Kirjoittaja Aihe: kuopio yamaha center  (Luettu 5274 kertaa)

GaliNat

  • Viestejä: 28
kuopio yamaha center
« : Heinäkuu 21, 2015, 11:11:38 ap »
guzzi v 11, onko jollain tietova kyseisestä kalustosta.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: kuopio yamaha center
« Vastaus #1 : Heinäkuu 21, 2015, 20:22:22 ip »
Tämä lienee kyseessä: http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/v11/1890976

(http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5082.0)

Tässä subjektiivisia yleisnäkemyksiä:

- julkaistiin Mandellossa 2001 Guzzin 80v juhlamallina Aprilian tultua omistajaksi
- harvinainen, valmistettiin vain 300 kpl vuonna 2001, alkupää numeroitu (sivukopat)
- perustuu ensimmäiseen 1999-2001 "KR" mallisarjaan, punaiseksi maalattu spine runko
- punainen ”racing” väritys (venttiilikopat, takapenkin suoja - ”sivuraudat”)
- carbon osia (tuulisuoja, mittaristopaneeli, äänenvaimentimien pinta, etulokkari)
- KR mallisarjan lyhyempi akseliväli, kun kate on pieni => mahdollisesti woblaustaipumus > 120 km/h nopeuksissa
- takapyörä 170/60-17” (2002 =>180/55-17”)
- moottorissa karkea maalaus (joissakin yksilöissä irtoili)
- 1 levyinen kytkin alkuperäisasennuksena

Kun kilometrejä on vähän, voinee olettaa että yksilevyinen kytkin on vielä paikallaan. Kestää n.30.000 km. Vaikka Rosso Mandellon kytkintä on sanottu V11 sarjan yksilevyisistä parhaaksi, sekin muuttuu vaaralliseksi ennemmin tai myöhemmin (alumiininen vauhtipyörä halkeilee). Kenkku juttu sinällään, kun yksilevyistä on niin kiva käyttää ja se toimii hyvin näissä. Kytkimen vaihto kaksilevyiseksi vaihdattaa kaikki osat. Jos voi tehdä työt itse tai käyttää edullista kaveria ja haalii käytettyjä osia (vauhtipyörä, starttihammaskehä) sikäli kun mahdollista, kustannus alenee. Uusia alkuperäisvaraosia ja ammattilaista käyttäen >2500 € remontti.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2017, 23:05:41 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: kuopio yamaha center
« Vastaus #2 : Heinäkuu 21, 2015, 20:47:39 ip »
Tämä on luultavasti se yksilö joka on kiertänyt mopoliikkestä toiseen viimeiset 5-6 vuotta. Paritalvea taisi viettää Pohjolan liikenteen tallissa. Pari vuotta sitten paikallisen MP-liikkeen konkurssikauppias  pyyteli reilua kolmea tonnia. Joku osti ja vei sen samantien Kuopioon.  Jotain ohjelmaongelmaa entinen myyjä väitti siinä olevan ( liikkeen) Etelään se taidettiin kerran myydä , tuli jostakin syystä takaisin....

GaliNat

  • Viestejä: 28
Vs: kuopio yamaha center
« Vastaus #3 : Heinäkuu 22, 2015, 09:24:14 ap »
kiitokset tiedoista,empä taida vaivautua lähteä katsomaan

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: kuopio yamaha center
« Vastaus #4 : Heinäkuu 22, 2015, 17:25:44 ip »
Ei kuullosta ylipääsemättömältä mikään noista "ongelmista" olivat totta tai ei. Kyllä mulle kelpaisi mutta hinta pitäisi laittaa ensin kohdilleen.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: kuopio yamaha center
« Vastaus #5 : Heinäkuu 22, 2015, 19:02:57 ip »
En kehdannut kirjoittaa että jos "eräät nimeltä mainitsemattomat tahot" saisivat tehtäväkseen laittaa uudehko Rosso Mandello tikkiin, asiaan ei tuhraantuisi liikoja aikoja. Rahanalaista tavaraa kyllä menisi (lähinnä kytkin). Arvaan että jos kyseisessä yksilössä on ongelmaa, se on juuri sellaista että ei ole sattunut "asioista tavallisesti perillä olevaa henkilöä" kohdalle, joka olisi ongelmat ratkaissut. Kuten tiedämme, ihan työkseenkin päivät pääksytysten jotkut sellaista tekevät, vaikka näistä nimeltä mainitsemattomista M.Nurmi Piikkiön suunnalla. Sekin on saattanut vaikuttaa asiaan, että parisen vuotta sitten ei ollut GuzziDiag -työkaluja vikakoodeineen ja toimiviksi tiedettyjä karttoja tarjolla. On saanut peli ehkä turhaan huonoa mainetta. Mutta tosiaan, ostohinnan olisi oltava sellainen että kokonaiskustannus on linjassa täydessä tikissä oleviin nähden.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: kuopio yamaha center
« Vastaus #6 : Heinäkuu 22, 2015, 20:52:23 ip »
Eikös tuon kytkimen osien hinnassa puhuta lähinnä satasista? Eihän se sitten enää ole kummoinen homma katkaista traktoria ja laittaa romut vaihtoon. Loput lähinnä pitkään seisseen pyörän juttuja. Siinäpä samalla nekin katsoisi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: kuopio yamaha center
« Vastaus #7 : Heinäkuu 22, 2015, 23:38:53 ip »
Lainaus
Eikös tuon kytkimen osien hinnassa puhuta lähinnä satasista
Ei kai maar nyt kytkin sentään... kun ihan kaikki vaihtuu (no siitä työntötangosta ei nyt ole ihan varmaa tietoa) ja kuluvat osat on hyvä laittaa uutta. Vauhtipyörä ja startin hammaskehä maksavat useita satoja per kappale mutta juuri ne voinee ostaa käytettynä. Tosin vauhtipyörän hammastuksen olisi oltava kunnossa. ”Välilevyt” sen sijaan olisi varmaan hyvä olla uusia tai vähän käytettyjä ja itse kytkinlevyt täysin uusia. Sitten on sitä pikkusälää paljon. S-D hintatasollakin pelkät osat n.1500€ ja katkaisuhoito siihen vielä päälle.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2015, 18:34:27 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: kuopio yamaha center
« Vastaus #8 : Heinäkuu 23, 2015, 07:13:28 ap »
Oho! Onpa hinnoissa. Mutta eikös tuolle kuusivaihteisellekin käy Ram-kytkin. Sehän olisi jopa halpa verrattuna tuohon.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: kuopio yamaha center
« Vastaus #9 : Heinäkuu 23, 2015, 09:39:10 ap »
Lainaus
eikös tuolle kuusivaihteisellekin käy Ram-kytkin
On sille oma. Mutta saatavuus heikko. Ainakin USA:ssa ja Englannissa joku dealeri ottaa tilauksia vastaan ja toimittaa niitä sitten "first in first out" periaatteella tilauslistan mukaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2015, 18:33:13 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

ToyBoy

  • Vieras
Vs: kuopio yamaha center
« Vastaus #10 : Heinäkuu 23, 2015, 16:51:07 ip »
Moro, noita kytkinpelotteita pohtineena vedän vähän sivuun v11:sestä grisooni (850): Clutch:   Single disc dry with cush drive. Onko aihetta pelkoon että vauhtipyörästä tulee frisbee ja kukkaro käy entistäkin tarpeettomammaksi?

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: kuopio yamaha center
« Vastaus #11 : Heinäkuu 23, 2015, 18:09:44 ip »
Lainaus
Onko aihetta pelkoon
Tehdasasenteisena turvallisuusongelma koskee pelkästään V11 mallia ja niissäkin vain kolmea: Rosso Mandello, Scura ja LeMans Tenni. Niitä valmistettiin yhteen laskien vain 1170 kpl. Kun nämä 1170 omistajaa sitten kukin vuorollaan pähkäilee asiaansa ja kaikki seikat käydään taas kerran läpi maailman foorumeilla, alkaa asia tulla tutuksi ja ehkä väärällä tavalla jäädä muistiin.

Grisolla ei syytä huoleen :).

Edit:27.7. - Juuri joku möi Saksan V11 palstalla kaikki 2 levyisen kytkimen osat kytettynä 350€ könttähintaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2015, 18:30:08 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.