Kirjoittaja Aihe: Ota kantaa: Kysely mopojen ja moottoripyörien liikennesäännöistä  (Luettu 13911 kertaa)

motomatti

Vs: Ota kantaa: Kysely mopojen ja moottoripyörien liikennesäännöistä
« Vastaus #30 : Kesäkuu 29, 2014, 22:05:27 ip »
Tämä sama taloyhtiö, jossa edelleen asun, on osoittanut vanhan jätekatoksen betonipohjan moottoripyörien parkkipaikaksi. Alue on taloyhtiön tontilla mutta pysäköinnivalvonta muistaa kyllä virhemaksuttaa puistopysäköinnistä. Joka kerta pitää tehdä valitus joka menee läpi. Itse pidän pyörää kadun varressa jos en aja sitä talliin. Siitäkin tulee sanomista joidenkin ääliöiden kanssa. Kas kun tila on kadunvarressakin rajallista. 200 metrin päässä on kyllä täysin ilmainen tilava parkkialue. Naapuritalon pihassa (Eri taloyhtiötä.) on parkissa kaksi H-D:ta: niiden tankeissa lukee Bandidos. Ne saavat olla ihan rauhassa asukaspysäköintiruuduissaan. Siinäpä on oikein suvaitsevainen taloyhtiö.

TunturiTT

« Vastaus #31 : Kesäkuu 29, 2014, 22:41:56 ip »
Huh! Onneksi asun maalla. Jos kaupunkiasuminen on tuollaista kärsimystä, miksi siellä pitää itseään kiusata..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

« Vastaus #32 : Kesäkuu 29, 2014, 23:00:48 ip »
Kaikki vaan eivät voi muuttaa maalle asumaan ja motoristien vihaajia kaikkialla !! 
Titaniumin kuski

motomatti

« Vastaus #33 : Kesäkuu 30, 2014, 11:26:59 ap »
Menneenä suvena vekslailin tallista ulos Alkoholipyörän ja laitoin sen lämpiämään siksi aikaa kun puin ajovarusteet päälle. Tallin yläpuolella asuva, ilmeisesti monityydyttämätön nainen, aloitti saarnan jossa ilmoitti kauhistuttavan bensiinin- ja öljynkatkun vallanneen hänen asuntonsa. Sammutin toki pyörän ja kysyin että mistä hän sen käryn arvelisi tulevan. Osoitti minun pyörääni. Pyysin häntä tulemaan alas, jonka hän yllättäen tekikikin. Pyysin häntä haistamaan tankin korkista miltä alkoholi haisee.  Sitä hän ei alentunut tekemään mutta ilmeisesti uskoi että käry ei ilmeisestikään ollut tullut pyörästäni. Käynnistin pyörän uudelleen ja pakoputken päästä näytin vesinoron joka on yksi etanolin palamisjätteistä. Ilmiselvästi hän lauhtui ja lopetti yhden hengen ristiretkensä pyörääni kohtaan.
Edelleen laitan pyörän käyntiin tallin ovisuussa ja pukeudun varusteisiin kaikessa rauhassa. Asiasta ei ole omiin korviini sen kummenpaa palautetta tullut. Kaksitahtisia en tässä tallissa säilytä.

Ekku

« Vastaus #34 : Kesäkuu 30, 2014, 17:13:50 ip »

Kannattaa mennä itseensä ja määritellä miksi ajaa moottoripyörällä. Jos on rehellinen itselleen niin voi löytä se perimmäinen syynkin. Ei kuitenkaan kannata tuloksesta säikähtää. Aina voi keksiä jonkin muun syyn....
J

Minähän puhuin moottoripyörästä nimenomaan "liikennevälineenä" enkä harrasteena. Tällöin lienee aiheellista lähestyä asiaa järki eikä tunne-perustaisesti.

Minulla on tuossa pihassa auto, joka moottoripyörään verrattuna :

-on halvempi
-kuluttaa vähemmän
-on halvempi vakuuttaa kuin mopo
-kuljettaa 2 ihmistä tai tarpeen vaatiessa enemmänkin tms.

Minulle moottoripyörä on viimeksi ollut todellinen liikenneväline silloin, kun ei vielä ollut auton ajokorttia. Sen jälkeen harrasteväline, jolla voi myöskin liikkua paikasta toiseen tietyt haitat huomioon ottaen.

TunturiTT

« Vastaus #35 : Kesäkuu 30, 2014, 18:16:05 ip »
Itse ajan pyörällä, kun siltä tuntuu ja silloin kun tuntuu. Omasta ajelusta puuttuu se suorittamisen rasite ja stressi. Minua ei kiinnosta oma tai kenenkään muunkaan ajosuoritteen määrä kesässä. Harrastan moottoripyöriä, ajaen, rakentaen purkaen, ostaen jne.

..mitä voitin?  ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Aapo

« Vastaus #36 : Kesäkuu 30, 2014, 23:04:10 ip »
Juu, mullekin moottoripyöräily on harraste eikä pakkomielle;-)

Ekku

« Vastaus #37 : Heinäkuu 01, 2014, 10:36:29 ap »
tuossa "Motomatin" tallijupakassa oikein vittumainen mies ehkä ostaisi satasella katsastamattoman ns. "rullaavan" autona ja laittaisi sen talliin. Jos talli on kohtuullisen kokoinen, niin joku pikku-Suzuki vaan sisälle ja moottoripyörä lisäksi...

Hajakenttä

« Vastaus #38 : Heinäkuu 01, 2014, 23:00:33 ip »
Vastasin tuohon kyselyyn. Vähän ihmetyttää kuinka vähän on kysyttävää. Otin sitten osaa myös siihen kokonaisuudistuksen keskusteluun. Sain siinä vähän purkaa sitä mitä ei kysytty.

Meidän taloyhtiön puheenjohtaja on mukava mies. Minä usein nukun yöni sen muijan vieressä. Meillä tehtiin juuri pihan remonttia ja vanha kestopinta jyrsittiin pois. Tilalle laitettiin kalliomursketta. Urakoitsija sanoi, että talven aikana se tiukkaantuu kuin betoniksi, mutta sitä talvea vaan ei tullut. Siinä mössössä ei kestä edes Calin sivutuki uppoamatta. Niinpä tämä mukava puheenjohtaja itse korkeimman omakätisesti upotti pari betonista neliölaattaa parkkipaikalle vieraspaikoille kylässä käyville moottoripyörille ja yhden laatan oman luukun kohdalle pihaan ihan oven eteen kukkapenkin viereen erikoisvieraalle. Omaan pihaani tämä mukava dirika teki jo pari vuotta sitten laatoituksesta hienon paikan Annille, kun siinä rupesi nurmikko olemaan jo ihan savella. Ei ole kukaan kommentoinut mitenkään näitä omavaltaisia ratkaisuja. Jos joku rutisee tasavertaisuudesta, niin vastaus on, että tehdään vaan samanlainen kaikille tarvitseville.

Tallin puute vaivaa kyllä meitä kaikkia tässä rivissä. Talveksi kuitenkin riittää tilaa 10 €/kk lämmitetyssä ja vartioidussa entisessä tehtaassa. Siellä on suurin osa koko kylän pyöristä talvisin.

Olen joutunut ajamaan kengurubesiinillä, joten lämmityskäyttö pihassa kyllä on lähes pakollinen aina ajoon lähtiessä. Siitä olen varautunut vastapäisen yhtiön känkkäränkkänaapurin valituksiin. Seinäpintoja on heijastelemassa juuri niin pahasti, että ääni luultavasti on ruohonleikkuria pahempi, päätellen happamista naamoista. Anni on kuitenkin ääneltäänkin aika kiltti ja runkokilvessä on desibelimerkintä ja piipuissa tehtaan leimat. Naapuri saa siis halutessaan mieluusti pyytää poliisia tai katsastusasemaa tekemään virallisen mittauksen, jota en suostu maksamaan, mutta menen kyllä sovittuun paikkaan mittuuttamaan. Katsonpa samalla, että koreografia menee oikein. Mittaustapa on aika vaativa ja tarkkaan määrätty. Anni saa siitä kyllä hyväksytyn arvosanan, ja naapuri saa niellä kiukkunsa. Näi mie ole häne osaltans päättänt.
Sentire la forza!
Terv: Timo

motomatti

« Vastaus #39 : Heinäkuu 01, 2014, 23:54:55 ip »
Jos pyörä on vakio päällepäin ja alkuperäiset tai ko malliin tarkoitetut e-merkinnällä varustetut ja ehyet tarvikevaimentimet eivät katsastuskonttorilla edes vaivaudu tekemään melumittausta. Vanhemman pään pyörissä (80-luvun alusta 60-luvulle) pitää olla jonkinlaiset vaimentimet mutta viiskytluvulta ajanlaskun alkuun päin ei tarvita edes vaimennusta.

On se toisaalta jännä että sain tehtävakseni talonväeltä käydä kertomassa naapuritalon B-ryhmälle että heidän pyörissään on liian kova melu kun herrat lähtevät aamusella "töihin" ja herättävät siinä samalla puolitoista taloyhtiötä. Siksi että kun olen kuulemma "sitä samaa porukkaa". Toki kävin ihan oikein juttelemassa kyseisille herroille asiasta mutta palaute oli kohteliasta ja sisälsi kehotuksen muuttaa v***uun jos moottoripyörän ääni häiritsee. Asia on ainakin tehty tiettäväksi.
Toisella herroista asuu vosu siinä samassa talossa jossa toisella äiti. Lähde: Pihaparlamentin tietotoimisto. Jolle myös palautteen toimitin asianmukaisesti. Hyviä ilmeitä....

Olen nyt vielä puolitoista viikkoa mökillä puhtaasti autokannassa ja pyörät tallissa. Saapa nähdä, ja kuulla, millaisia käytännön toimenpiteitä talonväki on tällä välin keksinyt kun palailen maisemiin. Onko jo tallini ulosmitattu ja naapuriyhtiön äitinpoika ja kerhokaverinsa saaneet lähtöpassit?

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Taloyhtiön torveilua
« Vastaus #40 : Heinäkuu 02, 2014, 11:06:24 ap »
Joskus asuin Tampereen Tasanteella. Riviyhtiössä asui 15 täysiveristä k****tä ja yksi - omasta mielestään -fiksu. Minä kuuluin tuohon suurempaan osaan. Olin hall.pj:nä.
No, pesin eteisen maton ja kuivutin sitä yhtiön ao. huoneessa. Yhtiökokouksessa tuo fiksu remensi, että "... ei siellä saa kuivattaa kissanku**lle ( meillä oli kissa )  haisevia pyykkejä!!!"
Sanoin tälle, että "Älä hyvä mies käy haistelemassa toisten pyykkejä. Se on kamalan noloa, jos siitä jää kiinni..."
Sille naurunremakalle ei ollut tulla loppua... Se tuo fiksua eniten harmitti, että ei pärjännyt mulle poskisolistina...
Sama mies kirjoitteli nimettömiä heippalappuja. No, sanoin sitten, että ei kirjoittaisi käsin niitä nimettömiä, kun käsiala voidaan tunnistaa. Seuraava tulikin sitten konbeellakirjoitettuna - nimettömänä toki - ettei tunnistettais...

Ei harmittanut - mutta hauskaa oli ja koko rahan edestä!