Kirjoittaja Aihe: 750 Nevada Classic  (Luettu 8565 kertaa)

Jaakkokulta

  • Viestejä: 4
750 Nevada Classic
« : Joulukuu 16, 2014, 22:16:09 ip »
Moi!

Pyörän vaihto tuntuu tällä hetkellä hyvältä idealta. http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/750-nevada-classic/1774185
R.M Heinolla oleva Moto Guzzi näyttäisi hyvältä ja vaihdossa tarjoamaani pyörään lupasivat mukavan välirahan. Mutta onko kyseinen pyörä hintansa väärti?
Moottoripyörä maailmassa olen aika uusi ja täältä toivoisin saavan kannustusta ostamaan vähän harvinaisempi pyörä merkki  ;D
Sattuisikohan foorumilla olla entisiä omistajia? Huoltokirjaa pyörässä ei ole, vain pelkkä muistio, sekin vajavainen.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: 750 Nevada Classic
« Vastaus #1 : Joulukuu 16, 2014, 22:39:17 ip »
Enpä tiedä entisistä mutta siisti laite on. Toki hintaakin näkyy olevan mutta ei kilometrejä. Kyllä sillä vielä 100.000 km päästelee kunhan huoltaa asiallisesti.

Se onko hintansa väärti riippuu kovasti siitä mitä pyörältä haluaa. Isokasvuiselle ihmiselle voi olla ahdas vaikka tässä mallissa satula on jo tilavampi. Jos taas tehoa haluaa niin lukema 48 hv voi tuntua vähäiselle mutta laaja vääntöalue kompensoi paljon. Moottori on pirteä käynniltään ja tykkää kierrättämisestä. Extrana vielä säädettävä digitaalinen moottorinohjaus.

Moni on Guzzilla ajon aloittanut pikkulohkoisella ja tykännyt mutta vaihtanut sitten isolohkoiseen kuten Californiaan jos haluaa merkissä pysyä kuten monen kohdalla on käynyt.

Tuossa ajassa ja matkassa (18.600) ei montaa huoltoa ole ollut että sikäli huoltokirja ei ole paha puute. Luovutushuolto, kymppitonnin huolto ja seuraavaan vähän matkaa vielä.

Täällä keskustelevien mielestä Guzzi ei ole kovin harvinainen.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: 750 Nevada Classic
« Vastaus #2 : Joulukuu 17, 2014, 00:56:55 ap »
Varmatoiminen ja huoleton on ruisku-Nevada. Merkin harvinaisuus on vain plussaa ja huolto-osat (suodattimet, tulpat, öljyt, jarrupalat) saa sekä merkkiliikkeestä, että tarvikeliikkeistä. Huollot on hyvin helppoa tehdä itsekin.
Nevada sopii sekä leppoisaan cruisailuun isolla vaihteella, että vauhtiajoon mutkateillä isommin kierroksin.
Hyvä yhden hengen pyörä, mutta kahdelle vain vaurauksin, sillä lyhyenä muuttuu kiikkeräksi.
Olen 186cm ja Nevadalla muutaman vuoden ajellut isojen pyörien jälkeen. Ajoasento on tiivis ja maantieajossa ahteri puutuu jo 100km:n jälkeen, mutta se on kevyt ja ketterä taajamissa. Kulutus 4,2 maantiellä ja 3,8 kaupungissa.

Hinta on "ihan linjassa" ja jos tuntuu, että tänä päivänä saa vanhasta pyörästä (=edullisemmasta ?) edes kohtuullisen korvauksen vaihdossa, niin silloin melkein uskaltaisin pitää varsin onnekkaana. Kunnossa olevan Guzzin ostoa ei joudu katumaan, mutta sellaisen myyntiä on moni katunut vielä vuosienkin päästä  :'(
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: 750 Nevada Classic
« Vastaus #3 : Joulukuu 19, 2014, 15:35:19 ip »
Nyt Tampereen Heinolla vuotta nuorempi (kalliilla) laukuilla "samaan" hintaan
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/nevada/1787463
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: 750 Nevada Classic
« Vastaus #4 : Joulukuu 19, 2014, 17:18:58 ip »
Entäs todella vähän ajettu: http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/nevada/1661532
Kuvaa ei ole omituisesti mutta kunto varmaan fine jos kmtrit pitää paikkansa. Vois lähteä sopuhintaan?
Tuo on vielä kaasutinversio.
Nevada on kiva ajettava ja tosiaan suht helppo huollettava, poikkeuksena ilmanputsarin vaihto jossa on vähän painimista.
Aiheesta tällä saitilla kirjoituksia on.
Nevada 2002 malli oli itselläni muutaman vuoden ja ei huonoa sanottavaa.
Mitään isompaa pulmaa ei n 60,000km ajettuun tullut.
Renkaita, jarrupajoja ja muuta perushuoltoa.
Hieman ulinaa oli vaihdelaatikosta/perästä, mutta lienee mallin tyyppiasioita.
Matkapöyränäkin suht toimiva, mutta täytyy todeta että Californiaan siirtyminen lisäsi mukavuutta etu- ja takaistuimelle.
Yllättävän ketteriä isolohkotkin Guzzit ja ihmettelen että eivät muka mene kaupaksi, ainakin nettimotosta taas melkein kaikki kadonneet.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 750 Nevada Classic
« Vastaus #5 : Joulukuu 19, 2014, 18:43:01 ip »
Tuo 2000 on vaan eri mopo..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 750 Nevada Classic
« Vastaus #6 : Joulukuu 19, 2014, 19:28:30 ip »
Tuo 2000 on vaan eri mopo..

Vaan kumpi on parempi...  uus vai vanha ;D   

No joo, mun ei pitäisi 20km pikkulohkokokemuksella paljoa kommentoida.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: 750 Nevada Classic
« Vastaus #7 : Joulukuu 19, 2014, 20:30:36 ip »
Täs on sama juttu kun hyvissä bileissä: loppua kohti paranee.
Ei ne vanhatkaan mitään tekemättömiä ole: Itse ajanut pikkulohkoisella yli 200.000 km. Ensin NTX 750 kunnes löysin kutsumukseni 650 TT:n. Siinä oli laite. Sillä piti takana SuperTeneret ja Dr Bigit. Sillä edellytyksellä että alla oli soraa.

Nämä nykyiset ovat vain sivistyneempiä. Itse ihastuin 750 Brevaan vaikka hankinkin isomman. PikkuBreva kun oli tämän uuden tulemisen airut.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 750 Nevada Classic
« Vastaus #8 : Joulukuu 19, 2014, 23:36:04 ip »
Tuo 2000 on vaan eri mopo..

Vaan kumpi on parempi...  uus vai vanha ;D  

No joo, mun ei pitäisi 20km pikkulohkokokemuksella paljoa kommentoida.

No mitä mopolta haluaa. Minun mielestä ruisku pieksee kaasarit ja 320mm Brembo vanhat pikkukiekot. Jep, olen testaillut molemmat.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2014, 18:44:30 ip kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: 750 Nevada Classic
« Vastaus #9 : Joulukuu 20, 2014, 16:54:52 ip »
Tuli laseteltua 60 tkm pikkuBrevalla, eikä ollu konemurheita. Eikä loppunu tehot kesken. Sangen mukava laite.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.