Nimittäin Guzzin California Classiciin. Pyörä tuli siis hankittua uutena heinäkuun alussa ja nyt on kilometrejä takana 6700. Pyörän matkaominaisuuksia on tullut testattua kaksi päällä jo pidempiäkin matkoja ja hyväksi on todettu. Itse olen kyllä päässyt sinuiksi Guzzin kanssa jo ensimmäisistä kilometreistä lähtien erittäin hyvin, vaikka myyjä alusti, että vaihteisto vaatii totuttelemistta, mutta äkkiä tottu. Myös takajarrun omaperäinen poljinratkaisu ei ole tuottanut ongelmia. Toisaalta, olen ylipäätään uusi moottoripyöräharrastaja ja Californian ollessa eka pyörä en tiedä muusta, tai paremmasta...

Kokonaisuudessaan mielestäni helppo ajaa siis aloittelijallekin vaikka kyseessä on iso pyörä, asia joka hieman arvelutti katsellessani pyörän isoa kokoa myyntiliikkeessä. Ensi kesänä olis tarkoitus suunnata "kusti" jo pidemmälle taipaleelle Lappiin/Norjaan, tuskin malttaa odottaa sen verran mukavaa hommaa on pyörän kanssa matkailu jo tältä kokemukselta sen uskallan sanoa. On ajeltu jo rankkasateet ja pimeät sumutaipaleet, mutta ne kuuluu asiaan...California on osoittautunut riittävän suorituskykyiseksikin, vaikka en ole kahva pohjassa kiihdytellytkään, mutta ohitustilanteissa huomaa, että tehoreservejä tarvittaessa löytyy riittävästi, ainakin omiin tarpeisiin. Mutta tärkeintä on Guzzissa se fiilis...
Harmi vaan että ei ole ehtinyt tänä kesänä vielä tapaamaan muita Guzzi kuskeja, mutta korjataan asia tulevaisuudessa. Tämä nyt oli tälläinen "kokemusten tilitys" uudelta harrastelijalta.