Kirjoittaja Aihe: Californiasta caferacer  (Luettu 53004 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #45 : Helmikuu 26, 2015, 10:41:46 ap »
Lampun korvat toisin päin, niin tippuu tuo umpio alemmas. Onko sulla etulokaria tuohon?

On siinä jo pätkä etulokariakin. Taakse pitäis vielä ratustella jonkunmoinen tumppi. Sivukopatkin on jo soviteltu kiinni, tosin huomasin että ovat perkeleet samankätisiä... no eipä sitä juuri huomaa kun ei niitä yhtäaikaa näe kun takaapäin.

Ne lampun korvat oli välillä toistepäinkin mutta ei ne oikeen niinkään ollu hyvät.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2015, 12:19:05 ip kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #46 : Helmikuu 26, 2015, 22:17:55 ip »
Kun niistä lokareista oli puhe niin siinäpä niitä. Etuloksu on jo siunattu kiillotusta vaille valmiiksi mutta takapää on sovitteluvaiheessa. Siitä tulee enempi takavalon/kilven kiinnityspiste kun lokasuoja. Tuo alumiini kaarenpätkä, hyvin kevyt,  josta nuo molemmat on tehty maksoi muuten kokonaista 20 euroa  ;D

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #47 : Helmikuu 26, 2015, 22:23:22 ip »
Peukku ylös!  8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #48 : Helmikuu 27, 2015, 09:51:48 ap »
Pitäydytko katkaisemasta rungon taka-aisoja iskarin kiinnikkeen takaa? Muutama sata grammaa lähtisi painoa pois ja perä näyttäisi linjakkaammalta. Putkien päihin alumiiniset tai muoviset suojatulpat ettei pääse vesi ja rapa sisään.

Muutoin näyttää varsin linjakkaalta peliltä. Kelpaa sillä käydä kirkonkylän konditoriassa hörppäämässä kupin lattea.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #49 : Helmikuu 27, 2015, 10:07:54 ap »
Jos noita pätkimään lähtee, niin kaari tilalle. Tulpat ja töpötykset katkottujen putkien päissä näyttää keskentekoisilta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #50 : Helmikuu 27, 2015, 21:19:21 ip »
Pitäydytko katkaisemasta rungon taka-aisoja iskarin kiinnikkeen takaa?

No on se ollu mietinnässä. Laikkaa jo sovittelin mutta katotaan nyt enskesä kun osat hakee paikkaansa ja seuraavana talvena tehdään homma loppuun ja sitten vasta maalataan runkokin kunnolla. Jos ne runkoputket katkasen niin sielä putkien sisällä olisi hyvä paikka vilkuille. Jossain Gyntterin pyörässä semmoset näin.

Nyt on takaloksu kiinni. Huomenna oli aatos hakea takavalo/kilpiteline mutta nyt tuli se legendaarinen kilpiongelma. Eihän tuommosta leippoa voi tuon lokasuojan päälle laittaa! Pakko kai ratustella joku sivukilpiteline vaikka en niistä niin tykkääkkään. Taitaa olla kuitenkin se pienempi paha.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #51 : Helmikuu 27, 2015, 21:31:33 ip »
Tuo kapoisen lokarin laitto onkin hyvä konsti saada kapoinen takanakki näyttämään pulskalta. On se sivukilpi kuitenkin asiallisempi kuin takahaarukkaan kiinnittyvän varren päähän tuleva renkaan takana oleva kilpiteline. Pieni ongelma on se että sivukilpi ei täytä viranomaisvaatimuksia siinä kohtaa mihin se luontevasti sijoittuisi.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #52 : Helmikuu 27, 2015, 21:43:58 ip »
Pieni ongelma on se että sivukilpi ei täytä viranomaisvaatimuksia siinä kohtaa mihin se luontevasti sijoittuisi.

Mistä muuten löytyy vaatimukset helposti ja selkosanaisesti?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #53 : Helmikuu 27, 2015, 22:29:12 ip »
Jossain asetuksesahan nuo asennot ovat "selkosanallisesti" mutta kävisikö kuva?
Liitteenä MMAF:n kuvallinen selvitys siitä mitkä ovat kilven lailliset asentokulmat ja esteetön näkyvyys.
Lähinnä on näkyminen (30 astetta) takaoikealle jos kilpi on pyörän vasemmalla puolella.
Kilpeä ei saa taivuttaa tai leikata eikä lakata heijastavalla lakalla tai maalata eikä se saa olla likainen. Jos kilpi vaurioituu niin sen tilalle tilataan uusi.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #54 : Helmikuu 27, 2015, 22:58:50 ip »
Tämä oli hyvä, kiittää.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #55 : Helmikuu 27, 2015, 23:22:52 ip »
Kilven pitäisi myös olla kiinnitetty valkokantaisilla ruuveilla tai ruuvit peitettynä valkoisilla korkeilla..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #56 : Maaliskuu 03, 2015, 20:52:55 ip »
Tuli niin kovat poltteet päästä testiajolle ettei siinä kilpiä ja muita ehtiny ratustella kiinni. Voi veljet kun on hauska väkkärä! Tältä Guzzin pitää tuntua ja kuulostaa!
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #57 : Maaliskuu 04, 2015, 07:16:04 ap »
Varsin mallikas luomus. Ääninäyte olis kiva.
Edesmenneeseen Monzaani laitoin Siton Dunstal-replika tarvikeputket ja äänimaailma oli aikas muikea.
Ei niin ympäristöystävällinen vaihtoehto, mutta munanjatkeena verraton.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #58 : Maaliskuu 04, 2015, 09:46:54 ap »
Hieno siitä tuli! Tuolta sen tulee pyörän näyttää!
 (kyllä rumasta ankanpoikasestakin..kolmosen "japsicustomi" muotoilu ei ole ikinä oikein saanut kehuja klassikkoharrastajien keskuudessa..)
Onnittelut, muutos on järisyttävän suuri!
 
Mielestäni sivukilpi ei sovi perinteisen oloiseen caferaceriin.
Miten olisi jos laitat siihen vanhanmallisen kilven jonka kiinnität takalokarin yläpuolelle hyödyntäen noita tököttäviä takarungon aisoja? Olisi aika tyylikäs  :)
Ja kun ajomiehenä kuitenkin jossain paikallistakin cafepaikkaa kauempana käyt, niin ei olisi hassumpi tehdä noihin rungon aisoihin kiinnittyvä linjakas teline ..
(tosin reppu selkään ja menoksi hommassa on rokn rollia.. tai tankkilaukkukin menee kun on hyvä pelti eikä alutankki!)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2015, 08:08:10 ap kirjoittanut klassikko »

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #59 : Maaliskuu 04, 2015, 18:46:46 ip »
Kilpi siipimuttereilla takinselkämykseen kiinni.
Ai mut se reppu... ;D
Sohc van Helmi.