Tänään kävin taitajalta hakemassa:
- takajalkatapin kannakkeeseen rakennetun pulikan, johon tulee vaunun alatakakiinnike
- extrapitkän moottorinkannatuspultin, joka pitää paikallaan apurunkoa, johon tulee kiinni etualakiinnike.
Mittasin, että vaunun iskunvaimentaja on silmän keskeltä silmän keskelle noin 285 milliä, joka on sattumoisin sama mitta kuin tässä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830791/Iskunvaimennin-Chopper-yleismalli-285-mm-mustaEi niin että Velorexin tehtaan käyttämä iskunvaimennin, mikä paikalleen pujotettiin vuonna 1985 olisi sinällään huono, vaikka voihan se sitäkin olla, mutta kuvittelisin että tukevampi iskunvaimennin kuitenkin olisi painavampaan pyörään (kuin joku Jawa 350 tms) sopivaisempi.
Seuraavat askeleet:
- iskari Motonetistä (ellei joku halua diilata parempaa halvemmalla) (done)
- Guzziin takajalkatappi kiinnikkeineen paikalleen (done)
- apurunko käsittelyyn; ruosteet pois (fosforihappoa) ja väri pintaan ja paikalleen uudella käsityönä tehdyllä pultilla (done)
- laukkuraudat (sivu- ja takalaukut) pois (done)
- Guzziin takavalo, jossa on integroitu rekisterikilven valo. nykyisestä on näköjään unohtunut tuo kilven valaistus... tallikaverilla oli sattumalta sopiva ylimääräinen, joten ei tarvitse edes ostoksilla käydä (done)
- Guzzin takavilkkujen säätö (toinen on vähän huonossa hapessa)
- haaraliittimet sähköille (oikea vilkku, takavalo, jarruvalo)
- vaunun sähköjen siivous, polttimoiden päivitys vuodesta 1985 vuoteen 2015
- pakoputken harjaus (ruosteet pois) ja maalaus (että katsastusmiestä ei kummastuta turhan takia) (done)