Noista "Serie Oro" eli kultasarjan Bremboista sen verran että Californiassa (Stone) näyttää olevan samat levyt kuin isossa Brevassa. Tuli tässä eteen että vaihdetaanpa Stoneen levy. Käytetty mutta hyväkuntoinen löytyi varaston nurkasta. Kun irrotin Stonen alkuperäislevyn kiinnitin huomiota painoon: Stonen loppuunkulunut oli 800 grammaa painavampi kuin vähän kulunut Brevan ex-levy. Ero on helppo havaita ilman vaakaakin. Stonen levyssä on keskiö terästä ja sen "haistaa" magneetilla. Tuplalevykeulassa eroa tulee jo yli puolitoista kiloa.
Brevaan laittamani tarvikelevyt (EBC) olivat vielä kevyemmät kuin kuluneet alkuperäis-Brembot. Painoeroa en enää muista mutta ei sitä eroa paljon ollut.
http://www.motomatti.fi/2012/08/arkipyoran-jarruremontti.htmlSisäpuolen (vanteen puoli) mäntien jumi on yleinen vika eikä tule esille itsekseen kuin ajan kanssa. Jarruvoimaa ei tarvitse sen enempää yhdellä kuin kahdellakaan männällä saavuttaakseen saman pysäytysvoiman. Kiinteillä levyillä olisikin eria asia. Niissä käytetään toisinaan liukusatulaa.
Kevättarkistuksen yhteydessä voisi ottaa tavaksi katsoa jarrumäntien toiminta: yksi pala kerrallaan pois, tilalle ohut metallilevy tai loppuun käytetty jarrupala ja varovainen puristus kahvasta. Palautus ruuvarilla varovasti. Jos ei liiku kovemmallakaan puristamisella/polkemiselle tai ei palaudu enää normiväännöllä on huoltotoimenpiteiden aika: jarrusatula käteen, purku, puhdistus, korjaussarjan asennus, ilmaus ja kiristys paikoilleen.
Jos jarrussa on mäntien juuressa haitarikumit niin kannattaa katsoa niiden eheys. Toisinaan niissä on reikiä, ovat palaneet korpuksi tai venyneet vuotavan keulaöljyn tai jarrunesteen takia epämääräisiksi. Korjaussarjan mukana tulee uudet pölysuojat. Myöhemmissä nelimäntäisissä ei ole pölysuojia mutta niidenkin satulat on oltava kuivat ja puhtaat.
Valitettavasti vain harva viitsii puhdistaa jarrusatuloita muutoin kuin päältä päin. Sinne sisälle kertyy liasta ja jarrrupölystä oikein hyvä kosteudenkerääjämuhju. Kosteus ajan kanssa hapettaa satulan osia.
Liika jarruneste on ollut toisinaan ongelma kun jarru laahaa. Lähinnä japaninpyörien ongelma mutta mahdollinen Guzzissakin jos kotiasentaja tai huolto on ollut liian huolellinen.