 100 prosenttisen myönteistä lausuntoa ei asiasta saanut aikaiseksi. Jotain kuulemma oli kuitenkin tapahtunut matkan aikana. Ehkäpä Latimo kerkiää myöhemmin asiasta kommentoimaan. Kauaahan aine ei vielä ole ehtinyt vaikkuttamaan.

Empä anna vielä 100 prosenttista lausuntoa,korkeintaan about 50%. Ehkäpä ulina vitosvaihteella on madaltunut sen verran että voi jo avopotalla päästää menemään.
Täytyy senverran myöntää että maantienopeuksissa 90-110 km/h ulina on melko huomaamatonta entiseen verrattuna ja nopeuden pudottaminen ko. vauhdeista 60-80 km/h pienemmälle vaihtamatta  ei aiheuta suurempaa volinan lisääntymistä.
Liikkeelle lähtiessä, nopeutta ja vaihteita lisätessä ja viimein vitoselle vaihtaessa en ole juuri eroa huomannut. Vauhdin kasvaessa huomaa ehkä eron.
Aine on nyt pyörinyt laatikossa n1500km.
Matti Nykäsmäisesti todeten ehkä toimii ehkä ei.

latimo.

ALi

  • Viestejä: 1 052
Vs: RVS
« Vastaus #24 : Elokuu 14, 2015, 15:39:57 ip »
Maanläheisesti alkuperä on poraamalla maansisältä hankittavaa, kuin savea, jota sitten jatketaan labrassa. Näin tehtaalta VMP Autosta sanoivat, kun jälleenmyyjäksi koittivat joskus värvätä. Sama aine on ympäri maailmaa eri merkkisenä ja erilaisissa purkeissa kaupan. Suomalaisen maahantuojan merkki on RVS. Nettisivuilta voi tehdä tilauksen omalla etiketillä ( http://resursmotor.com/ ). Jenkeissä hihhulit myy Guardian Angelina etiketissä pyhimys sädekehä päänpäällä jne.
    Tällaisia aineita on aina vähän paha mennä suosittelemaan, kun niitä jonain ihmeentekijöinä myydään. Saisivat tuonkin markkinoinnista jättää kaikki hurjat bensansäästö prosentit ym. "klassiset kusetukset" pois. Loppuun kulunutta tai vaurioitunutta ei muutaman mikronin filmipinta uudeksi korjaa. Fiksummin vain kitkan vähentäjä, josta seuraa hyviä juttuja, etenkin suht hyväkuntoisessa laitteessa. Resonanssien taajuus madaltuu, kaynti tasoittuu ja antaa suojan voitelun pettäessä. Nevadassa tykkään, kun vaihteet menee kevyemmin ja nopeammin päälle ja laatikon ääni vaimenee.

"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TimoEv

  • Viestejä: 2 170
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: RVS
« Vastaus #25 : Elokuu 14, 2015, 18:34:45 ip »
Kokemuksen tuskalla, kun öljyvalo syttyi maantiellä (Citroen BX), niin ei juuri ehtinyt tiensivuun, kun jo kävi kalkatus konehuoneessa ja täysremonttiin meni. Vauhdissa ei heti voinut konetta sammuttaa, kun jarrutkin toimivat hydraulipumpun paineella.
Vuonna 1985 oli firmassa leasingautoina Toyotoja. Ihan hyviä autoja. Olin viemässä varaosalaatikkoa heti-pian-äkkiä -tyyliin lentoasemalle. Tuusulantiellä oli vauhtia ~150... Nelospytyn pakoventtiilin varsi katkesi. En ehtinyt tehdä mitään ennen kuin konepelti oli muhkurainen ja etupyörät jumissa. Sain sen FX:n kunnialla tienvarteen. Kurkkasin konehuoneeseen. Siellä oli öljyn peitossa sekalainen kasa putkia, johtoja ja koneenosia. Sanoinkuvaamaton sekamelska. Onneksi oli leasing-auto. Meni ko. firman piikkiin. Sain uuden vastaavan. Oli se tuollainenkin koettava.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: RVS
« Vastaus #26 : Elokuu 14, 2015, 19:19:28 ip »
Mietinpä tässä.

Kävin töissä vaunuhäkkyrällä ja kävin kuuntelemaan että "mikäs nyt ulvoo". Oli vaan napit korvissa, että en saanut ihan tarkkaan selvyyttä asiasta.

Perille päästyä kokeilin ja huomasin perän olevan niin lämmin, ettei siinä oikein saanut kättä pidettyä.

Ois huoltovälikin täynnä.

Mietinpä tässä, pitäiskö laittaa perään mineraalipohjaiset moottoriöljyt ja RVS-liemet ja toivoa parasta seuraavat 1500 km.

Jos perä tämän jälkeen vielä toimii, voisi vaihtaa normaalit peräöljyt ja molybdeenit.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #27 : Elokuu 14, 2015, 19:31:27 ip »
Pitäsköhän sieltä ensin huuhdella vanhat molyt ym pois? Eikös tuota toivota käytettävän ilman muita rohtoja?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #28 : Elokuu 14, 2015, 19:44:43 ip »
TunturiTT on oikeassa, tapansa mukaan.
Kannattaisi kuitenkin katsoa että mikä perän kuumensi ja jos osat ovat vielä välttävässä kunnossa säätää perä kuntoon (mahdolisesti sisältää laakerien ja tiivisteiden vaihdon) ja sitten laittaa normi peräöjy mitä sinne pitääkin ja valinnan mukaan Molykote tai RVS. Tulee kokonaisuutena halvemmaksi kun kokonaan uusi perä haljenneen tilalle. Ainakin toistaiseksi. Jos hyvin on käynyt niin ainoastaan pinionakselin mutteri on löystynyt ja siksi ääni.

Mulla on kyllä hyllyssä kunnostettu perä: lisää vain öljy ja aja.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #29 : Elokuu 14, 2015, 20:52:03 ip »
Eikös tuollainen äkillinen kuumentuminen ole lähes poikkeuksetta lisääntyneestä hammaskosketuksesta johtuvaa. Oli vika sitten just pinionin siirtyminen tai laakerivaurio. Vai onko tämä kuumotellut jo pidempään?
Hyvä pyörä, parempi mieli.