Kirjoittaja Aihe: Californiasta caferacer  (Luettu 52963 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Californiasta caferacer
« : Lokakuu 24, 2014, 19:20:31 ip »
Talven -14/15 projekti. Olkoot nyt vaikka cafefornia nimeltään.

14v tuo cali (-95 1100cc kaasareilla) on jo tainnu olla meillä. 75tkm oli mittarilukema ostaessa ja nyt jotain 300k. 2010 vuodesta käytännössä ajamatta. Viime kesänä oli viikon vakuutuksessa. Selvisi tarviiko tekniikka remppaa ja tarviihan se....

Monenlaista visiota tuon vehkeen kanssa on vuosien mittaan ollut, pitkäkeulaa ja sporttia suunniteltu, välillä siinä oli iso kate tyyliin HD lepakko. Jossain vaiheessa sen olisin myyny parilla tonnilla mutta ei kelvannu kellekkään.  Vaan nyt on hyvä aihio, raaseriksi.

Tänään oli matkahuollossa paketti jossa kaikkea kivaa lemans 1/2 osaa. Kiitos Savonlinnaan ja tiedoksi että hyvin olit paketin tehny!  Ei malttanut olla mallailematta osia suurinpiirtein paikalleen. Siitä se lähtee ja hyvä tulee! (Kuvassa tankki on vielä hullussa asennossa, sielä on vielä alla calin iso ilmansuodatinboxi.)

Seuraavaksi tekniikka irti rungosta, kytkin vaihtoon, perä uusiksi, rungosta turhat kiinnikkeet pois, clipoonit tilaukseen, jalkatapit vähän taaemmas mitä nuo kyytiläisen tapit on tällä hetkellä yms. Sitten vielä pitäisi päättää näkyykö keskirungon kolmiosta läpi vai jätetäänkö akut sun muut sinne piiloon.

Mukavaa puuhastelua kuitenniin talveksi.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #1 : Lokakuu 24, 2014, 19:21:00 ip »
Mukavan kapee. ( kun unohtaa astinlaudat  ;D )
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #2 : Lokakuu 24, 2014, 20:40:30 ip »
Jees!
Jalkatapit taa ja sarvet eteen alas. Löytyykö valikoimista joutsenkaulaohjaustankoparia?
Vai pitääkö tehdä? Onko telarit 40mm?

Jos jää osia yli niin muutama Calin osa saisi uuden elämän Sääksjärvi Trikessä, kuten astinlaudat, sivukopat, tankki ja ohjaustanko ja muutakin jos liikenee.

antsu57

  • Viestejä: 21
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #3 : Lokakuu 24, 2014, 20:48:24 ip »
Löytys uudet Tommasellin cliponit sopuhintaan,sopii 40 mm putkeen.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #4 : Lokakuu 24, 2014, 22:01:50 ip »
Peukku ylös.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #5 : Lokakuu 24, 2014, 23:05:36 ip »
Jos jää osia yli niin muutama Calin osa saisi uuden elämän Sääksjärvi Trikessä, kuten astinlaudat, sivukopat, tankki ja ohjaustanko ja muutakin jos liikenee.

Jäähän niitä ja liikenee toki. Kaikki mitä mainitsit ja muutakin. Sulla on varmaan vielä niitä joutilaita periäkin sielä niin tehdään talven mittaan semmoset kivat kaupat ettei kenenkään tarvi köyhtyä liikaa... palalillaan tähän.

Löytys uudet Tommasellin cliponit sopuhintaan,sopii 40 mm putkeen.

No kuinka ollakkaan 40mm on nuokin putket. Laitan YV:tä asiasta.

Nyt istuu jo tankki sentäs vähän paremmin, tosin aina vaan rungossa on yhdet joutavat korvakkeet jotka vaatii rälläkkää.

Hieman vertailua breva/sport/norge vs tontirunko: Uudemmasta ottaa moottorin irti nopeammin kun tontista. En olisi uskonu mutta näin vaan on. Tokikin sportin kanssa on asiaa harjoiteltu enempi...
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #6 : Lokakuu 24, 2014, 23:56:31 ip »
Juu, periä on mutta kaksi erilaista: Cali III ja Stone. Cali III välitys on 7/33 ja Stone 8/33 mutta perissä on muutakin eroa koska Stonen takahaarukka on leveämpi niin lautaspyörän akseli on pidempi. Osia voi toki vaihtaa ristiin, kotelothan ovat samat. Tutkin joutessani löytyiskö sopivan vilkasta välitystä. Mutta tiuhempana tuo 7/33 lienee osuvampi jos taa tulee 18"/120 vanne/rengas. Löytyisi myös teräksinen pinnavanne 17"/140mm. Kiihtyvyys paranisi. Kiinnostanee?

Onkos siinä keulassa vielä Guzzin omat säädettävät iskunvaimentimet jotka sijaitsevat alaputkien alapäissä?
Siis nämä jotka korjasin: http://www.motomatti.fi/2014/01/california3-etuiskunvaimentimet-ja.html

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #7 : Lokakuu 25, 2014, 00:27:27 ap »
Siinä on nyt 8/33 mutta 7/33 kiinnostaa enempi. Mutta kumpi vaan käy. Rengas on 17-tuumaanen ja 140 leveä ja se ei vaihdu. Hienot ja hyvät pinnavanteet nimittäin. Tämä ensimmäinen 1100 cali on vähän omanlaisensa, cali 3:n ja EV:n risteytys. Pitää tulla käymään sielä Matin Pajalla ja oikein vertailla nuita periä rinnakkain mikä käy mihinkin.

Keula on kutakuinkin varmaan sama tai lähellä kali3 keulaa. WP:n jouset sinne joskus vaihdoin ja on mahotoman hyvä. Öljyt vaihtoon, ei vaadi muuta.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #8 : Lokakuu 25, 2014, 10:40:26 ap »
Lainaus
7/33 kiinnostaa enempi. Mutta kumpi vaan käy. Rengas on 17-tuumaanen ja 140 leveä ja se ei vaihdu.
Tuo saattaa tarkoittaa sitä että pitää vaihtaa 7/33 hammaspyörät 8/33 pidemmän lautaspyörän akselin vuoksi. Kysymys kuuluu: tuleeko nykyisen lautaspyörän akselin vetospoori noin 10mm ulos peräkotelon tiivistepinnasta vai onko tasalla?

Intän edelleenkin: onko kyseisessä keulassa Guzzin omat iskunvaimentimet jotka on purettavissa ja huollettavissa? Toisin kysyen: onko keulan voitelyöljynä ATF ja määrä 0,07 litraa per putki? Korjaamani Cali III iskunvaimenninpatruunat olivat pitkässä käytössä kuluttaneet tiivisteensä mutta rakenteensa vuoksi korjattavissa suhteellisen helposti. Jos olet jossain vaiheessa laittanut tarvikevaimentimet niin alkuperäiset iskarit kiinnostavat myös jos ovat vielä tallessa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #9 : Lokakuu 25, 2014, 11:39:08 ap »
Minkälainen putkisto tuohon on tulossa?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jani Janhunen

  • Viestejä: 203
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #10 : Lokakuu 25, 2014, 20:58:55 ip »
Moe,

Vähän vastaava rojekti oli työn alla vajaa pari vuotta sitten, Millestä V7 Telaio Rosson tapainen replica, runkokin olisi ollut valmiiksi punainen. Jäi sittemmin lopullisesti toteuttamatta siviilisäätyyn vaikuttavien muutosten myötä, ja myöhemmin ostin sitten Grison. ;D

Mutta hyvältä näyttää, tsemppiä projektiin!

-Jani-

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #11 : Lokakuu 29, 2014, 21:20:25 ip »
Intän edelleenkin: onko kyseisessä keulassa Guzzin omat iskunvaimentimet jotka on purettavissa ja huollettavissa? Toisin kysyen: onko keulan voitelyöljynä ATF ja määrä 0,07 litraa per putki? Korjaamani Cali III iskunvaimenninpatruunat olivat pitkässä käytössä kuluttaneet tiivisteensä mutta rakenteensa vuoksi korjattavissa suhteellisen helposti. Jos olet jossain vaiheessa laittanut tarvikevaimentimet niin alkuperäiset iskarit kiinnostavat myös jos ovat vielä tallessa.

Taitaa olla Bitubon vaimentimet. Näin ainakin muistelen. ATF:ää jotain tuon verran sinne olen aina lorauttanu, niillä on toiminu. Muita iskareita mulla ei ole.

Minkälainen putkisto tuohon on tulossa?
Alkuunsa mennään varmaan niillä mitä nurkista löytyy eli vakiokäyrät ja jotkut pöntöt perään, ehkä mistraalit. Kattoo sitten miltä näyttää ja onko vielä rahaa.
Jotenkin tykkään enempi vaakasuorista putkista, siis ei ylös kääntyviä vaimentimia. Tyyliin 750s/s3

Puran koko rungon paljaaksi. Pitää korvakkeita poistaa ja muutenkin on saanu kolhuja matkan varrella että parempi maalata uusiksi kokonaan.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #12 : Lokakuu 29, 2014, 21:42:31 ip »
Löysin tänään varastoa siivotessani Mistralin yhdysputken: semmonen missä ptket menee ristiin ja keskeltä yhdessä. Rosteria. Saa myös kiillotettuna.....

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #13 : Lokakuu 30, 2014, 13:04:32 ip »
Eilen tuli motonetin äänenvaimennin vastaan vaasan tavaratalossa http://www.motonet.fi/fi/tuote/381439/Yleismallinen-aanenvaimennin-Tuutti

Aika nätti muuten !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #14 : Lokakuu 30, 2014, 13:37:36 ip »
Pikkuveljellä on tuollainen äänenvaimennin pyörässään. On liian tukkoinen, siis jos ukkosen ääntä haluaa Guzziin. Ei ole purettavissa ilman rälläkkää.
Hyvä pyörä, parempi mieli.