Kirjoittaja Aihe: Päivän GUZZI  (Luettu 22677 kertaa)

motomatti

Vs: Päivän GUZZI
« Vastaus #45 : Huhtikuu 16, 2017, 19:32:39 ip »
Kotivarustusta kun katsoo niin on verenpainemittari, verensokerimittari, vaaka, jalkapohjien hierontalaite, ym terveyden (sairauden) tilan tarkkailuun kuuluvaa kapinetta. Todennäköisesti tuosta vielä lisääntyvät kun ikääntyminen etenee. Lääkekaappi on vielä hankkimatta. Lääkkeitä toistaiseksi vielä niin vähän että baarikaapilla pärjää. Tähänastisen lääkityksen hinnan kaksinkertaistuttua ratkaisin asian puolittamalla lääkkeiden käytön. Pienen ihmisen kapinaa.

Kuntoilu tapahtuu harrastuksen yhteydessä. Tallin muutossa tuli hikikin useampia kertoja. Muutenkin pyörien kanssa hääräillessä tulee itseään väänneltyä eri asentoihin. Jopolla ajelin tallimatkat talvisin mutta nyt on niin pitkä matka uudelle tallille että polkupyörä ei tule enää kysymykseen.
Hissin käytön olen vähentänyt minimiin. Nykyisin olen hissiä nopeampi välillä 1 - 6 kerrosta. 6 - 1 ei suju yhtä hyvin koska selkä ei kestä sitä suuntaa vihoittelematta. Mökillä on klapien tekoa ja kaikenlaista kunnostus rakennushommaa ettei sielläkään pääse veltostumaan.

Nykyinen käyttöpyörä ja sen muokkaus oli liki yksinomaan viallisen selän ehdoilla tehtyjä valintoja. Vapun jälkeen selvinnee miten talven aikaiset pyörän ergonomiamuutokset ovat onnistuneet. Astinlautojen ja polkimien asentomuutokset, leveämpi ja taaksepäin yltävämpi ohjaustanko eivät ole vielä testattu. Touring-geelisatula oli ihan huippuhankinta kuten iso pleksi lisävarusteineen.
Eiköhän ensi suven ajelut sujune hyvin miellyttävissä merkeissä. Vaikka en yksin pyörääni pystyyn saa.

MarkkuEVP

• Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
« Vastaus #46 : Huhtikuu 16, 2017, 19:59:30 ip »

Joka vuosi nostaminen pystyyn ( kokeilumielessä) on raskaampaa. Sain vielä 350 kg pyörän kaatumaraudalta ylös  ;D. On kyllä se tekniikasta paljon kiinni.  Ei tarvinnut nitroja ja mitään ei revennyt.
Toisaalta ei ole pyörää tullut kaadettua sitten 1979 Puolassa. Sillonkin meni ojanpohjalle melkein ylösalaisin. Lähitalosta tuli sellainen pohojalaisen ladonoven levyinen äijä ja sanomattakaan sanakaan nosti pyörän tielle.  Olin pikkuisen huuli pyöriänä  :o .
Kävin Seinäjoella hieman testaamassa pyörien keveyttä satulassa. . ylivoimainen oli Honda CTX 700 kahdella pyörillä olevista.
Jos intoa riittää niin traikki ja tai sivari on 70 v jälkeen kova sana jos vielä haluaa ajaa.

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

« Vastaus #47 : Huhtikuu 16, 2017, 20:43:37 ip »
Asian vierestä, mutta kuitenkin; kopsuttelin tänään kaksi pinomottia koivuklapeja, perjantaina kaadetusta puusta. Oli vaan aika oksainen runko, niin sai iha tosissaan mätkiä Fiskarsilla. Ajatus oli hakea veljeltä halkomakone, mutta ei kerennyt. Oli sen verran iskuja tallessa kirveessä, ettei sitä saanut jarrutettua. Puut olivat vaimon avustuksella pinossa jo yhden jälkeen. Ei tuo mikään paras harrastus ole, mutta pakon edessä kyllä tekee. En usko, että saliharrastuksesta kovin paljoa haittaa oli. Samat selkäpihvit pitänevät ukon pystyssä pidemmällä pyöräilysiirtymillä. Jos mahdollista, kannattaa tehdä kuntonsa eteen muutakin, kuin ns. "hyötyliikuntaa". Lainausmerkeissä, kun en itse siihen täysin usko. Ajaminen on paljon mukavampaa, kun kroppa ei laita vastaan. Ikä ei ole este. Minun kanssa samalla salilla käy esim eräs 70+ herrasmies. Kävi ennen 80+ ikäisen kaverinsa kanssa, mutta häneltä amputoitiin toinen jalka polven alta. Ehkä kuntouduttuaan..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #48 : Huhtikuu 16, 2017, 20:57:06 ip »
Minulla on jonkinlainen henkinen este liikuntaan liikunnan vuoksi. Keskikouluaikainen liikunnanopettajani sai kyllä karkotettua halut siihen erittäin tehokkaasti. On siis hyvin vastemielistä se.

Camn

« Vastaus #49 : Huhtikuu 16, 2017, 21:16:00 ip »
Tärkeä asia, perustin oman paikan tälle - kun on oma lehmä just ojassa:

http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=6644.0
V11 - it defines you.

Rautsi63

« Vastaus #50 : Huhtikuu 17, 2017, 19:00:45 ip »
En ole tähän mennessä saanut keskustelua aikaiseksi, mutta kerta se on ensimmäinenkin. :-)