Tuo hajonnut svingi on kyllä erittäin todennäköisesti aloittanut murtumisen väsymismurtumana svingiin poratun reijän kohdasta. Alan miesten keskuudessa herkästi puhuttaisiin "tyypillisestä suunnitteluvirheestä" sikäli, että reikä ei ole rakenteen toiminnan kannalta todennäköisesti mitenkään välttämätön. Tuon osan väsymiskestävyyttä se kuitenkin rokottaa reippaasti. Kun särö kasvaa riittävän suureksi, osaa alumiinikin murtua ns. leikkausmurtumana yhdessä rysäyksessä senttikaupalla.
Tässä hyvä neuvo: Kun on Carc-perällä tullut ajettua paljon kilometrejä niin irrottakaa tuo muovitulpassa oleva kiinnike ja tarkastakaa reijän ympäristö hyvässä valossa ja puhtaat rillit päässä. Jos muovitulppa on helposti irrotettavissa, niin sekin kannattaa irrottaa. Reijästä pitää etsiä pientä halkeamaa, joka yltää reijän sisäpintaan ja joka voi olla niin pieni, että sen silmämääräinen havaitseminen vaatii optiikkaa. Jos siellä on havittavaissa jotain, niin ensiavuksi riittää, että sen pienen, alkaneen särön poistaa pinnasta viilaamalla, ja erityisesti siten, että halkeama poistuu kokonaan. Missään tapauksessa ei pidä mennä hitsaamoon tuota kohtaa korjauttamaan, koska silloin osan väsymiskestävyys romahtaa lopullisesti.
Peukalotuntumalla väitä, että särön on täytynyt kasvaa useiden senttien pituiseksi ennen loppumurtumaa. Murtuman havaitseminen palkin alapinnasta on vaikeaa jopa pesun yhteydessä, ellei asiaan kiinnitä erityistä huomiota, koska särö on kuormittamattomana kiinni ja voi näyttää ulospäin naarmulta maalipinnassa.
Syy, miksi parissa Stelviossa on noin päässyt käymään, on hyvin todennäköisesti käyttöympäristössä ja ajotavassa. Tyhjällä pyörällä reippaassa röykytyksessä takasvingiin tulee vasarointia, joka tulee siitä, että takapyörään tulee iskuja ylöspäin ja erittäin kovissa olosuhteissa samassa yhteydessä pystyy tapahtumaan vääntövärähtelyä systeemin ominaisjaksoluvulla. Hyvillä teillä takapyörä pysyy tukevasti maata vasten, sitä tukevammin mitä raskaampi kuorma ja jännitysvaihtelu jää paljon pienemmäksi ja jänityssyklien lukumäärä selvästi vähäisemmäksi kuin maastossa liikuttaessa.