Vastasin tuohon kyselyyn. Vähän ihmetyttää kuinka vähän on kysyttävää. Otin sitten osaa myös siihen kokonaisuudistuksen keskusteluun. Sain siinä vähän purkaa sitä mitä ei kysytty.
Meidän taloyhtiön puheenjohtaja on mukava mies. Minä usein nukun yöni sen muijan vieressä. Meillä tehtiin juuri pihan remonttia ja vanha kestopinta jyrsittiin pois. Tilalle laitettiin kalliomursketta. Urakoitsija sanoi, että talven aikana se tiukkaantuu kuin betoniksi, mutta sitä talvea vaan ei tullut. Siinä mössössä ei kestä edes Calin sivutuki uppoamatta. Niinpä tämä mukava puheenjohtaja itse korkeimman omakätisesti upotti pari betonista neliölaattaa parkkipaikalle vieraspaikoille kylässä käyville moottoripyörille ja yhden laatan oman luukun kohdalle pihaan ihan oven eteen kukkapenkin viereen erikoisvieraalle. Omaan pihaani tämä mukava dirika teki jo pari vuotta sitten laatoituksesta hienon paikan Annille, kun siinä rupesi nurmikko olemaan jo ihan savella. Ei ole kukaan kommentoinut mitenkään näitä omavaltaisia ratkaisuja. Jos joku rutisee tasavertaisuudesta, niin vastaus on, että tehdään vaan samanlainen kaikille tarvitseville.
Tallin puute vaivaa kyllä meitä kaikkia tässä rivissä. Talveksi kuitenkin riittää tilaa 10 €/kk lämmitetyssä ja vartioidussa entisessä tehtaassa. Siellä on suurin osa koko kylän pyöristä talvisin.
Olen joutunut ajamaan kengurubesiinillä, joten lämmityskäyttö pihassa kyllä on lähes pakollinen aina ajoon lähtiessä. Siitä olen varautunut vastapäisen yhtiön känkkäränkkänaapurin valituksiin. Seinäpintoja on heijastelemassa juuri niin pahasti, että ääni luultavasti on ruohonleikkuria pahempi, päätellen happamista naamoista. Anni on kuitenkin ääneltäänkin aika kiltti ja runkokilvessä on desibelimerkintä ja piipuissa tehtaan leimat. Naapuri saa siis halutessaan mieluusti pyytää poliisia tai katsastusasemaa tekemään virallisen mittauksen, jota en suostu maksamaan, mutta menen kyllä sovittuun paikkaan mittuuttamaan. Katsonpa samalla, että koreografia menee oikein. Mittaustapa on aika vaativa ja tarkkaan määrätty. Anni saa siitä kyllä hyväksytyn arvosanan, ja naapuri saa niellä kiukkunsa. Näi mie ole häne osaltans päättänt.