Kirjoittaja Aihe: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset  (Luettu 12002 kertaa)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« : Heinäkuu 25, 2014, 16:13:18 ip »
Ratsu (Nevada i.e.) rupesi leppoisan ajon pintakaasulla ikävästi nypyttämään  :( .
Avasin tulpat, että näkisin kumpi pytty kärsii "ruoansulatusvaivoista"  ??? , mutta olivatkin molemmat mustat karstasta kermanvaalean kuorrutuksen sijaan  :-\  . No, vaihdoin sitten ilmansuodattimenkin ("turhaan"=oli suht puhdas), kun ei edes sormia palellut  ;D
Lueskelin tässä foorumia ja taitaa olla vain mennyt tulppien parasta ennen päiväys umpeen... ?
Kun saan laitettua uudet tulpat, niin kannattaisiko vielä ottaa akkukaapeli irti yöksi, että ecun sopeutukset nollautuisivat ?
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #1 : Heinäkuu 25, 2014, 18:43:01 ip »
Tuskin ainakaan haitaksi on. Nykybensathan eivät enää tulppia ihan sellaiseksi kermakahvin väriseksi värjää. Mukana on aina vähä mustaa. Täytyypä laittaa omista kynttilöistä kuva, eilen sattumalta kuvasin. Voisi itse asiassa kuvata miltä nyt näyttävät, kun on ajettu koko päivä täysiä Kemoraa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #2 : Heinäkuu 25, 2014, 23:33:05 ip »
Ei nuo tulpat nyt mitenkään kummalliselta näytä. Paljonko niillä on ajettu?

Olisko tuo "nypytys" vaan tavallista laihalle menoa kun on nämä helteetkin, ecu ajattelee että pienemmälläkin bensamäärällä pärjää...
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #3 : Heinäkuu 26, 2014, 07:03:31 ap »
Ai onko niin että nykypolttoaineet jättää mustiksi tulpat.
Hyvä tietää tuokin.
Ei siis enään vanhan liiton tuppien väri kertoo seoksen sopivuudestakaan uskominen.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #4 : Heinäkuu 26, 2014, 08:58:34 ap »
Ei ihan sysimustiksi, mutta aina on vähän sellainen mustempi tuntuma.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #5 : Heinäkuu 27, 2014, 01:34:50 ap »
Ei nuo tulpat nyt mitenkään kummalliselta näytä. Paljonko niillä on ajettu?
Olisko tuo "nypytys" vaan tavallista laihalle menoa kun on nämä helteetkin, ecu ajattelee että pienemmälläkin bensamäärällä pärjää...
Noin 5tkm ajetut ylivuotiset tulpat ja mustemmat ovat kuin missään muissa käyttökoneissa.
Kulkupuoli "ahistaa" tasakaasulla alle 3000 kierroksen. Sellaista mennäään, ei mennäkään jne. Esim. 2 vaihteella liikennevaloihin hiljaa rullatessa nykii niin, että ennemmin painaa kytkimen pohjaan, ettei saa kenguru-kyytiä.
Mutta, turhaa se tuota on tässä arpoa. Homma selviää (toivottavasti pian) uusilla tulpilla ja ajamalla.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #6 : Heinäkuu 27, 2014, 08:20:48 ap »
Mulla myös nykii Cali alle 2000 rpm vaikka on tulpat kunnossa ja vastaavaa kytkimellä pelaamista jotta ajo on sujuvaa.
Seoskarttaa kai pitäisi tutkia.
Tuntuisi tosiaan helteillä lisääntyvän nypytys , vaikka sinänsä koneelle varmaan hyvästä lämpöisemmässä käynti ja kulutuskin vähenee jonkun verran.
Tottunut kyllä tuohonkin ja muuten kulkee hyvin, mitä nyt pikkuisen paukkuu moottorijarrutuksissa.
Mites noi Iridium ja platina versiot tulpissa, hintaa on aikalailla enemmän mutta kestoa ilmeisesti myös?


ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #7 : Heinäkuu 30, 2014, 15:55:13 ip »
Eipä ollut vika tulpissa. Vaihdoin ne ja ajoin pikku lenkin - käynti oli entistäkin huonompaa.
Kotipihassa alkoi hävitä tyhjäkäynti ja kone pysyi vain kaasulla käynnissä.
Irrotin sitten tankin kun jo arvelin, että vikä löytyy sieltä tankin sisältä.
Minulla kun on vielä se kuuluisa alkuperäinen (siliconi?) helteillä lötköksi menevä letku siinä painepumppu-suodatin hässäkässä kiinni.
Paineet siellä oli (ilmeisesti ja toivottavasti) karkuteillä, kun letkusta löytyi liittimen vierestä selvä halkeama (kts.liitekuva). Letkua kävin kysymässä (hydrauli)letkukaupasta, mutteivät kangasvahvisteista poltoaineletkua tankin sisällä uivaksi kelpuuttaneet. Täytyy nyt etsiä jostain muualta sopivampaa ja toimivaa.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #8 : Heinäkuu 30, 2014, 20:03:27 ip »
Ongelma ratkaistu.
Hain Eterasta 15cm pätkän sopivaa letkua. Täytyy olla NBR (nitriili) letkua, joka kestää polttoaineessa olevaa etanolia. Kukkaro keveni 2,60 euroa ja 20 km koeajon perusteella taas woimaa on, eikä "vatsanpurut" enää vaivaa.
Hyvää tässä oli se, että ongelma ilmaantui 400 km ajolenkin lopussa tuoden minut kotiin, jossa sain tehdä huollot (tulpat, ilmansuodatin) sekä letkun vaihdon, joka oli ollut jo aiemmin mielessä. Muutama vuosi sitten vaihdoin letkun irrottua tehdasklemmareiden tilalle tankkiin ruuvikiristeiset ja helteiden alettua olin jo suunnitellut letkun vaihtoa sopivan hetken tullessa. Lopulta Guzzi siis vain patisteli minut tuumasta toimeen.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #9 : Heinäkuu 30, 2014, 20:23:37 ip »
Miksiköhän kerrotaan että "sisäkumi" on polttoaineenkestävää mutta "ulkokumista" ei näin luvata? Kun se kerran "upotetaan" bensatankkiin?
"
Sisäkumi: musta NBR 1, polttoaineenkestävä
Pintakumi: musta CR, sään- ja kulutuksenkestävä
"

Kurkkasin Louisin paria letkua ja siellä sanottiin: "materiaali NBR/CR, ei sovellu bensiinin sisään asennettavaksi”  ???
Tässä yksi upotettava: http://ww2.gates.com/europe/brochure.cfm?brochure=3014&location_id=5165
"is capable of handling ... alcohol extended petrol ... in fully immersed"
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #10 : Heinäkuu 31, 2014, 20:57:30 ip »
Lainaus
Miksiköhän kerrotaan että "sisäkumi" on polttoaineenkestävää mutta "ulkokumista" ei näin luvata? Kun se kerran "upotetaan" bensatankkiin?"

Onhan se luonnollista että letku on tarkoituksenmukainen. Polttoaineen sisään asennettava letku selviää varsin vähällä: suhteellisen vakion ja kemiallisilta vaikutuksiltaan tunnetun liemen ympäröimänä lähes koko ajan. Tankin ulkopuolella olevan letkun ulkopinnan pitäisi siten kestää kaikkea sitä vastaan mitä maailmassa on.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #11 : Heinäkuu 31, 2014, 21:20:25 ip »
Ymmärsin että tässä oli myyty polttoaineen sisään upotettavaksi NBR/CR -letkua, joka on tarkoitettu ulkokäyttöön.  Se viinan kiro... paukkuu letkut ja turpoaa (muovi) tankit.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2014, 11:39:20 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #12 : Heinäkuu 31, 2014, 21:21:56 ip »
Siinäkin on reilu ero, majaileeko letku koko käyttöikänsä bensan seassa, vai saako se happeakin välillä. Taitaa siinä bensan pinnan päällä olla kovimmat olot kumille.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #13 : Heinäkuu 31, 2014, 21:24:47 ip »
Vaimon Triumph on säästynyt turpoilulta. Vaikka siihen on vissiin välillä 95:kin laitettu. Meillä 98:a.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #14 : Elokuu 01, 2014, 11:19:00 ap »
Miksiköhän kerrotaan että "sisäkumi" on polttoaineenkestävää mutta "ulkokumista" ei näin luvata?
Kun se kerran "upotetaan" bensatankkiin?
Tuosta Fuel-Tek 2400 BC stä sanoivat Eterassa, että ulkopuoli kestää 98% sesti kaikkia kemikaaleja, vaikkei ole upotettavaksi tyypitetty. Tyypitys olisi SAE J30 R10.
Guzzin alkuperäinen polyuretaaniletku ei ole kuulemma alkujaankaan soveltuva (paineistettuun) hommaansa.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2014, 22:19:40 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)