Kirjoittaja Aihe: T5:sen kansipultit  (Luettu 9816 kertaa)

GinTurismo

  • Viestejä: 294
Vs: T5:sen kansipultit
« Vastaus #15 : Marraskuu 28, 2014, 13:54:11 ip »
Ei ole kirjaa nyt käsillä, mutta 10 mm pultille 4,0-4,2 kgm on ihan normaali momentti.
Kun tekee jälkikiristyksen, niin on huomattava, että lepokitkan voittamiseksi pultti on laitettava liikkeelle ensin kääntämällä sitä aukipäin. Kun pultti naksahtaa liikkeelle, niin ikään kuin pysäyttämättä, heti vauhdissa muutetaan suunta ja käännetään pultti kiinni vaadittuun momenttiin.
Vielä yksi GT, kiitos.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: T5:sen kansipultit
« Vastaus #16 : Marraskuu 28, 2014, 15:06:42 ip »
Tuo ikkalan ilmoittama momenti kansipulteille 4 - 4,2 kg tuntuu melko pieneltä, onko kg sama kuin nm ? yksiköt hieman hukassa.

Kerro kgm:t (=kpm:t) 9,81:llä, saat Nm:t. Siis 4,0 - 4,2kgm = 39,2 - 41,2Nm.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: T5:sen kansipultit
« Vastaus #17 : Marraskuu 28, 2014, 21:41:47 ip »
No niin, sieltä se sitten tuli, KIITOS !
Titaniumin kuski

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: T5:sen kansipultit
« Vastaus #18 : Joulukuu 31, 2014, 15:23:17 ip »
Tervehdys, ensiksi kiitokset Pekalle oivasta vinkistä noista O-renkaista kannenpulttien juuressa. Olivat T5:ssa aivan kovaksi koppuraksi kovettuneet, ettei pois meinannut saada, purin mekanismin ja vaihdoin ko. O-renkaat ja sen tulpan O-renkaan jonka alla on ylimmäinen kannenpultti. Homma ei ollut järin hankala "maallikollekaan". Kannenpulttien uudelleen kiristykset aiheuttivat sen että kahta venttiilivälystä piti hieman säätää.
Ja onnellista Uutta Vuotta kaikille !
Titaniumin kuski