Onko Guzzi todellakin niin tylsä ja mitään mielenkiintoa herättämätön pyörä?
Tähän on Guzzistien aika mahdotonta vastata, kun pitäisi puhua muiden pyöränostajien puolesta.
Me taas taidamme pitää juuri Guzzia sellaisena pyöränä, jossa on luonnetta, asennetta ja temperamenttia, jotka ovat meissä kiinnostuksen ja jopa kiintymyksen siihen herättäneet. Ehkäpä laajemmat massat haluavat jotakin "tuttua ja turvallista" - kaikkien tuntemaa tuotetta, jolle löytyy huolto vierestä tai korkeintaan kivenheiton päästä ? Lisääntyvässä määrin on "motoristeja", jotka eivät tiedä, eivätkä haluakkaan tietää kuinka moottoripyörä toimii ja sitä huolletaan.
Guzzi on monasti valinta sellaiselle, jota kiinnostaa yksinkertaisen tekniikan monimutkaisuus sekä omatoiminen ylläpito.
Helposti tehtävät huollot (venttiilien säätö, öljyjen-, suodattimien-, tulppien- jarrupalojen-, ym. vaihto jne).
"Kaupan" päälle pääsee mukaan
perinteisen moottoripyöräilyn tunnelmaan, jota enää harvoissa nyky"singereissä" on.
Käytetyissä pyörissä on runsasta ylitarjontaa takavuosien "viidenkympin villityksen" ja/tai nousukauden seurauksena. Merkistä riippumatta pyörät odottavat uutta kotia kuukausia tai seuraavaan ajokauteen. Vain pyyntihinnan laskeminen selvästi alle yleisen hintatason voi jouduttaa ostajan löytymistä. Toinen niksi on muutoskatsastaa pyörä alempaan teho-/ajokorttiluokkaan, jolloin hyötyy vähemmän tarjonnan tuomasta kiinnostuksen kasvusta.
Merkinvaihdosta hyötynee vain kauppias, mutta voi sillä eroonpääsy onnistua jos käteiskaupattavan pyörän löytää.
Sellaisena ehkä hyvä on juuri jonkin alemman korttiluokan lähes uusi ja vähän ajettu yksilö.
Sellainen jonka ostaa käteisostaja, jolla ei ole siihen vaihdokkia.