Kirjoittaja Aihe: Kaukaisesti Guzzia muistuttava  (Luettu 11602 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #15 : Joulukuu 06, 2014, 22:16:19 ip »
Lainaus
vaatii omituisen männän
Tuollainen kuva oli männistä tuon aikaisemman kansikuvan vieressä. Isolohkossa on siis vain palotila "hemimäinen" ja mäntä tavanomaisempi sisältäen "kuopat" venttiileille (oikeanpuoleinen).
V11 - it defines you.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #16 : Joulukuu 06, 2014, 23:16:16 ip »
Lainaus
vaatii omituisen männän
Tuollainen kuva oli männistä tuon aikaisemman kansikuvan vieressä. Isolohkossa on siis vain palotila "hemimäinen" ja mäntä tavanomaisempi sisältäen "kuopat" venttiileille (oikeanpuoleinen).

Eipä ole kovin hemi eikä mäntä omituinen - mikä mahtaa puristussuhde olla? Pitäis vissiin kaivaa jostain kuva todella omituisesta männästä.
Vaikka tämmöinen? Omituisempiakin olen nähnyt (kuvissa).
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #17 : Joulukuu 07, 2014, 13:36:15 ip »
Guzzin isolohkokoneessa on yksi merkittävä rakenteellinen ero rivimoottoriin nähden: venttiilit ovat rivikoneeseen nähden paremmassa asennossa männän suhteen. Siksi esimerkiksi männän lakeen saa helpommin isoillekin venttiileille lovet. Lovet kun tulevat suoraan männäntapin kohdalle jossa männän laki on paksuimmillaan. Melkoisen moiset venttiilit kanteen mahtuvatkin ja mäntään saa tehtyä lisätilaa että nostoakin voi olla reilusti.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #18 : Joulukuu 07, 2014, 13:47:32 ip »
Kaiken tuon loveamisen tarkoituksena on nostaa puristussuhdetta ja helpottaa palotapahtumaa.. Jenkkipeleissä perinteisesti tehon puutetta on korjattu lisäämällä kuutioita. Harmittaa vähän vieläkin kun en tilannut cosworthin bigborekittiä v10:iin britanniasta aikoinaan. Männän halkaisija olisi ollut 100mm, mikä tekee 1225ccm. Tarkoittaa n. 120hv takapyörältä 100hv/l viritysasteella laskettuna.
Forza Moto Guzzi!

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #19 : Tammikuu 31, 2015, 00:23:12 ap »
Pauldaytona kirjoittaa saksalaisella ”1100Sport” foorumilla: ”vihdoin jotain kiihdyttävää”. Veronassa oli messut joilla on mukana usein myös Guzzirakentajia. ByteTherapy rakentaa yleensä Ducateja mutta nyt oli myös Guzziprojekti esillä, jossa poikkeuksellisesti Carc takapää ja Stelvion moottori. Imuilma tulee keulasta sisään ja kulkee suoraan rungon läpi, jousitus "Double System ilmajouset". Arvelevat että runko täysin omaa tekoa, pyöreä paksu putki. Epäilevät takaswingin kevyen näköisen kiinnityksen jäykkyyttä (radalla kovassa vauhdissa kurvissa, kallistettuna kun vielä on kuoppa radassa).

Mainitun firman kotisivu messuista: http://www.bytetherapy.it/verona-motorbikeexpo-2015-un-successo-inarrestabile/

Videon tapaista jossa Guzziprojektikin vilahtaa: https://www.youtube.com/watch?v=6B2V01wxAI8&x-yt-cl=85114404&x-yt-ts=1422579428
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #20 : Tammikuu 31, 2015, 00:25:22 ap »
Pari lisäkuvaa.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #21 : Tammikuu 31, 2015, 10:55:08 ap »
Vähän tuommoinen Egli-tyyppinen runko. On kyllä hivenen köykäisen oloinen kiinnitys. Kiertojäykkyys ehkä voisi olla parempikin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #22 : Helmikuu 01, 2015, 11:48:50 ap »
Jos joku on seurannut tuota aikaisemman linkin tarinaa Guzzin lentokonemoottorin sovittamisesta Larioon, nyt moottori on käynyt ensimmäisen kerran.

http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=65696.0;topicseen

Ensimmäinen startti: https://www.youtube.com/watch?v=4Ql0a-l7mAI

Miksiköhän on mainittu "Aero (Ippogrifo) moottori Larioon" ?  Kyse on Guzzin tekemästä lentokonemoottorista, joka on kuin V75 mutta eri kansilla, joissa on normaali (?) palotila kuten suurissa Guzzin moottoreissa (näin tulee tehoa 65 hv/750ccm).  Jos koettaisin oikaista ja olla googlaamatta asiaa, huvittaisiko jota kuta ajankuluksi arvella mikä mahtaa olla tuo viite "Ippogrifo" -tutkielmaan (malli joka ei koskaan tullut myyntiin) ?  Tai miten Larion ja suuren moottorin palotilat eroavat toisistaan ?  Ilmeisesti palotilaksi valittiin alun perin toinen tyyppi, koska lentokoneen moottori käy koko ajan "täysillä" ja tasaisilla kierroksilla?

V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #23 : Helmikuu 01, 2015, 12:05:06 ip »
Olen seurannut. Hauska projekti.
Ippogrifossa on lentokannet. Ei se neliventtiilinen olekaan. Näkyy kuvista. Myös laatikko on kuusivaihteinen ja perä isolohkoisen murikasta väännetty parallellogrammo.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #24 : Helmikuu 01, 2015, 23:35:13 ip »
Jos en väärin muista (voi olla kyllä), niin Guzzin lentomoottori oli tarkoitettu miehittämättömään lentolaitteeseen, mutta luotettavuusongelmien vuoksi siitä ei tullut mitään.  ;D
Emeritus-guzzisti

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #25 : Elokuu 18, 2015, 21:52:15 ip »
Kuvan tekstistä käy selville että mikähän se siinä, mutta kuvasta ei ehkä moni arvaisi (Beaver = pikkubreva).
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaukaisesti Guzzia muistuttava
« Vastaus #26 : Elokuu 18, 2015, 22:02:29 ip »
Kelle tuo tuli yllätyksenä? Sen näkee jo otsallaan, ettei peruskonstruktiota ole muutettu.
 Omassa oli Larion jakopäänkoppa Nevadan lohkossa. Siitä pullahti stefa silloin joskus ja oli kiire ajella. Otin sen Nevadan kopan ja "muutin" sen kärkisytytykselle. Kopassa oli kierteittämättömät kiinnityspisteet kondensaattoreille.  ;D Oli siis sittenkin sama kampe.
Hyvä pyörä, parempi mieli.