Tähän kai voisi vastata jotakin, kun tulin hiljattain ostaneeksi sivuvaunullisen V7 Specialin, jota tälläkin foorumilla kaupiteltiin. Parin kuukauden kokemuksella voin sanoa, että ainakin tuo mutkarunkomalli sopii pulkan kiskomiseen mainiosti. Ainoa miinus on nelivaihteinen laatikko, jonka nelonen on vaunukäytössä hiukan liian pitkä ja kolmonen puolestaan liian lyhyt. Myöhemmissä Guzzeissahan on viisilovinen aski ja enemmän tehoa, joten niiden kanssa tuota ongelmaa ei varmaankaan esiinny.
Veturi on ohjausvaimenninta lukuun ottamatta täysin vakio, vaununa yhdistelmässä on Watsonian Palma, joka on samaa ikäluokkaa kuin veturikin. Vaunu on ulkonäöltään "peribrittiläinen" (siis susiruma), mutta ehkä juuri siksi se sopii hyvin tuon V7:n vierelle. Sekään kun ei tunnetusti mikään varsinainen muotoilun kukkanen ole. Minun mieleeni tuo Palma on sikälikin, että se ei ole ihan kevyimmästä päästä. Sillä voi siis ajaa tyhjänäkin ilman että tulee huonot housuun jokaisessa oikealle kääntyvässä mutkassa. Se ei kuitenkaan ole mikään mahdoton möhkäle, joka vaatii veturiin swingikeulat sun muut vempaimet.
Tonti-runkoiset Guzzit vaikuttaisivat olevan Ilmapää-Bemareiden ohella kenties yleisimmin käytettyjä sivuvaunun vetureita maailmalla. Voi siis sanoa, että käytännössä kaikki sivuvaunufirmat tarjoavat valmiita asennussarjoja Guzzille. Valinnan varaa siis on, jos on uutta vaunua hankkimassa.
Uusien vaunujen vaunujen hinnat taitavat asennusvalmiina (siis kiinnikesarjoineen) alkaa siinä jostakin reilusta kolmesta tonnista, ylärajana taivas. Valmiit Guzzi-yhdistelmät maksavat käytettyinä Saksassa suunnilleen neljästä tonnista ylöspäin. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että hinnat ovat vaunun kanssa samaa luokkaa kuin Suomessa soolona.
Internjetistä löytyy alan firmoja paljonkin, erityisesti jos saksan kieli taipuu. Ihan hyvä lista on vaikkapa tässä:
http://www.classic-motorrad.de/sidecar_links.htm