Kirjoittaja Aihe: Kuka tekis Guzzilla  (Luettu 8458 kertaa)

classic

  • Vieras
Vs: Kuka tekis Guzzilla
« Vastaus #15 : Helmikuu 04, 2015, 08:45:36 ap »
Tuskin. Lähinnä alustageometrian aiheuttamaa tank slapperia. Kapealla tangolla vielä korostuu.
Noilla mopoilla vauhdit pysyvät niin mietoina, ettei vatkaus pääse yltymään jorpakkovetoiseksi asti.
   
 ;D vai ovat kuuluisimmat Guzzin urheilumallit kulkemattomia mopoja?  :)
(vakio LM1 reilu 210km/h ? ;D) eikös se Guzzi "tippunut kelkasta" vasta näiden jälkeen?
 Ja Calin tankoko ja päivittäinen salitreeeni että guzzin (urheilu) pyörillä uskaltaa ajaa?  ;D  ;D
Tosiaankaan en itsekkään usko että tuo kampiakselin pyörimissuunta vaikutta röykystä irtoamiseen, ei se laite sentään niin korkealla käy!  (toista on nuo meidän lentävät guzziztit!) ;D Jos vaikka se keppiveto on osasyynä jorpakkovetoon?

No kuten Pekka totesi niin kai se ajaminen näillä hyrrävoimaisilla ja vääntyvillä  ;D on vielä mahdollista mutta ei nyt vielä liukkaille uskalla.. tulee muuten tehtyä pian osa siitä vaakakierteestä!
 

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kuka tekis Guzzilla
« Vastaus #16 : Helmikuu 04, 2015, 09:36:08 ap »
LM1 on lähinnä vikkelä mopo, ei nopea. Kyllä sillä toki kovaa pääsee ja itsensä ongelmiin saattaa, mutta ei se nopea ole. Tästä Guzzien nopeudesta on keskusteltu eräässä toisessa säikeessä.
Jos viittaa minun salilla ramppaamiseen, niin veikkaan ettei se ole omaa ajoani ainakaan nopeammaksi kehittänyt  ;D Tuo viittaus kapeaan tankoon liittyy ihan puhtaaseen fysiikkaan. Pidemmällä tangolla saadaan enemmän momenttia pitämään etupyörää linjassa. Tajusin itsekin tämän dramaattisuuden, kun joskus vaihdoin Lariooni crossitangon cliparien tilalle. Keula pienellä 16 tuuman pyörällä rauhoittui huomattavasti. Ei se paha ollut aiemminkaan, mutta nyt kun tangon kautta alkaa siirtyä värinöitä räpylään, ollaan jo syvemmällä..
En siis pois sulje kampuran pyörimisen vaikutusta röykystä irtoamiseen, mutta sen merkitys lienee marginaalinen. Touhussa mukana olevat massat rauhoittavat sen aika tarkasti.
Ja mitä Caliini tulee, on se auttamattoman hidas. Massaa on siitä likistetty vakiosta laukkupyörästä muutaman kymmenen kiloa ja lisää soisi poistaa. Tankohan tuossa on 80cm:n crossi. Oma jousti jo paikallaan niin paljon, että hirvitti. Lisäksi kahvojen asento imitoi ehkä liikaa manuaalista lehmän lypsyä, joten se oli ensimmäinen muutoskohde. Koska laitos ei muiden mielestä rata-ajoon sovi, lisää se minun harrastukseni mielekkyyttä, kun saan todistaa toisin. Rata-ajon fysiikka on pyörälleni sama, kuin Ghezzille tai muulle, mittasuhteet ja soveltaminen vain eroavat.

ps. pitäisikö aloittaa foorumille kampanja, joka ajaisi mahdollisimman monet kuntosaliharrastuksen piiriin  :P Oltaisiin foorumi, joka olisi kovimmassa tikissä, muutenkin kuin mielikuvissa  ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

classic

  • Vieras
Vs: Kuka tekis Guzzilla
« Vastaus #17 : Helmikuu 04, 2015, 10:24:27 ap »
Niin ei nuo mitkään 70-luvun alun katulaitteet ole nopeita jos tuoreempiin vertaa.. Tosin pahimmillaan kuitenkin liian vikkeliä :)
Tehothan eikä huiput ole guzzeissa oleellisesti nousseet yli kolmeenkymmeneen vuoteen..  :-\
;D Saa sitä Calia keventää jos mies on Calin "ladonovi" tuulisuojaa leveämpi  ;D
Hyvää meininki ajaa Calilla rataa.. Oman vähäisen Cali kokemukseni mukaan luulen että moni vähemmän rata-ajoa kokeillut ajaisi Calilla tai muulla leveätankoisella jopa sportteja paremmin..
Samoin se että pienillä tai tehottomilla laskee kunnon vauhtia.. (se keskustelu että 50 heppaa riittää..)

Jk. Ai meinaatko että mennään sitten tallien välisiin penkkipunnerrruskisoihin Tampereelle? Jos ei nyt kuitenkaan. Jos vaan kevyesti treenataan ja  "heitetään sikaa"  kuten tehtiin Sarin Tapsa vainaan Guzzi-ralleissa..
Sopii paremmin meille "guzzi vanhuksille".
 
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2015, 20:06:33 ip kirjoittanut classic »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kuka tekis Guzzilla
« Vastaus #18 : Helmikuu 04, 2015, 10:28:25 ap »
Njääh, penkki ei minulle ole mikään voimamitta. Se on itselle vain yksi harjoite.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Kuka tekis Guzzilla
« Vastaus #19 : Helmikuu 17, 2015, 01:21:56 ap »
On noita vaaka- ja pystykierteitä tehty Guzzeillakin, ei vaan taida oikein kalja (tai viini) maistunut paitsi kuskin muistolle osaa ottaville.
Ainakin alpeilla.
Kyllähän sitä periaatteessa jos on tarpeeksi hullu vetää volttit vaikka pendoliinolla, mutta kuka nyt raskaampaa Guzzia tuhoamaan tyyliin HD.
Joku kevyt Guzzaitto missä (pitkittäinen ollaan kai sovittu) V-2, muttei painoa paljon ja ottaa huomioon lähtiessä hyppyyn hyrrävoimat, niin hmm..
Kuinka pieneksi jäsi suhteessä lennon hyrrävoimat Gutseitissa oikeasti, sitähän kompeisoi aika moni tekiä.
Vääntää oikelle hyrrät kaasuttaessa hieman paikaltaan, mutta ajossa ei kyllä juuri huomaa.
Ehkä vähän nyökkää oikealle kiihdytyksessä ja ainakin tuntuu että kääntyy mielikuvana oikealle herkemmin kuin vasemmalle.?
Jos ohjaustangosta irti, niin noja on hieman vasen vaikka tyynellä. No, painon balanssi on isossa roolissa taatusti.
Eikö kardaanin puoli kans vaikuta? Eikö periaatteessa hyrrävoimaa lisää sekin oikealle. Jos olisi vasemmalla, niin painopiste kompensoisi jotain, mutta hyrrä on siinäkin oikealle taivuttava.
Parit Newtonit on hyvä lähtö taas kohta koittavaan ajokauteen.