Kirjoittaja Aihe: V7.  (Luettu 4018 kertaa)

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
V7.
« : Kesäkuu 06, 2014, 08:27:12 ap »
Eilen käytin Brevan (850) RM-Heinolla etusen uusinnassa ja ootellessa ajelin V7llä Bodomin maisemissa. Saman tein sitten Brevalla ihan vertailun vuoksi. V7n ajotuntuma oli kyllä astetta karumpi ja tien pinta tuntui aikas karhealta. Yllättynyt olin kuinka paljon kankeammin V7 taittui mutkaan Brevan mennessä melekeinpä ittekseen pienellä tangon painamisella. Pystyssä pitävä hyrrävoima tuntui olevan V7ssa aika suuri. Satasen vauhdissa tuulen puistelu oli kohtuullisen voimakasta, mutta onhan V7 tietty kevyempikin kuin isoBreva. En muista, että vanha 750Breva olis ollu ihan noin karun tutuinen.  Tuolla tuntumalla ei kyllä ole paluuta pikkulohkoihin. Mukava oli huomata pyörän vaihdon menneen oikeaan suuntaan, Hymy leveni, kun pääsin oman Kustin sarviin.
Hyvä pyörä, parempi mieli. Soon niin tosi.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V7.
« Vastaus #1 : Kesäkuu 06, 2014, 08:30:23 ap »
Tuota uutta Seiskaa on maailmalla moitittu liian kovasta iskunvaimennuksesta. Kyllähän sinun kohdallasi on eroa, kun pikkulohko on edelleen mini-Tonti-runkoinen ja 850 Breva on Carc:lla ja muilla nykyajan alustaherkuilla varustettu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Sami

  • Viestejä: 134
Vs: V7.
« Vastaus #2 : Kesäkuu 06, 2014, 19:46:35 ip »
Tämä oli siinä mielessä mukava koeajoraportti, että vahvisti luottamusta myös omaan viime syksyiseen valintaan, kun tuli Breva V850 hankittua. Olen ollut kaikin puolin Brevaan tyytyväinen, mutta silti aina kun näkee tuollaisen V7:n, tulee mietittyä olisiko siinä ollut vielä mieluisampi pyörä. Iskee tuo V7:n ulkonäkö meinaan todella hyvin omaan makuhermoon. Pyörän vääntöhuippukin majailee jossain 2800 kierroksen paikkeilla, joten mukavaa menoa varmaan?
Tuskin tuo V7 kuitenkaan soveltuu niin hyvin kaksi päällä tapahtuvaan touring-ajoonkaan, se oli/on itselle tärkeä kriteeri.
Tehoa V7:ssa on vain se 50 heppaa, mutta pyörä on kyllä varsin kevyt. Oliko Jukka V7:n käytännön suorituskyky millainen, jos vertaat 850-Brevaan?
Breva V850
Vespa GTS 250ie

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: V7.
« Vastaus #3 : Kesäkuu 08, 2014, 07:48:56 ap »
Kyllä tuo liikkui ihan kelevollisesti. Kiihtyi sataseen asiallisesti, mutta meno ei ollut kovin nautittavaa vastatuuleen ajaessani. Varmaankin osin keveytensä vuoksi puistelu oli sitä luokkaa, etten menosta nauttinut. Vertailun vuoksi lasetin saman reitin omalla Brevalla, jolloin eron huomasi selvästi. Tie on tasaisempi ja mutkat helpompia 850 Brevalla. Vyöruusun kera meno varmaan vakaantuu, mutta ei ehkä muuten parane lisäpainon tuntuessa selvemmin. Aika äkkiä perskannikat tottuu isolohkon sivistyneempään ajotuntumaan. 
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

BrevaHessu

  • Viestejä: 46
Vs: V7.
« Vastaus #4 : Kesäkuu 08, 2014, 09:29:56 ap »
V7:ssa onkin kyse tyylistä ja kruisailusta, avokypärä, aurinkolasit, tiukka nahkarotsi ja farkut, vau!! Ei sitä ole tarkoitettukaan lastata täyteen laukkuja ja lähteä ajamaan kakspäällä autobaanaa kohti eteläeurooppaa. En ole itse vielä ajanut kyseistä pyörää, mutta omalla pikkulohkolla kyllä mutkatietä pääsee aika haipakkaa.

Terv. Hessu
V7 II Stone -15

Rockmaple

  • Viestejä: 31
Vs: V7.
« Vastaus #5 : Kesäkuu 08, 2014, 11:22:12 ap »
Mie tykkään kyllä kurvailla omalla V7 Classicilla, tyyli on juuri tuo BrevaHessun kuvailema. Jos ei nahkarotsissa, farkuissa ja tennarit jalassa tarkene, niin sitten liikun autolla. Kalusto valitaan käyttötarpeen mukaan. Aikaisemmat prätkäni ovat ollet japseja 70-luvulta, ja niihin verraten V7 on kyllä ihan eri luokkaa ominaisuuksiltaan. Takaiskarit kieltämättä tuntuvat turhan kovilta. Ei ehkä kannata paljon koeajella "parempia" pyöriä, ettei mene fiilikset. ;) Satulan vaihdoin vielä cafe-mallin yksipaikkaiseen, kun prätkällä ajelusta saamani vapauden fiilis vesittyy heti jos joku toinen alkaa sovitella p....ään samalle penkille. Lompakkoa enempää tavaraa en myöskään kuljettele mukanani.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V7.
« Vastaus #6 : Kesäkuu 08, 2014, 12:34:53 ip »
Omien koeajojen mukaan tuo V7 on nimenomaan hyvän mielen pyörä. Ei tullut mieleenkää verrata sitä mihinkään modernimpaan. Voima ja jarrut ovat täysin linjassa ajettavuuteen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: V7.
« Vastaus #7 : Kesäkuu 09, 2014, 07:35:19 ap »
Tyyliä ja hevosia V7ssa on ihan riittävästi. Klassisen näköisiä nakuja kaikki. Pidempiaikainen tuttavuus laitteeseen luultavasti levittäisi hymyä enempi.
Täytyy laittaa CZ 125 Sport tulille, jotta pääsee käsiksi tosi karuun ajotuntumaan.
Onko jollakin kokemusta uuden Nevadan ajettavuudesta verrattuna V7-malliin?
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V7.
« Vastaus #8 : Kesäkuu 09, 2014, 08:35:12 ap »
Varmaan kertonee jotain siitä Vernerin kommentti eräänä koeajokiertuepäivänä; "Ei viitsitä ottaa V7 Cafeta ja Nevadaa mukaan, kun tämä Classic on niin lähellä molempia."
Hyvä pyörä, parempi mieli.