Kirjoittaja Aihe: griso ja v11 le mans rosso corsa  (Luettu 35888 kertaa)

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #45 : Kesäkuu 11, 2015, 14:31:53 ip »
joo, ahdas on asento, tämä malli  joutuu seisaaltaan ajamaan?


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #46 : Kesäkuu 11, 2015, 15:22:44 ip »
Muistelin, että kokeillessani juuri tuollaista hopeanväristä, ajoasento oli niinkin tilava, että mahduin täydessä ajopuvussa kuskin tuhdolle. Ei ainakaan tarvinut viimeisiä millejä kaivaa käyttämällä noin kevyttä asustusta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

JuhaV

  • Vieras
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #47 : Kesäkuu 11, 2015, 15:59:52 ip »
Olenkin vähän ollut sitä mieltä että Guzzin urheilumalleja myydään enempi niinkuin mielikuvilla. Edelliset postaukset tukevat teoriaa  8)

Mutta palatkaamme kovaan teknologiaan :

Uskallan epäillä että Öhlins -jousitus auttaa asiaa. Se on jotenkin eleetön mutta napakan kova ja kaikki säädöt löytyy. Kun tulee vauhdikkaasti hyvällä kallistuksella röykkyiseen asfalttimutkaan... voi luottaa että renkaat pysyvät tiessä. Vastapainoksi sitten on stefoja vaihdettava useammin eteen.

Öhlinsin stefojen haasteet ovat korjattavissa yksinkertaisesti sillä että vaihtaa alkuperäisen stefan tilalle fiksumman 2-huulisen stefan jota käytetään esimerkiksi Suzukeissa.
Tuolla lisää aiheesta muistiinpanonomaisesti : https://v2tre.wordpress.com/2013/03/02/ohlins-fg8861-date-feb-16-2002/

Normaali-ihminen ei havaitse pientä kitkan lisääntymistä eikä keulan käytös noilla stefoilla muutu muuten kuin että öljyt alkavat pysymään sisällä.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #48 : Kesäkuu 11, 2015, 16:57:50 ip »
Lainaus
Guzzin urheilumalleja myydään enempi niinkuin mielikuvilla
Pitäisi JuhaV:n joskus kokeilla minun yleiskäyttöön (ei rata-ajoon) optimoitua V11 Guzzia. Eikös 1100Sport ollut viimeinen "Guzzin urheilumalli" ja sekin tahallaan vesitetty moottorinsa puolesta koska 8V oli liian kallis, vielä ei olisi päästöjensä puolesta ollut liian vanha. Siihen aikaan (1995) ilmajäähynä teho oikeilla haminoilla muihin vastaaviin vehkeisiin nähden, painoa toki liikaa. Muistan yllättyneenä katselleeni "Brad the bikeboy" -sivujen graafeista että Daytonaan nähden yllättävän lähellä vaikka sportissa oli vanha maamoottori. Kun Aprilia tuli omistajaksi loppui askarointi urheilumallien kanssa. http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5370.0
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2015, 20:24:08 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

JuhaV

  • Vieras
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #49 : Kesäkuu 11, 2015, 18:03:04 ip »
Pitäisi JuhaV:n joskus kokeilla minun yleiskäyttöön (ei rata-ajoon) optimoitua V11 Guzzia. Eikös 1100Sport ollut viimeinen "Guzzin urheilumalli" ja sekin tahallaan vesitetty moottorinsa puolesta koska 8V oli liian kallis, vielä ei olisi päästöjensä puolesta ollut liian vanha. Siihen aikaan (1995) ilmajäähynä teho oikeilla haminoilla muihin vastaaviin vehkeisiin nähden, painoa toki liikaa. Muistan yllättyneenä katselleeni "Brad the bikeboy" -sivujen graafeista että Daytonaan nähden yllättävän lähellä vaikka sportissa oli vanha maamoottori.

Kiitos tarjouksesta, mielelläni kokeilen jos tilaisuus tulee ! Olen kyllä V11:llä ajanut useammallakin yksilöllä ja kyllähän se oli aikanaan Guzzin sporttipyörä (ja on vieläkin) kun sitä vertaa muuhun Guzzi-portfolioon.

Nyt saatan synnyttää mielenliikkeitä mutta kirjoitanpa kuitenkin tämän : Eli Sportin 1100 cc ruiskukone ja Daytonan/Centauron 1000 cc ruiskukone eivät suuremmin tehoissa kyllä toisistaan eroa käytännössäkään. Moottoreilla on jonkin verran erilainen luonne mutta kulussa ei käytännön eroja ole. 1100 vääntää hieman alempaa mutta  1000 8V on kierrosherkempi. Eli 1000 cc 8V hieno ja nyt jo aika harvinainen kone mutta absoluuttisessa kulussa ei hyvässä iskussa olevaan 1100 Sportiin ole juurikaan käytännössä eroa. Ulkonäössä ja habituksessa kylläkin. Vanha 8V on massiivisen ja hienon näköinen mylly.

Eli tästä päästäänkin kätevästi siihen että Camn se sun V11 kulkee käytännössä ihan yhtä hyvin kuin vanhemmat Daytonat :)





Jullu

  • Viestejä: 29
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #50 : Kesäkuu 11, 2015, 20:17:29 ip »
Onnea uudelle pyörälle ! Jos se on kunnossa, ihmeen halvalla läksi ja hyvään seuraan pääsi. Samaa "porukkaa" siis kun "Klassikko", hienoja italialaisia talli täynnä. Tuollaiset tallit pitäisi merkitä Gruppon kalentereihin nähtävyyksiksi, joita voi käydä matkan päästä ihailemassa... Kyl maar se 6 tonnin arvonen on nyt kumminkin. Eihän niitä saa neljällä edes Saksasta (ilman autoveroa), Italiasta ehkä jos säkä käy. Nää italialaiset on joskus rivikauppiaille murheenkryynejä, joista käteissuoritusta vastaan saattavat hankkiutua eroon ostajan kannalta hyvällä hinnalla. Oliko puhetta siitä Rosso Corsa -höpötyksestä? Miksi ihmeessä sellaista puuta heinää ilmoitukseen olivat kirjoittaneet ? Oletko katsonut valmistenumerolla Piaggion sivuilta että mikä malli se oikeasti on?

Hyvä toveri Camn, onko sulla tarkempaa linkkiä tänne Piaggion sivulle? Tunnustan, olen liian vanha ja laiska tän internaaliwepin kanssa.

Olen tänään tehnyt huollon Lemppariin ja reilun 35v Guzzi kokemuksella sanoisin että ihan ok se on. Saatan jopa uskoa mittarissa olevat reilut 38tkm.

En usko, että Takatalo Oy, joka on vanha ja arvostettu mp-liike, tahallaan yrittävät kusettaa asiakasta mallimerkinnän kanssa. Kyse lienee heille oudosta merkistä jonka itsekin myönsivät: "Ei me oikeen näitä Guzzeja tunneta eikä osata myydä". RossoCorsa-malli on ehkä vaan jostain sattunut heille ensimmäiseksi silmiin.
 Ehkä tämä ja se, että pyörä oli pitkään heillä myynnissä selittävät myös hintaa. Lähemmin pyörää tutkittuani 4keur vaikuttaa oikein hyvältä (asiakkaan kannalta) hinnalta.

Pyörän mukana ei tullut mitään ohjekirjaa joten jos joku osaisi kertoa mitä takaiskarin lukuisista säädöistä tapahtuu, olisin kiitollinen. Nyt takapää vaikuttaa lötteröltä kuin metsäsieni sateella.

Terv, Jussi

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #51 : Kesäkuu 11, 2015, 20:58:39 ip »
Kotimaankielistä kirjallisuutta ei liene helposti saatavissa. Nyt pitäisi tietää minkä kielisen opastuksen kanssa pärjäisit. Ohessa kuva erään LM-mallin takajousen säädöistä. Pitäisi kuitenkin olla tarkempi määritys siitä mikä malli on tarkalleen kyseessä. Jousituksia lienee useamman merkkisiä ja ovat sen verran erilaisia että perussäädöt voivat olla myös erilaisia. Itse tunnen parhaiten WP:n tekniikan.

Oireista päätellen takajoustintuessasi on paluuvaimennus löysällä tai kapine on rikki/huollon tarpeessa. Onhan sillä jo ikää.

Itse olen löytänyt tietoja helposti täältä: http://guzzitek.org/gb/accueil_gb.htm

Muita osoitteita ja linkkejä olen koonnut tänne: http://www.motomatti.fi/2014/10/guzzitietoutta-netista.html
Valitan jos kaikki linkit eivät toimi. Pääasiassa englanninkielisiä sivuja.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #52 : Kesäkuu 11, 2015, 21:13:21 ip »
Pitäisi JuhaV:n joskus kokeilla minun yleiskäyttöön (ei rata-ajoon) optimoitua V11 Guzzia. Eikös 1100Sport ollut viimeinen "Guzzin urheilumalli" ja sekin tahallaan vesitetty moottorinsa puolesta koska 8V oli liian kallis, vielä ei olisi päästöjensä puolesta ollut liian vanha. Siihen aikaan (1995) ilmajäähynä teho oikeilla haminoilla muihin vastaaviin vehkeisiin nähden, painoa toki liikaa. Muistan yllättyneenä katselleeni "Brad the bikeboy" -sivujen graafeista että Daytonaan nähden yllättävän lähellä vaikka sportissa oli vanha maamoottori.

Kiitos tarjouksesta, mielelläni kokeilen jos tilaisuus tulee ! Olen kyllä V11:llä ajanut useammallakin yksilöllä ja kyllähän se oli aikanaan Guzzin sporttipyörä (ja on vieläkin) kun sitä vertaa muuhun Guzzi-portfolioon.

Nyt saatan synnyttää mielenliikkeitä mutta kirjoitanpa kuitenkin tämän : Eli Sportin 1100 cc ruiskukone ja Daytonan/Centauron 1000 cc ruiskukone eivät suuremmin tehoissa kyllä toisistaan eroa käytännössäkään. Moottoreilla on jonkin verran erilainen luonne mutta kulussa ei käytännön eroja ole. 1100 vääntää hieman alempaa mutta  1000 8V on kierrosherkempi. Eli 1000 cc 8V hieno ja nyt jo aika harvinainen kone mutta absoluuttisessa kulussa ei hyvässä iskussa olevaan 1100 Sportiin ole juurikaan käytännössä eroa. Ulkonäössä ja habituksessa kylläkin. Vanha 8V on massiivisen ja hienon näköinen mylly.

Eli tästä päästäänkin kätevästi siihen että Camn se sun V11 kulkee käytännössä ihan yhtä hyvin kuin vanhemmat Daytonat :)






Olisikin hauska päästä kokeilemaan niitä saksalaisten (dynotec) rakentamia isokuutioisia 8v koneita. Eli mitä ne lisäkuutiot vielä saavat makua tuohon vanhaan Daytona-mottiin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #53 : Kesäkuu 11, 2015, 21:38:40 ip »
Lainaus
Virkailija sanoi, että sille tilanteellehan täytyy sitten tehdä jotain
Hyvä ettet haaveillut mitään enempää, jos olisit silmät pyörien selitellyt että voisi nostaa vähän enemmän samalla kertaa kun olisi niitä lisävarusteita saatava, tämä kun on nääs enemmän sellainen maamoottorilla varustettu raktori, itse asiassa, työkalu joka viedään tuonne pitäjän puolelle... Olisivat tilanneet kumitaksin... Onneksi noita kuvaliitteen mukaisia tehtaan alkuperäislisävarusteita ei ole enää saatavilla mistään millään rahalla, ja laiton tieliikennekäytössä tuollainen ecu ja katittomat putket olisivatkin, että sen puoleen turha kenenkään haaveilla...

Lainaus
onko sulla tarkempaa linkkiä tänne Piaggion sivulle
Jo vain:http://static.piaggio.com/recall/form-piaggio_en.html. Sinne kun nakutat valmistenumeron tulee vastaus:
"
The sent VIN numnber is: XXXX (syötetty valmistenumero)
This chassis number corresponds to vehicle: V11 XXXXXX (tämä valmistenumero on yhtäpitävä ajoneuvon: V11 XXXX kanssa)
"

Lainaus
olen liian vanha ja laiska tän internaaliwepin kanssa
Kun moottorissa on jo kiiltävä lakkaus, alkukäyrissä yhdysputki, kaasuvaijereita on kaksi, mittarit ovat mustat ja bensapumppu on tankissa, on kyse katilla varustetusta pyörästä 2003 eteenpäin.
Lainaus
vanha ja arvostettu mp-liike - - kyse lienee heille oudosta merkistä
Mutta jos on työkseen mp -kauppias, on myös tiedossa mistä saa helposti tietoa. Jos kirjoittaa hakukoneeseen "moto guzzi v11 modeal years" tulee vastaukseksi pitkä lista linkkejä, joista alkaa selvitä. Lisäksi ammattilainen osaa lukea valmistenumerosta yhtä sun toista. Soitto maahantuojalle - he pystyvät kertomaan valmistumispäivämäärästä alkaen tarkat tiedot helposti Piaggion tietokannasta.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 13, 2015, 13:13:41 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #54 : Kesäkuu 12, 2015, 08:30:01 ap »
No voi pentele! Siinähän ne on tutut änkkärit, tankkarit, tarakat ja ecut. Mistä sinä Mika näitä kuvia aina kaivat? Joo, rata-ajoon. Sittenhän ne on justiinsa oikealla miehellä.  ;D

Jullu

  • Viestejä: 29
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #55 : Kesäkuu 12, 2015, 08:44:24 ap »
Aivan loistavaa! Iso kiitos infopaketista Camn!
Ehkä voitaisiin joskus jutella enemmänkin Italian ihmeistä?
Teidän "pajan" ohi kuitenkin ajelen kerran viikossa.
Terv,
Jussi

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #56 : Kesäkuu 12, 2015, 14:41:38 ip »
Tarttee joku kerta kun ei ole tankkilaukkua paikoillaan herutella oikein kunnolla, että minne saakka se jaksaa nostaa nopeuden. Olen samaa mieltä kuin V Saano tuolla yhdessä V11 jutussa, että se mittari ei pahemmin nopeuksia liioittele. Kertoo jo sekin, että kierrokset oli puolivälissä keltaista kutosella. Uskon, että kiertää sinne kasitonnille kyllä.

ToyBoy

  • Vieras
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #57 : Kesäkuu 13, 2015, 11:19:02 ap »
Sorry tämä venkoaminen, mutta löysin uuden herkun ja taas sitä mennään. Aktivoin myös ilmoitukseni myydään- palstalla. Tiedän että tämä päättämättömyys rasittaa, mutta yrittäkää olla pitkämielisiä. Kiitos.

ToyBoy

  • Vieras
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #58 : Kesäkuu 16, 2015, 23:37:32 ip »
Griso 850 2008 tuli taloon ja california meni. Mixed feelings. Mutta kylläpä kulkii griso nätisti, tsiisus. Näppärä peli. Moottoritiellä vaan kävi niskan päälle pitemmässä juoksussa. Saattaisi pikkkupleksi auttaa. Ja sellainenhan näyttää myynnissä olevankin. Tässä sitä nyt ollaan, V11Le Mansista alkanut pakkomielle sai onnellisen lopun. Vaimo on toista mieltä. Ehdotin että voisin maksaa hassaamani talousrahat vaikka luonnossa,  mutta ei tuo laskennallisen elinikäni puitteissa maksamani lyhennys riittäisi kuulemma edes korkoja kattamaan.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #59 : Kesäkuu 17, 2015, 00:12:41 ap »
Lainaus
Griso 850 2008 tuli taloon
Onnea uudelle pyörälle !  Menetettiin potentiaalinen V11 -kuski "Huligaanijengiin" (Grisot) ;).
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2015, 19:22:00 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.