Kirjoittaja Aihe: Voi olla tyytyväinen!  (Luettu 5797 kertaa)

California

• on the Route 66
Voi olla tyytyväinen!
« : Elokuu 31, 2006, 12:40:50 ip »
Nimittäin Guzzin California Classiciin. Pyörä tuli siis hankittua uutena heinäkuun alussa ja nyt on kilometrejä takana 6700. Pyörän matkaominaisuuksia on tullut testattua kaksi päällä jo pidempiäkin matkoja ja hyväksi on todettu. Itse olen kyllä päässyt sinuiksi Guzzin kanssa jo ensimmäisistä kilometreistä lähtien erittäin hyvin, vaikka myyjä alusti, että vaihteisto vaatii totuttelemistta, mutta äkkiä tottu. Myös takajarrun omaperäinen poljinratkaisu ei ole tuottanut ongelmia. Toisaalta, olen ylipäätään uusi moottoripyöräharrastaja ja Californian ollessa eka pyörä en tiedä muusta, tai paremmasta... :) Kokonaisuudessaan mielestäni helppo ajaa siis aloittelijallekin vaikka kyseessä on iso pyörä, asia joka hieman arvelutti katsellessani pyörän isoa kokoa myyntiliikkeessä. Ensi kesänä olis tarkoitus suunnata "kusti" jo pidemmälle taipaleelle Lappiin/Norjaan, tuskin malttaa odottaa sen verran mukavaa hommaa on pyörän kanssa matkailu jo tältä kokemukselta sen uskallan sanoa. On ajeltu jo rankkasateet ja pimeät sumutaipaleet, mutta ne kuuluu asiaan...California on osoittautunut riittävän suorituskykyiseksikin, vaikka en ole kahva pohjassa kiihdytellytkään, mutta ohitustilanteissa huomaa, että tehoreservejä tarvittaessa löytyy riittävästi, ainakin omiin tarpeisiin. Mutta tärkeintä on Guzzissa se fiilis...

Harmi vaan että ei ole ehtinyt tänä kesänä vielä tapaamaan muita Guzzi kuskeja, mutta korjataan asia tulevaisuudessa.  Tämä nyt oli tälläinen "kokemusten tilitys" uudelta harrastelijalta.

Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

puolapek

Voi olla tyytyväinen!
« Vastaus #1 : Syyskuu 01, 2006, 01:16:15 ap »
:cool:  Tervetuloa joukkoon!

Itsekkin hankin tämän ekan Guzzini (Jackal)  vasta viime helmikuussa ja kilometrejä on tullut n. 7000 tämän kesän aikana. Eka moottoripyörä minullakin. Isoilla skoottereilla tuli tosin ajeltua tätä ennen reilut 30000km. Edellinen pyöräni oli 500-kuutioinen Aprilia Atlantic, jota vieläkin lämmöllä muistelen.

Parasta Guzzissa tosiaan on aika omanlaisensa ajofiilis äänineen ja tutinoineen.  Kun päätin skootterin jälkeen kokeilla moottoripyörää, ei oikein mikään koeajamani (lähinnä japanilainen) pyörä "kolahtunut".  Eivät vaan yksinkertaisesti herättäneet ajofiiliksiä. Koeajo isolla Guzzilla jäi kuitenkin positiivisesti mieleen. Se tuntui oikealta moottoripyörältä, jota siis olin hakemassakin.

Skootterin matkustusmukavuutta olen kyllä edelleen välillä kaivannut vähänkin pidemmillä lenkeillä (Älkää nyt vanhemmat Guzzistit hermostuko vaikka Guzzia skootteriin vertaankin!). 

Ei muuta kuin onnittelut pyöräsi valinnasta !! :D:D

herrapii

• aika viljo
Voi olla tyytyväinen!
« Vastaus #2 : Syyskuu 03, 2006, 03:42:43 ap »
Samoilla classic-linjoilla minäkin olen mukava on ollut päristellä. Varustanut olen isolla germania tuulisuojalla ja niillä muovisilla jalkasuojilla vai mitä lienevät nimeltään.

Talven mittaan olisi kokeiltavana lämpökahvoja ja astinlautojen alaslaskua 2" jotta voisi oikoa koipia vähän taipalella...

Takaiskunvaimennus pohjaa hyvin kaksin ajaessa, sitä koitan ratkoa vaihtamalla ne jäyhempiin tai emännän kevyempään. Emäntävaihtoehto on jo työnalla.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2006, 03:43:00 ap kirjoittanut herrapii »

• Vieras
Voi olla tyytyväinen!
« Vastaus #3 : Syyskuu 20, 2006, 13:22:47 ip »
Terve!

1500 km takana uudella Californialla ja joka kilsan jälkeen entistä tyytyväisempi. Eikä tule samanlaista vastaan joka kulmassa ;-)

Alussa kaupunkiliikenteen risteyskäännökset oli hieman kömpelöitä mutta nyt taittuu mukavasti ja pyörä suoristuu kun antaa hanaa.

Jarrupoljin oli alussa säädetty aika korkealle ja oli hankalaa nostaa jalka aina irti "laudalta". Säädin polkimen niin alas kuin mahdollista ja nyt jarrutus käy kätevästi kantapäätä nostamatta. Olin aiemmin tottunut intergraalijarruihin (Guzzi S3), joten pidän sitä kätevänä.

Fiilikset on todella korkealla ja odotamme vaimon kanssa ensi kesän reissuja innolla. Suunnitelmia on jo tehty Italian suuntaan tietenkin ;-) Ajankohta on vielä avoin.

Luulisin, että Gruppolaisilla on matkakokemuksia Italian matkoista ja toivonkin teidän antavan hyviä matkavihjeitä ja ajankohtia. Mutta niistä myöhemmin, kun talven pimeydessä voi suunnitella aurikoa.

-Lexa-

• Vieras
Voi olla tyytyväinen!
« Vastaus #4 : Syyskuu 27, 2006, 14:26:38 ip »
Hei taas!

Vintagen ajotunnelma vaan paranee ensihuollonjälkeen. Nyt voi jo luukuttaa. Jes, jes, jes.:)

Vaikka tuulilasi on aika pienenlainen, niin säädön jälkeen toimii erittäin hyvin; avopotalla silmalasit päässä 130 km/h. Eikä vedet valu silmistä ja vanhat posket lepata ;-)

Ostin muuten Vintageen takalaukun ja tankkilaukun. Laatu yllätti positiivisesti: Vaikka takalaukku näyttää pehmoselta, niin se on sisäosiltaan kova ja toimii myös kyysättävän selkänojana. Eli jos omaat Vintagen, niin suosittelen. Ainoa miinus on sen asennus ja irroitettavuus; se ei ole pikalukituksilla mutta sisäosan saa kannettavana mukaan. Tankkilauku on aika pieni mutta erittäin sopusuhtaisen ja tyylikkään näköinen.
Katso Vintage lisävarusteet Guzzin Italonettisivuilta.

Olipa hyvä valinta koko pyörä:cool:

(en saa sponssia)

-Lexa-

poku

Voi olla tyytyväinen!
« Vastaus #5 : Syyskuu 27, 2006, 14:33:48 ip »
Mukavaa luettavaa, takana 27v samalla Guzzilla ja aina vaan se kiehtoo.