Kirjoittaja Aihe: griso ja v11 le mans rosso corsa  (Luettu 35837 kertaa)

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #30 : Kesäkuu 10, 2015, 09:29:18 ap »
Pakko kiusata ToyBoyta vielä. Nimittäin kun itselläni on kovin vähän sellaisia tavaroita joilla voisi elvistellä edes pienemmässä porukassa, omista henkisistä tai fyysisistä ominaisuuksista puhumattakaan, niin silloin nousee tuollainen V11 Lemppari ihan omaan arvoonsa. Olen pähkinöinä siitä, että Mandellossa sellaisen tekivät ja että se kahden huolellisen isännän jälkeen päätyi minulle. Vaikka pyörä on hyvä, niin kymmenessä vuodessa kelloon on kertynyt ainoastaan 23000 kilsaa. Ilmeisesti kaikilla on ollut se sama tyyli kuin mulla, että tuodaan ulos jaloittelemaan vain aurinkoisina päivinä.

Nyt on tullut kuitenkin muutamaan päivään tullut ajeltua Corsalla melkein tuhannen kilsaa sekä mutkatietä, että nopeaa siirtymää. Autossa on huolto jo kolmetonnia pitkänä, niin on pitänyt ottaa Guzzit osittain työmatka-ajoon. Pakko purkaan hieman fiiliksiä näin "pitkän" ajorupeaman perään. Tuohan on minulta melkein rautaperseajo.
Sunnuntaina se Lahden keikka reittiä Savitaipale-Tuohikotti-Selänpää-Jaala-Vuolenkoski-Vierumäki ... ja sama palatessa toisinpäin. Ei tarvinne sanoa, että tuollaisella reitillä V11 on aivan elementissään. Ja se perävälitys ja välitys ylipäätänsä ... aivan loistava. Vaihdetta ei tarvi isommin veivata jos ei erikseen halua hakea urheilullista fiilistä. Toista on Vintagen suola-aavikko-loikkariperällä. Se ei ole enää halusta kiinni vaan pakosta, jos ei halua vinguttaa kolmosella koko reissua. Ja silti tykkään veivata ja vinguttaa Vintagella.

Pidemmillä, suoremmilla ja vauhdikkaammilla siirtymillä homma tuntuu yhtä nautittavalle. Kulkee kuin juna mutta aavistuksen pienemmillä kolinoilla. Mukava katsoa esim. Porvoon "moottoritien" pateissa ja notkelmissa sellaisissa 130-140 km mittarinopeuksissa miten suurin osa henkilöautoista keikkuu kuin ankat aallokossa. Kananmunat tuskin säilyisi ehjänä korissa. V11 alusta nielaisee ne melkein huomaamatta. Ei siis niitä munia vaan ne heitot.

Sunnuntaina katselin edestäpäin kun V11 ja kaverin 996 Ducati oli rinnatusten. Guzzi näytti Ducatiin verraten korkealta kuin Belaruksen traktori. Mutta siinä olikin rinnatusten sportti ja touring-sportti. Tuo V11 Le Mansin kate ja ajoasento on ainakin mulle aivan passeli. Muistuttaa muuten aika lailla tyyliltään ja varmaan mittasuhteiltaankin Laverdan SFC 1000 mallia 80-luvulta. Sellaistakin aikanaan himoitsin, mutta jäi finanssisyistä Piikkiöön ja jatkoin matkaa Guzzilla. Ehkä hyvä niin.

Ok, tuohon minun hehkutteluuni V11 Guzzin ominaisuuksista sanoisi joku hondacebarimies, että nuo ominaisuudet on hänellä kahteen kertaan parempana ja moottoritehot päälle. Olkoon, minulle riittää se fiilis mihin kaikkeen kolmipyöräjeepin moottori tykötarpeineen on saatu taipumaan. Sekä Calissa, että V11 Lempparissa.
Kysyit ToyBoy tuolla ketjun alussa, ekassa viestissä, että millainen mahtaa V11 olla pitkässä reissussa. Uskon, että aivan erinomainen. Siis kun ajaa yksin.
Jospa tässä saisi itseään sen verran niskasta kiinni, että lähtisi vuoden päästä syksyllä Mandelloon Air Balticin sijasta vaikka Via Balticaa pitkin, niin kova on pohtiminen, että Vintturilla vaiko mustalla Corsalla. Puolensa molemmissa ja puntit tasan.

ToyBoy

  • Vieras
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #31 : Kesäkuu 10, 2015, 10:38:39 ap »
No joo...älkää lyökö lyötyä :D. Eilen pistelin Cali kolmosella pitkin poikin Sastamalaa ja lähialueita päätyen aina Tampereelle. Ensin R.M. Heinolle kuolaamaan Guzzeja ja sitten siihen Särkänniemen kupeeseen, mustalahti tai mikä se nyt oli, katsomaan moottoripyöräkokoontumisen satoa. Oli aika monta Guzzia; vanha musta le mans 1000 (oisko ollut 80-luvun puolesta välistä), yksi Griso, muutama California, yksi hienosti cafe racer-tyyliseksi rakennettu sp 1000 ja v7 racer, v7 II ja varmaan muitakin. Kilometrejä Las Pargasista kertyi n. 450 ja oli se yhtä jubileeta. Pari kertaa Tampereella liikennevaloissa en saanut ykköstä silmään ja arvoin siinä vaihteita aikani. Onneksi lähti kakkosella, kas kun vääntää. Ja Heinolle oli näyttävä sisääntulo; taas ykkönen präkäsi, piti pysähtyä ja siinä liikenteen keskellä ihmetellä miten kärsivällisiä nuo Tammerforssin autoilijat ovatkaan. Aika harvoin tuo vaihdehässäkkä tapahtuu, ja kun ennakoi tilanteita ja vaihtaa vielä liikkeellä ollessa pienemmälle, niin yleensä välttyy ongelmilta. Mutta kun tulee äkkinäisempi pysähdys, niin saattaa käydä kylmät. No, tilanne voi olla nolo, mutta pari sekuntia sinne tänne. Jopa läpileikkaus-turkulainen mobilisti saattaa tuollaisen viiveen sietää. Nyt on niin, että arpa on heitetty ja pitkän harkinnan tuloksena (rationaalinen ajattelu on tuottanut neutronipommin suom.huom.) pistän Calin ja yammun tämän foorumin myyntipalstalle, jos vaikka kiinnostusta ilmenee. Näitä ei tosiaankaan riitä Kaikille ;D

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #32 : Kesäkuu 10, 2015, 11:08:50 ap »
Lainaus
nousee tuollainen V11 Lemppari ihan omaan arvoonsa
Niin, käytettyjen V11 mallien myyntihän on siirretty maailmalla liikkeisiin, jotka tuntevat tämän tason vehkeet parhaiten (kuva). Se on oikein koirille että luut on kovia...

Lainaus
Kananmunat tuskin säilyisi ehjänä korissa. V11 alusta nielaisee ne melkein huomaamatta
Uskallan epäillä että Öhlins -jousitus auttaa asiaa. Se on jotenkin eleetön mutta napakan kova ja kaikki säädöt löytyy. Kun tulee vauhdikkaasti hyvällä kallistuksella röykkyiseen asfalttimutkaan... voi luottaa että renkaat pysyvät tiessä. Vastapainoksi sitten on stefoja vaihdettava useammin eteen.

Lainaus
Kulkee kuin juna mutta aavistuksen pienemmillä kolinoilla
Tässä auttaa se suuri "LeMans" -kate kun se on siellä "kaukana edessä" arvelen. Muut mallit saattavat olla woblausherkkiä kun mennään yli 120 km/h. Siinä mielessä katteella varustettu on varmasti hyvä valinta jos vaikka pitää päästää Saksan läpi yhtä soittoa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2015, 20:27:15 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #33 : Kesäkuu 10, 2015, 11:40:29 ap »
Tuosta woblauksesta: Innostuin tuossa aamuvarhaisella minäkin, vanha ukko, kääntämään hetkeksi kahvaa sinne perille asti. Ajoasento normaalin pysty (kuskilla pituutta rapiat 180 cm) ja tankkilaukku paikallaan, joten ei oikein voinut eikä viitsinyt mennä rähmälleen katteen taakse. Moottoriliikennetiellä suoraa sekä loivaa väärää, niin kahdensadan vauhdissa (mittarinäyttö, ei poliisin tositetta) ei mitään merkkiä mistään woblauksesta tai huojunnasta.
Eikä siitä mistä mun motoristikamu kertoi 80-luvulla. Yksi savitaipalelainen kaveri oli tehnyt japsimotskarilla jotain nopeuskoetta Taavetintiellä ja pyyhkäissyt metsään. Kysyin, että mikä kävi, menikö rengas? "Ei, se alkoi vaan muuten vänttyämään se pyörä." Vänttyäminen on muuttunut nyt woblaamiseksi.   ;D
Näkyy kiertävän kone tuossa 200 vauhdissa 7500 kierroksen huudeilla. Vintage kulkisi noilla kierroksilla ja vitosella melkein kolmeasataa. Taidankin testata viikonloppuna ...  :P


Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #34 : Kesäkuu 10, 2015, 12:07:03 ip »
Lainaus
ei mitään merkkiä mistään woblauksesta tai huojunnasta
Se on hyvä. Tunnustan että olen hienohelma ja ikuinen säätäjä... Omalla kohdalla asia korreloi suoraan tuulipinnan ja painonjakautuman kanssa. Uskon että tämän vuoksi uusimpien pienikatteisten mallien pikkukate laitettiin "kepin nokkaan" hieman edemmäs => aiheutti kovemmissa vauhdeissa keulalle painovoimaa enemmän alas.[/size]

Pienestä se on kiinni. Yllättäen etupyörän jarrulevyjen paino vaikuttaa myös tuntuvasti. Kiinni ovat olleet 3,1 kg painoa tuovat. Kokeilin 2,6 kg painavia: selvästi epävakaampi. Nyt on 3,3 kg painavat alkuperäiset Brembo serio orot. Ei selkeää eroa 3,1 kg painaviin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2015, 20:26:23 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

ToyBoy

  • Vieras
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #35 : Kesäkuu 10, 2015, 15:19:43 ip »
miksi mulle aina näin käy käy käy käy....enää ei tartte murehtia, Le Mans on näemmä myyty. Aamulla vielä oli myynnissä. Onnea uudelle omistajalle.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #36 : Kesäkuu 10, 2015, 17:52:46 ip »
...Nyt on ... alkuperäiset Brembo serio orot.

Onpa tosi 'orot' kun on mustat... No, kai se kehitys kehittyy... Toivottavasti sentään edes puoli kelluvat?

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #37 : Kesäkuu 10, 2015, 18:42:30 ip »
Lainaus
Toivottavasti sentään edes puoli kelluvat?
En huomannut kokeilla vaikka on ranta melko lähellä... Ei vaan, yllättäen nämä ovat "kokokelluvat". Prikka pyörii helposti ja jarrulevy liikkuu "naksuen" prikan akselin suuntaisesti. Olisiko sama ratkaisu kuin 1100 Sport Corsassa, jonka esitteessä kelluvia jarrulevyjä muinoin mainostettiin? Ehkä tuntuvat hypistellessä hieman "halvemmilta" nämä mustat? Sama takalevyn kanssa, se on kokorosteria (yhdestä palasta valmistettu), ei kelluva, ei mustaa ei kultaa.
http://am-moto.brembo.com/en/detail/78B408A3.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2015, 21:50:25 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Jullu

  • Viestejä: 29
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #38 : Kesäkuu 10, 2015, 21:41:12 ip »
Tunnustan... minä sen ostin. Muiden italialaisten kaveriksi. Ei (toivottavasti) ole heti tulossa uudestaan myyntiin.
ToyBoy, voidaan ehkä palata asiaan uudestaan muutaman vuoden kuluttua.
Lupaan pitää sitä hyvin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2015, 06:38:56 ap kirjoittanut Jullu »

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #39 : Kesäkuu 10, 2015, 22:10:31 ip »
Onnea uudelle pyörälle ! Jos se on kunnossa, ihmeen halvalla läksi ja hyvään seuraan pääsi. Samaa "porukkaa" siis kun "Klassikko", hienoja italialaisia talli täynnä. Tuollaiset tallit pitäisi merkitä Gruppon kalentereihin nähtävyyksiksi, joita voi käydä matkan päästä ihailemassa... Kyl maar se 6 tonnin arvonen on nyt kumminkin. Eihän niitä saa neljällä edes Saksasta (ilman autoveroa), Italiasta ehkä jos säkä käy. Nää italialaiset on joskus rivikauppiaille murheenkryynejä, joista käteissuoritusta vastaan saattavat hankkiutua eroon ostajan kannalta hyvällä hinnalla. Oliko puhetta siitä Rosso Corsa -höpötyksestä? Miksi ihmeessä sellaista puuta heinää ilmoitukseen olivat kirjoittaneet ? Oletko katsonut valmistenumerolla Piaggion sivuilta että mikä malli se oikeasti on?
V11 - it defines you.

ToyBoy

  • Vieras
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #40 : Kesäkuu 10, 2015, 22:21:14 ip »
Moi, mukavaa jos hyvään kotiin pääsi. 4k kuulostaa vallan sopuhinnalta. Jos joskus syystä tai toisesta luopua siitä haluat, niin annahan kuulua. Tuon yllä olevan linkin takaa löytyi tosi herkku, mutta menee yli kipurajan, ei maha mitään. Olen tyytyväinen näihin omiin pyöriin, joten en mitenkään siipi maassa ole.  Erittäin hienoista vielä hienompaan-akselilla ei häviäjiä oikeastaan ole. Tuo LM nyt vaan  on niin käheä peli. Ja jos makuasioista kiistellään (ja vastoin yleistä käsitystä niistä pitää kiistellä!), niin LM:n muotokieli päihittää grison, ei ehkä mennen tullen, mutta kuitenkin. Jos Cali aiheuttaa rintakarvojen kasvua, niin mistä nämä nenä-ja korvakarvat kasvunsa ammentavat?

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #41 : Kesäkuu 11, 2015, 10:25:21 ap »
Lainaus
tosi herkku, mutta menee yli kipurajan, ei maha mitään
=> Käymään ja juttelemaan? Guzzit on sellasia että jos on ostamassa, mistään ei saa halvalla ja jos on myymässä, kukaan ei maksa mitään... aina kannattaa keskustella ja tehdä tarjous kaikessa ystävyydessä?  Se vaarahan siinä tietty on että kun näkee ja ajaa... voi käydä niin että joutuu selittämään vaimolle asiaa anteeksi pyytävästi kirkollisin termein "mutta kun liha on niin heikko".
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2015, 00:52:54 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #42 : Kesäkuu 11, 2015, 10:48:16 ap »
Se vaarahan siinä tietty on että kun näkee ja ajaa...

Jep. Noin siinä käy. Kuten aiemmin tuolla mainitsin, niin tiesin tässä joku vuosi sitten, että imatran Mikalla on aiheenmukainen masina myynnissä. Suljin asian pois mielestäni.
Sitten jouduin yhden muun jutun vuoksi poikkeamaan talossa ja käytiin tallissa katsomassa. No joo, kylmät tyypit otin ja siitä se infektio sitten iski nahkapöksyjenkin läpi.
Parin päivän päästä oli pakko soittaa ja kysyä audienssia koeajolle. Ajattelin, että voisin ehkä sillä keinolla eheytyä takaisin "en osta enää moottoripyöriä" tilaan. Teoria ei toiminut.
Tukka suorana pankkiin ja huusin jo tuulikaapissa, että poden keskivaikeaa moottoripyöräkuumetta. Vähättelin siis oireita. Virkailija sanoi, että sille tilanteellehan täytyy sitten tehdä jotain.

Tilanne oli sikäli helppo, että kun en ole ulkoistanut päätöksentekoa (avioliitto), niin asia oli pelkästään minun ja virkailijan välinen.  ;D

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #43 : Kesäkuu 11, 2015, 13:01:29 ip »
En näe kuvassa ahtautta, pikemminkin runsautta... etupainoinen näyttäisi olevan, mutta sitähän nykyisin suositaan.  ;)
Emeritus-guzzisti

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #44 : Kesäkuu 11, 2015, 14:19:44 ip »
Waude! En muistanutkaan, että se on noin mageen näköinen. Pyörä.
Mistä lie Pekka kuvan napannut? Varmaan jostain Kaakonkulman Guzzitapaamisesta.