Kirjoittaja Aihe: Stelvion huolto  (Luettu 18934 kertaa)

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #15 : Helmikuu 15, 2015, 19:31:30 ip »
Moi
Perän kardaanitunnelissa ei oikein ollut kuin pintaruostetta, kosteutta eikä mitään muutakaan ylimääräistä.
Laitoin nippuun ja sain rikottua yhden perän neljästä pultista. Mistä uusi niinkuin motomatti kirjoitti ei tavallinen rautakauppa pultti.
Jarru kiinnitys "kehikosta" jengat lähti mukaan, mistäs Brempron osia ?
Pitääkö oikein tilata ulkomaan pelleiltä. Mitäköhän seuraavaksi hajoitan.

 Timppa

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #16 : Helmikuu 15, 2015, 20:17:22 ip »
Oireista päätellen sulla on rannemomentin käytön optimoinnissa sanomista. Nuo kierteet ovat sen verran järeitä että on tarvinnut, nyt tai aiemmin, vääntää huomattavasti yli sopivan momentin. Suosittelen hankkimaan ison ja pienen momenttiavaimen vastaisen varalle.

Pultteja saanee alkuperäisvaraosana maahantuojalta. Voi olla tilaustavaraa tai jos oikein ruinaat niin voit saada käytetyn pultin heti vaihtopyörästä tai uudestakin. Näin toimi ainakin edellinen maahantuoja jos oli ajokausi ja tilaus olisi ottanut useita päiviä.

Eikös ne perän pultit olleet keskilujalla kierreliimalla kiinni?

Kierrereikiä voi kunnostaa: Ylivoimaisesti paras kierteenkorjausmenetelmä on Helicoil. Niitä pitäisi saada asentaa vain koulutettu asentaja. Harrasteasentajalta käy usein niin että on tullut tehdyksi yksi tai useampia virheitä asennuksessa ja kirotaan koko korjausmenetelmä manalan alimpaan paikkaan. Samalla on rikottu korjattava kohde korjauskelvottomaksi.

Osa Helicoil-jäljitelmistä on kelvottomia. Useimmilla niistäkin saa korjattua mutta pitää osata vielä enemmän koska asennusvälineet ovat puutteellisia.

http://www.motomatti.fi/2011/12/kierteen-korjausmenetelma.html

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #17 : Helmikuu 26, 2015, 09:36:25 ap »
Eilen illalla aloitin Stelvion huoltoa ja onhan helppoa hommaa verrattuna muihin hämmentämiini Guzzeihin. Ei tarvitse kaivaa pa-, ilmansuodatinta tai eikä Norgen pikkutulppia tankin alta. Satulan alla on heti ilmansuodatin ja tulpat sekä parin ruuvin irroituksella tulee näkyviin tankin takaosa ja siitä löytyy pa-systeemi suodattiminen. Jotakin silti on hankalammin. Peräöljyn poisturopun vieressä on muovinen jarruletkun kiinnike ja se ahdistaa ja vaikeuttaa ruuvin irrroitusta. Joo, en yritä irroittaa kiinnikettä kun on muovia. Vaihteiston pohjaproppu on kans hieman hankalasti pakoputken päällä mutta kun löytää oikeat ottee niin ok. Öljynsuodattimen irrottaminen vaatii pohjapanssarin poistamisen ja se lähtee ilman poskirautojen poistoa. Tosin ne etummaiset ruuvit olivat aika tiukassa ja erittäin kuivina. Itse asiassa oikeanpuoleinen katkesi. Onneksi jäin vajaan sentin tynkä niin ei pitäisi olla ongelma irrottaa. Sain jo liikkeelle mutta on siis tiukka. Pitäisi antaa koneen kulmaan kai hieman lämpöä.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #18 : Helmikuu 26, 2015, 11:25:07 ap »
Minusta vaikeampaa kuin muiden huoltamieni Guzzien. Kaatumaraudat pitää ottaa pois mikä on iso homma. Kuusiokoloja ainakin seitsemän ja eri kokoja. Pari erikokosta mutteria ja tööttikin piti ottaa pois. Sitten saa pohjapanssarin pois. Olen hankkimassa Stucchin tekemää alumiini panssari siinä on reikä öljynsuodattimelle. Toista mallia ei tahdo saada enään (sitä paremman näköistä) mutta toista on vielä tyrkyllä.
Muovikiinnikkeet perästä lähtivät nätisti.
Polttoaine suodatinta tuskin uskallan vaihtaa tulpista nyt puhumattakaan.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #19 : Helmikuu 26, 2015, 15:43:23 ip »
Jos Stelvio on vain reilusti katukäytössä niin siinähän voisi käyttää sitä pientä skooppia, jollainen on mm. 1200 Sportissa ja Norgen malleissa ilman alimmaista katetta. On siro eikä haittaa huoltoja.
http://www.wendelmotorraeder.de/bugspoiler-norge-1200-06-08-ex-30_3007_300702_30070201_3007020110_300702011009.html
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #20 : Helmikuu 26, 2015, 20:03:01 ip »
Ei kai rohjaketta voi kovin pahoihin paikkoihin viedä. Olen kyllä katsellut tuota samaa katteen osaa sillä silmällä.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #21 : Helmikuu 26, 2015, 20:59:36 ip »
Jos tuommonen "pohjapanssari" kun tuossa lamerssin stelviossa on, http://www.tlm.nl/en/motorcycles/stock/moto-guzzi-stelvio-1200-8v-abs/   ,olisi jäämässä jouten niin voisin vaikka vaihtaa tuohon sportin lärpäkkeeseen....
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #22 : Helmikuu 26, 2015, 22:45:32 ip »
Perään sain mahtumaan vain 3 desiä tavaraa ilmoitetun 3,8 desin sijaan. Vaihteistoon öljy meni että heilahti erikoisratin avulla. Moottoriöljy pitää ujuttaa kuten muihinkin kun ei kunnon rattia voi käyttää. On mulla sellainen mutkaputkikin rattiin mutta nokka on liian iso. Venttiilikopatkin ja tulpat irroitin samoin kuin laturinhihnankopan. Helppoa. Ja katkennut panssarin ruuvi on saatu irti.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #23 : Helmikuu 26, 2015, 22:49:33 ip »
Jos tuommonen "pohjapanssari" kun tuossa lamerssin stelviossa on, http://www.tlm.nl/en/motorcycles/stock/moto-guzzi-stelvio-1200-8v-abs/   ,olisi jäämässä jouten niin voisin vaikka vaihtaa tuohon sportin lärpäkkeeseen....

http://www.wendelmotorraeder.de/schutzblech-vorne-bugspoiler-stelvio-1200-08-ex-30_3007_300704_30070401_3007040110_300704011008.html

Tuollaistako olet kuolannut? ´08:ssani on sellainen hopianharmaaana. Pitääkö tehdä kevväämmällä P-joella reffit ja verrata osia...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #24 : Helmikuu 26, 2015, 23:20:47 ip »
Jos tuommonen "pohjapanssari" kun tuossa lamerssin stelviossa on, http://www.tlm.nl/en/motorcycles/stock/moto-guzzi-stelvio-1200-8v-abs/   ,olisi jäämässä jouten niin voisin vaikka vaihtaa tuohon sportin lärpäkkeeseen....

http://www.wendelmotorraeder.de/schutzblech-vorne-bugspoiler-stelvio-1200-08-ex-30_3007_300704_30070401_3007040110_300704011008.html

Tuollaistako olet kuolannut? ´08:ssani on sellainen hopianharmaaana. Pitääkö tehdä kevväämmällä P-joella reffit ja verrata osia...

Reffataan vaan. Voitais muutenkin kehitellä jonkunmoista yleistä viikkotapaamista sinne Nesteelle kun näitä Guzzeja alkaa olla tääläpäin joka toisessa torpassa.

Perään sain mahtumaan vain 3 desiä tavaraa ilmoitetun 3,8 desin sijaan.

Kyllä CARC:iin pitäisi se vajaa 4d mennä. Anna laskettua.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Junkers

  • Viestejä: 468
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #25 : Maaliskuu 05, 2015, 19:11:18 ip »
Peräöljyt pitäisi vanhaan  (vm. -99) Nevadaankin ajokaudeksi vaihtaa. Tässä ketjussa tuota Molykoten käyttöä suositeltiin, laittoipa Motomatti hyvän linkinkin aineen hankkimiseksi.

Olen tuolta Espoon R.M.Heinolta keväthuoltoa varten muutamia osia kysellyt ja samassa yhteydessä kyselin tuosta Molykotesta, jotta saako sitä heiltä. Vastaukseksi sain ilmoituksen, että Molykotea ei heiltä saa. Lisäksi todettiin valmistajan virallisen kannan asiaan olevan se, että nykyisissä öljyissä on sellaiset lisäaineet, ettei Molykoten käyttö ole tarpeen. Vähän tässä olen kahden vaiheilla. Olisiko kuitenkin vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia ? Helpommalla toki pääsisi, jolle tarvitsisi Molykotea hommailla.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #26 : Maaliskuu 05, 2015, 20:23:11 ip »
Peräöljyt pitäisi vanhaan  (vm. -99) Nevadaankin ajokaudeksi vaihtaa. Tässä ketjussa tuota Molykoten käyttöä suositeltiin, laittoipa Motomatti hyvän linkinkin aineen hankkimiseksi.

Olen tuolta Espoon R.M.Heinolta keväthuoltoa varten muutamia osia kysellyt ja samassa yhteydessä kyselin tuosta Molykotesta, jotta saako sitä heiltä. Vastaukseksi sain ilmoituksen, että Molykotea ei heiltä saa. Lisäksi todettiin valmistajan virallisen kannan asiaan olevan se, että nykyisissä öljyissä on sellaiset lisäaineet, ettei Molykoten käyttö ole tarpeen. Vähän tässä olen kahden vaiheilla. Olisiko kuitenkin vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia ? Helpommalla toki pääsisi, jolle tarvitsisi Molykotea hommailla.

Ei siitä molysta edelleenkään ainakaan haittaa ole. Eikä se nyt niin kallista litkua ole että hinnasta jäisi kiinni. Lisäksi kun guzzissa ne synteettiset hi-tec öljyt ei pysy sisällä niin ei niitä "kaikista parhaita" kaiken valmiiksi sisältämiä öljyjä voi edes käyttää.

Mulla on tällä hetkellä molykote loppu, korvikkeeksi hain motonetistä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/608051/LiquiMoly-kitkanvahentaja-MOS2
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #27 : Maaliskuu 05, 2015, 20:23:19 ip »
Omassa pikkulohkossa en ole käyttänyt, ei ongelmia.
Mutta Motonetista saa Liquimolyn vastaavaa ainetta. Siinä on hivenen enemmän liuotinta, eli on notkeampaa. On siinä mielessä helpompi laittaa suoraan perään, kun ei tarvi sekoittaa ennen kaatamista öljyniin joukkoon.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Junkers

  • Viestejä: 468
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #28 : Maaliskuu 05, 2015, 23:57:43 ip »

Laitetaan Molykotea. Ei se hinta niin suolainen ole. Harrastukset maksavat aina. Tuolla TLM:llä (Motomatin linkki) näkyi hinta olevan 17 €/purkki ja jos ulkomaan murretta oikein ymmärsin niin lähetyskulut Suomeen ovat 20 €. Taidanpa tilata tuolta. Samoilla lämpimillä (ja kuluilla) tulisi kaiketi useampikin purkki jos vaikka sattuisi täällä Turun seudulla olemaan muitakin Molykoten tarvitsijoita.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Stelvion huolto
« Vastaus #29 : Maaliskuu 06, 2015, 07:21:05 ap »
Lähinnä siksi tarjosin tuota Liquimolya, kun sitä on helpommin saatavilla. Lähes joka paikassa on Motonet.
Hyvä pyörä, parempi mieli.