Juuri kotiuduttiin parin viikon Euroopan reissulta, ajopelinä toimi taas allekirjoituksen mukainen Breva 850. Mukana oli 40-litran sivulaukut ja 30-litran vesitiivis tavararulla takatelineellä. Kaksi päällä mentiin koko reissu, eikä mitään ongelmia ollut tehojen riittävyyden kanssa.
Reissun aikana ilmat todellakin suosi, lähes pilvetön taivas ja lämmöt huiteli 27-34C

Ainoastaan kotimatkalla viimeinen päivä eli Saksan läpiajo oli viileämpi ja saatiin aivan kevyt sadekuurokin niskaan puolen tunnin ajaksi.
Matkareitti oli suunniteltu taas Michelinin kartaston vihreiden eli maisemareittien pohjalta ja maisemat ja mutkat olikin sen mukaisia, mahtavaa ajonautintoa. Ajansäästön vuoksi tällä kertaa rahdattiin moto Vantaalta Milanoon, Niinivirta hoiti homman tyylikkäästi. Suosittelen. Lennettiin sitten itse perässä ja matka pääsi alkamaan.
Alkumatka ajettiin Välimeren rantaa Genovasta aina Nizzan ohi, josta käännyttiin pohjoiseen päin Verdonin kanjonille, Ranskan Alpeille, Sveitsiin, Liechtensteiniin, Itävaltaan ja lopulta siis Saksan läpi Travemundeen, josta laivalla Suomeen.
Ranskan Alppien korkeimmat huiput tuli ajettua, mm. Iseran ja Calibier, Sveitsissä mm. Furka, Grimsel ja Klausenpass. Hienosti veti pikku-Breva kaksi päälläkin ja oli mielestäni kevyt käänneltävä tiukoissa serpentiineissäkin. Tietysti vetomiehet ajoittain ohi ajeli, mutta se ei ollut pyörästä kiinni.
Viimeisen päivän Saksan läpiajo oli taas tuttua pakkopullaa suurimmalta osin, viimeiset tunnit ajettiin vieläpä pilkkopimeässä. Yllättävän hyvä ajovalo Brevassa on. Moottoriteillä ajettiin maltillisia nopeuksia, maksimit taisi olla hetkellisiä kiihdytyksiä 150 km/h, muuten ajettiin noin 110 km/h, mukana reissussa oli myös kokemattomampi kuski pienemmällä custom-pyörällä ja pitkälti hänen matkavauhtinsa mukaan mentiin nuo pidemmät siirtymät. Bensaa kului sellaiset 5,6 litraa satasella.
Hieno reissu oli ja tuli taas todistettua, että Breva 850 on hyvä matkapyörä, myös kaksi päällä
